شناسهٔ خبر: 66780141 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

شناسایی ۲۱ شاغل خارجی غیرمجاز در خراسان شمالی از ابتدای امسال

از ابتدای فروردین ماه سال جاری در کارگاه‌های خراسان شمالی تعداد ۲۱ نفر تبعه شاغل غیرمجاز شناسایی شدند که با هماهنگی مراجع قانونی به کارآن‌ها خاتمه داده شد. از ابتدای فروردین ماه سال جاری در کارگاه‌های خراسان شمالی تعداد ۲۱ نفر تبعه شاغل غیرمجاز شناسایی شدند که با هماهنگی مراجع قانونی به کارآن‌ها خاتمه داده شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاري برنا، مهدی اسلام خواه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ضمن بیان این خبر گفت: بازرسان کار استان طی بازرسی‌های انجام‌شده از ابتدای سال 21 نفر تبعه خارجی غیرمجاز شاغل در کارگاه‌های استان را شناسایی کرده و در اختیار مراجع قانونی قرار داده اند.
 
وی تصریح کرد: استان خرسان شمالی، از استان‌های ممنوعه برای به کارگیری و اشتغال اتباع به شمار می رود که بر اساس قانون، به‌کارگیری اتباع خارجی بدون مجوز در کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی ممنوع بوده و در صورت شناسایی، مالکان این واحدها طبق قانون جریمه می‌شوند.
 
اسلام‌خواه تصریح کرد: به استناد ماده ۱۲۰ قانون کار، اتباع بیگانه در صورتی می‌توانند در ایران به اشتغال مشغول شوند که دارای روادید ورود و حق کار مشخص باشند و مطابق قوانین و آیین‌نامه‌های مرتبط با این بخش، پروانه کار دریافت کنند.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: کارفرمایانی که اتباع خارجی غیرقانونی را به‌کارگیری نمایند، بابت هر روز اشتغال غیرمجاز، پنج برابر حداقل دستمزد روزانه مصوب شورای عالی کار جریمه می شوند.
 
گفتنی است که؛ جریمه کارفرمایانی که به‌کارگیری اتباع غیرمجاز را در سال تکرار کنند، دو برابر می‌شود.
 
انتهای پیام

نظر شما