شناسهٔ خبر: 66779324 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ۱۹دی | لینک خبر

نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ به ۲۱ و ۲۲ تیر موکول شد

19 دی آنلاین: سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ به دلیل همزمانی با انتخابات ریاست‌جمهوری به تعویق افتاد و به جای روزهای ۷ و ۸ تیر روزهای ۲۱ و ۲۲ تیر برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، در این اطلاعیه آمده است: با عرض تسلیت شهادت آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و همراهان وی به اطلاع داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت دوم) می‌رساند، با توجه به برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در تاریخ هشتم تیرماه، برگزاری آزمون مذکور به روزهای ۲۱ و ۲۲ تیرماه سال ۱۴۰۳ موکول شد. 

بر اساس این اطلاعیه جزئیات آزمون شامل به‌زودی اعلام خواهد شد. 

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، هشتمین رییس جمهور اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و با همه همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نائل آمد. 

حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رییس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد، از سرنشینان بالگرد حامل رییس‌جمهور بودند.

در پی این حادثه سران قوا با تشکیل جلسه‌ای شامگاه دوشنبه (۳۱ اردیبهشت) با بررسی زمانبندی فرایند انتخابات، هشتم تیر را زمان انتخابات برای تعیین رئیس‌جمهور جدید تعیین و اعلام کردند: ثبت نام نامزدها در روزهای دهم تا چهاردهم خرداد انجام می‌شود و زمان تبلیغات انتخاباتی هم از ۲۳ خرداد تا هفتم تیر خواهد بود.

همچنین ثبت‌نام برای شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ و پذیرش در رشته‌های با آزمون دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام‌نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی همچنین رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از روز ۷ فروردین ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شد و بعد از چند بار تمدید روز اول اردیبهشت پایان یافت.

آزمون نوبت دوم برای داوطلبان قرار بود در روزهای پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیر ماه ۱۴۰۳ برگزار شود که به دلیل برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری به روزهای ۲۱ و ۲۲ تیر موکول شد. نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

نظر شما