شناسهٔ خبر: 66779116 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

حمایت بوررل از درخواست صدور حکم بازداشت علیه نتانیاهو و گالانت

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حمایت از تلاش دیوان کیفری بین‌المللی برای صدور حکم بازداشت مقامات اسرائیلی، گفت که تمام کشورهای عضو این دیوان باید از تصمیماتش تبعیت کنند.مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حمایت از تلاش دیوان کیفری بین‌المللی برای صدور حکم بازداشت مقامات اسرائیلی، گفت که تمام کشورهای عضو این دیوان باید از تصمیماتش تبعیت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حمایت از تلاش دیوان کیفری بین‌المللی برای صدور حکم بازداشت مقامات اسرائیلی، گفت که تمام کشورهای عضو این دیوان باید از تصمیماتش تبعیت کنند.

«جوزف بوررل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به درخواست دادستانی دیوان کیفری بین‌المللی به منظور صدور حکم بازداشت «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر و «یوآف گالانت»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، تاکید کرد که تمام کشورهای عضو این نهاد بین‌المللی باید از تصمیمات آن تبعیت کنند.

بورل در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «درباره تصمیم دادستانی دیوان کیفری بین‌المللی مبنی بر درخواست حکم بازداشت اندیشیده‌ام. تمام کشورهایی که اساسنامه این دیوان را تایید کرده‌اند، ملزم به اجرای احکام این دادگاه هستند.»

وی افزود: «وظیفه دیوان به عنوان یک نهاد بین‌المللی مستقل، این است که براساس قوانین بین‌المللی، خطرناک‌ترین جنایات را مورد پیگرد قرار دهد.»

 

انتهای پیام/

نظر شما