شناسهٔ خبر: 66778930 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

هوای قابل قبول پایتخت و احتمال رگبار باران و باد شدید در روزهای اول خرداد

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت را در اولین روز از خرداد قابل قبول اعلام کرد و در ادامه رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از از بارش باران، رگبار و رعدوبرق در نقاط مختلف کشور تا اوایل هفته آینده خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین؛ آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ازن» با میانگین ۷۴ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت. همچنین آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۹ است و کیفیت هوا مانند روزهای گذشته قابل قبول است.

وضعیت رصد و پایش ایستگاه های کنترل کیفیت هوای تهران نشان می دهد که در ۷ ایستگاه شاخص آلودگی هوا اعدد بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ را نشان می دهند که به معنی ناسالم است و اعداد در مابقی ایستگاه ها کمتر از ۱۰۰ و قابل قبول است.

همچنین صادق ضیاییان رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت هوا در روزهای آینده گفت: سه شنبه و چهارشنبه (۱ و ۲ خرداد) در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، نواحی مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز در برخی ساعات رگبار و رعدوبرق وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

او در ادامه گفت: آسمان تهران فردا (۲ خرداد) نیمه ابری، وزش باد، در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد پنجشنبه (۳ خرداد) نیمه ابری، وزش باد، در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

نظر شما