شناسهٔ خبر: 66778663 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پاداش میلیون دلاری فدراسیون جهانی والیبال برای لیگ‌ ملت‌ها

مهرداد میرزایی

فدراسیون جهانی والیبال پاداش قابل توجهی را به لیگ‌ ملت‌های ۲۰۲۴ اختصاص داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ از امروز ۱ خرداد شروع می‌شود تا تکلیف تیم‌های باقی‌مانده برای صعود به المپیک پاریس مشخص شود. بر این اساس تیم ملی والیبال ایران نیز در اولین دیدارش در این رقابت‌ها در مصافی حساس برابر صربستان قرار خواهد گرفت. 

مسابقات امسال در شهرهای آنتالیا، ریودوژانیرو، فوکوکا، اتاوا، لیوبلیانا و پاسای برگزار می شود و تیم‌های راه یافته به دور نهایی در لهستان برای کسب عنوان قهرمانی رقابت خواهند کرد. به این ترتیب صعود لهستان به دور پایانی به دلیل میزبانی قطعی است و این کشور برای دومین بار متوالی  میزبان دور نهایی لیگ ملت‌ها خواهد بود. لهستان در سال ۲۰۲۳، در گدانسک توانست با برتری برابر آمریکا قهرمان شود.

برای برخی از تیم ها از جمله ایران، حضور در لیگ ملت ها به خاطر کسب سهمیه بازی های المپیک پاریس بسیار مهم است. تاکنون فرانسه، لهستان، کانادا، برزیل، آلمان، ژاپن و ایالات متحده جواز حضور در المپیک را به دست آورده‌اند و صعود ایتالیا، آرژانتین و اسلوونی هم قطعی به نظر می‌رسد.

صربستان، کوبا، هلند، ترکیه و ایران پنج کشوری هستند که برای تک سهمیه باقیمانده رقابت خواهند کرد که البته امتیاز صربستان بالاتر از سایرین است.

فدراسیون جهانی والیبال اعلام کرد که بالغ بر دو میلیون دلار جایزه به تیمها می‌دهد.

قهرمان مسابقات یک میلیون دلار، نایب قهرمان ۵۰۰ هزار دلار، تیم سوم ۳۰۰ هزار دلار و تیم چهارم ۱۸۰ هزار دلار دریافت خواهند کرد. تیم‌های پنجم تا هشتم نیز پاداشی به ترتیب زیر دریافت خواهند کرد:

تیم پنجم ۱۳۰۰۰۰ دلار

تیم ششم ۸۵۰۰۰ دلار

تیم هفتم ۶۵۰۰۰ دلار

تیم هشتم ۴۰۰۰۰ دلار

همچنین تیم برنده در هر مسابقه از لیگ ملتها ۹۵۰۰ دلار دریافت خواهد کرد و بازنده نیمی از این مبلغ یعنی ۴۷۵۰ دلار به جیب خواهد زد. 

بهترین بازیکن مسابقات می تواند ۳۰ هزار دلار به دست بیاورد  و بهترین بازیکنان در هر پست نیز هر کدام ۱۰ هزار دلار جایزه دریافت خواهند کرد. 

هفته نخست لیگ ملت‌ها ۲۰۲۴ به میزبانی ترکیه و برزیل برگزار می‌شود. هفته دوم به میزبانی ژاپن و کانادا کار خود را دنبال خواهد کرد و دیدارهای هفته سوم در اسلوونی و فیلیپین برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما