شناسهٔ خبر: 66778106 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

سیدعلی سرابی:

آیت‌الله رئیسی تابلوی ارادت به ساحت قرآن در جهان است + صوت

قائم‌مقام شورای عالی قرآن به منش و روش آیت‌الله رئیسی اشاره کرد و گفت: ایشان طی یک سال اخیر با در دست گرفتن قرآن در مجمع عمومی سازمان ملل به منزله تابلوی ارادت به ساحت نورانی مصحف شریف در جهان شناخته شد.

صاحب‌خبر -

سیدعلی سرابیسیدعلی سرابی، قائم‌مقام شورای عالی قرآن و عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا، ضمن ابزار تأسف و تأثر از سانحه سقوط بالگرد حامل آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و هیئت همراه که منجر به شهادت رئیس‌جمهور محبوب کشورمان و هیئت همراه شد، سخنان خود را با آیه ۲۳ سوره احزاب شروع کرد و گفت: «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیم‏؛ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا»؛ بنده نیز شهادت ریاست محترم جمهور حضرت آیت‌الله رئیسی و همراهان خدمتگزار ایشان را خدمت امام عصر(عج)، مردم شریف ایران و رهبر معظم انقلاب تسلیت عرض می‌کنم.

دبیر انجمن خادمان قرآن کریم درباره منش، اخلاق، روش و عملکرد قرآنی شهید رئیسی گفت: سیر زندگی این عزیز بر اساس تعالیم نورانی قرآن کریم بوده است. ایشان همواره در حال خدمت‌گزاری بودند، چه در نوجوانی که برای آموختن علم دین به حوزه‌های علمیه شتافتند و چه در رویداد‌های مهم انقلاب اسلامی که فعالانه در نهضت انقلاب اسلامی و نهضت امام خمینی(ره) شرکت کردند یا در عنفوان جوانی که در خدمت‌ به نظام اسلامی مسئولیت داشتند.

آیت‌الله رئیسی تابلویی از خدمت‌گذاری و ارادت به ساحت نورانی قرآن کریم بود + صوت

*تصویر تجلیل تعدادی از اعضای جامعه قرآنی از رئیس‌جمهور در دفاع از ساحت قرآن در سازمان ملل(مکان: بیست‌و‌نهمین آئین تکریم خادمان قرآن کریم به تاریخ 1403/01/11)*

قائم‌مقام شورای عالی قرآن ادامه داد: آیت‌الله رئیسی طی یک سال اخیر تابلویی از خدمت‌گزاری و ارادت به ساحت نورانی قرآن کریم بودند؛ همانطور که تمام جهانیان مشاهده کردند، ایشان با چه شهامتی در صحن مجمع عمومی سازمان ملل، قرآن کریم را در دست گرفت و از ساحت و حریم مقدس آن در مقابله با اهانت‌کنندگان، دفاع کرد و مصحف شریف را به جهانیان نشان داد. در چند سال اخیر در لباس خدمت‌گزاری به عنوان ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران لحظه‌ای از پا ننشست.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور افزود: در روز‌های اخیر پذیرای ایشان در صحن و سرای امام رضا(ع) در کنگره جهانی امام رضا(ع) بودیم و از بیاناتشان بهره‌مند شدیم و روز بعد در استان مازندران مشغول خدمت بودند و بلافاصله برای افتتاح سدی در شمال غرب کشور به آنجا سفر کردند. 

سرابی با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی در خدمت‌ به مردم لحظه‌ای از پای ننشست، گفت: مجاهدت و جهادی که در قرآن کریم است برای مردان خداست و ایشان به نحو احسن آن را انجام دادند. دست‌مزد و جزای خیر این مجاهدت‌ها و خلوص نیت را در ایام ولادت ولی نعمتشان حضرت رضا(ع) گرفتند و به اولیا پیوستند.

قائم‌مقام شورای عالی قرآن اظهار کرد: امیدوارم راه این عزیز بزرگوار همچنان مستدام باشد و رهپویانی از ملت شریف ایران این راه را ادامه دهند. مایه سربلندی ملت شریف ایران است که برای خدمت‌گزاری به ملت، اسلام و قرآن بهترین‌ها را انتخاب می‌کند و این خدمت‌گزاران با مجاهدت‌ها و شهادت خود پاکی و صحت پرونده عملکردشان را امضا می‌کنند.

رئیس‌جمهور فقید و هیئت همراه برای افتتاح سد قیزقلعه‌سی، پروژه آبی مشترک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان و تکمیل و توسعه سد خداآفرین، ۳۰ اردیبهشت‌ماه به شهر مرزی خداآفرین سفر کرده بودند و در بازگشت به شهر تبریز، بالگرد حامل ایشان و همراهان در ارتفاعات نزدیک شهر ورزقان سقوط کرد.

<div id="video-display-embed-code_3452746"><script type="text/JavaScript" src="https://iqna.ir/fa/news/play/embed/4217160/3452746?width=400&height=300"></script></div>

وهاب خدابخشی

انتهای پیام

نظر شما