شناسهٔ خبر: 66778101 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

از ۲ روز پیش هیچ کمکی از اسکله آمریکا به دست مردم غزه نرسیده است

زینب غلامی

یک مسئول سازمان ملل اعلام کرد این سازمان طی ۲ روز گذشته هیچگونه کمکی از اسکله شناور آمریکا در غزه دریافت نکرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، یکی از مسئولان سازمان ملل که خواست نامش فاش نشود، به خبرگزاری رویترز اعلام کرد: ما طی ۲ روز گذشته هیچگونه کمکی از اسکله شناور آمریکا در غزه دریافت نکردیم. ما نیاز به این مسئله داریم که از وجود مقدمات امنیتی و لجستیکی لازم برای کمک رسانی اطمینان حاصل کنیم.

از روز جمعه محموله‌های کمک برای مردم غزه به اسکله شناور آمریکا در سواحل غزه رسیده است و این در زمانی است که رژیم صهیونیستی در معرض فشارهای جهانی روز افزون برای ورود کمک‌ها به نوار غزه قرار دارد.

بعد از چند ماه مذاکره، سازمان ملل با کمک به هماهنگی عملیات تحویل کمک‌ها و توزیع آن در غزه از طریق اسکله شناور آمریکا موافقت کرد اما همچنان تاکید می‌کند که تحویل کمک‌ها از طریق زمینی بهترین راه برای مقابله با بحران انسانی در غزه است.

سازمان ملل اعلام کرد: ۱۰ کامیون حامل کمک‌های غذایی از اسکله آمریکا به واسطه مسئولان سازمان ملل منتقل شد و روز جمعه وارد انبار وابسته به برنامه جهانی غذا در دیرالبلح در غزه شد اما روز شنبه تنها پنج کامیون حامل کمک وارد این انبار شد.

به گفته منابع، استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل نیز روز دوشنبه اعلام کرد این سازمان در روزهای یکشنبه و دوشنبه هیچگونه محموله کمکی را از اسکله شناور غزه دریافت نکرده است.

کمک‌هایی که به این اسکله می‌رسد از طریق گذرگاه دریایی از قبرس می‌آید و ابتدا از سوی رژیم صهیونیستی مورد بازرسی قرار می‌گیرد.

انگلیس جمعه اعلام کرد اولین محموله کمک‌ها را از طریق این اسکله تحویل گرفته است.

یک مسئول دفاعی آمریکایی و یک منبع آگاه به رویترز اعلام کرده بودند هزینه ساخت این اسکله حدود ۳۲۰ میلیون دلار با مشارکت ۱۰۰۰ سرباز آمریکایی است.

انتهای پیام

نظر شما