شناسهٔ خبر: 66777732 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

به مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی؛

از «میدان دیپلماسی» تا ویژه برنامه «شهید جمهور» در قاب شبکه افق

متن و حاشیه سفر رئیس‌جمهور به نیویورک و مطالبه مجازات قاتلان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی امروز ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه افق سیما پخش می‌شود.

صاحب‌خبر -

«میدان دیپلماسی» با روایتی بر متن و حاشیه سفر رئیس‌جمهور شهید به نیویورک و مطالبه مجازات قاتلان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی امروز سه‌شنبه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه افق سیما پخش می‌شود.

شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران در سخنرانی خود در سازمان ملل متحد، تصویری از سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی را برای دقایقی بالا برد و گفت: قهرمان جنگ علیه تروریسم و نابودکننده داعش کسی جز سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی نبود که در راه آزادی ملت‌های منطقه به شهادت رسید و رئیس جمهور سابق آمریکا سند این جنایت را به اسم خود زد. رسیدگی عادلانه قضایی به جنایتی که رئیس جمهور سابق آمریکا به آن اعتراف کرده، خدمت به انسانیت است.

شهید رپیسی در این مستند تاکید دارد: رسیدگی عادلانه به جنایتی که رئیس جمهور سابق آمریکا به آن اعتراف کرده خدمت به انسانیت است تا از این پس ظلم زبون گردد و عدالت، سربلند باشد. ما اجرای عدالت و محاکمه آمر و مباشر شهادت سپهبد قاسم سلیمانی را از طریق یک دادگاه عادلانه تا حصول نتیجه قطعی دنبال خواهیم کرد.

شهید آیت الله رئیسی ۲۹ شهریور ماه سال ۱۴۰۱ در صدر هیأتی سیاسی عازم نیویورک، مقر سازمان ملل شد تا از پتانسیل این نهاد برای پیگیری منافع ملی و تببین گفتمان سیاست خارجی دولت سیزدهم به عنوان گفتمانی برآمده از انقلاب اسلامی بهره گیرد.

شهید آیت الله رئیسی به عنوان رئیس جمهور در این سفر علاوه بر سخنرانی در ۳۰ شهریورماه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با تعدادی از سران کشور‌های شرکت کننده در این نشست نیز دیدار و گفتگو کرد.

ویژه برنامه شهید جمهور از شبکه افق سیما

ویژه برنامه زنده «شهید جمهور» به مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی، ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران، شهید امیرعبداللهیان و جمعی از همراهان ایشان با پوشش زنده جزئیات مراسم تشییع و تدفین شهدای حادثه سقوط بالگرد ریاست جمهوری و جزئیات ادامه مسیر ریاست جمهوری در آینده، سه‌شنبه ۱ خرداد ماه تا پنجشنبه ۳ خرداد ماه ساعت ۹ صبح، ۱۲ ظهر، ۱۷ عصر و ۲۰ شب به روی آنتن افق سیما می‌رود.

همچنین در ادامه ویژه برنامه زنده «شهید جمهور» روز جمعه ۴ خرداد ماه حوالی ساعت ۱۰ صبح با آیتم‌های متنوع از قاب افق سیما پخش می‌شود.

گفتنی است ویژه برنامه «شهید جمهور» همزمان با لحظه اعلام رسمی خبرشهادت آیت الله رئیسی و همراهان ایشان شروع به کار کرد و به آنتن افق رسید. ویژه برنامه «شهید جمهور» با پوشش کامل رسانه‌ای و دعوت از کارشناسان و فعالان سیاسی، فرهنگی و رسانه‌ای به بررسی ابعاد این حادثه تلخ می‌پردازد.

 

نظر شما