شناسهٔ خبر: 66777510 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون والیبال | لینک خبر

شعبان خمسه: بازیکنانم با تمام وجود تمرین می‌کنند/ هدفمان تغییر رنکینگ است

صاحب‌خبر -

سرمربی تیم ملی والیبال زیر ۱۸ سال دختر ایران گفت: بازیکنانم با تمام وجود تمرین می‌کنند و در همین مدت زمان کوتاه تغییرات زیادی داشتند و همین موضوع باعث امیدواری ما شده است.

 

به گزارش دپارتمان ارتباطات فدراسیون والیبال، پانزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان دختر زیر 18 سال آسیا از تاریخ 27 خرداد تا سوم تیرماه 1403 در ناخون پاتوم کشور تایلند برگزار می‌شود و تیم ملی نوجوانان دختر ایران در این رقابت‌ها شرکت می‌کند.

فاطمه شعبان خمسه در خصوص وضعیت تیم ملی والیبال زیر ۱۸ سال دختر ایران اظهار کرد: در حال برگزاری هفتمین اردوی آماده سازی تیم برای حضور در دو مسابقه کاوا و رقابت‌های قهرمانی آسیا زیر 18 سال هستیم. از چهارم خرداد سیزده بازیکن به اردوی متصل به اعزام دعوت می‌شوند.

وی درباره دیدارهای تدارکاتی تیم ملی نوجوانان دختر توضیح داد: دیداری تدارکاتی با نماینده تهران داشتیم اما به خاطر مصدومیت یکی از بازیکنان تیم حریف نیمه تمام ماند. مصدومیت این بازیکن جدی بود به همین خاطر مسابقه ادامه پیدا نکرد. خوشبختانه با همکاری فدراسیون بازیکن مصدوم به سرعت به بیمارستان انتقال داده و یک عمل جراحی روی دستش انجام شد.

سرمربی تیم ملی والیبال زیر ۱۸ سال دختر ایران ادامه داد: علی رغم اینکه زمان خیلی کمی در اختیار داشتیم اما تیم شرایط خوبی دارد. با توجه به اینکه این تیم رده زیر 18 سال است، بازیکنان نسبت به والیبال مدرن آگاهی  کمی داشتند و همین موضوع کار را سخت کرده بود. اما خوشبختانه با تعامل با کادر فنی و بدنسازی که بازیکنان انجام دادند، نکات فنی خوبی به بازیکنان اضافه شد. تیم در حال حاضر شرایط خوبی دارد و به آمادگی نسبی هم رسیدیم. اردوی بعدی تیم که متصل به اعزام است روی هماهنگی بازیکنان کار خواهیم کرد تا با آمادگی کامل به مسابقات اعزام شوند.

شعبان خمسه تأکید کرد: دو تورنمنت مسابقات کاوا به میزبانی ازبکستان و رقابت‌های زیر 18 سال قهرمانی آسیا به میزبانی تایلند را پیش رو داریم. مسابقات کاوا از 15 خردادماه شروع و تیم 12 خردادماه اعزام می‌شود. این مسابقات به صورت دوره‌ای است و 6 تیم در این رقابت‌ها حضور دارند. تیم ما با تیم‌های ازبکستان، تاجیکستان، قزاقستان و قرقیزستان همگروه است. با توجه به اینکه ازبکستان میزبان این مسابقات است، با دو تیم شرکت خواهد کرد. تقریبا یک هفته به صورت دوره‌ای با حریفان بازی داریم و امیدوارم نتیجه قابل قبولی کسب کنیم.

وی گفت: رقابت‌های کاوا به نوعی برای ما دیدار تدارکاتی قبل از مسابقات قهرمانی آسیاست. با توجه به اینکه مسابقات تدارکاتی نداشتیم حضور در کاوا کمک زیادی به ما می‌کند و باعث آمادگی و هماهنگی بیشتر بازیکنان می‌شود.هر دو این رقابت‌ها از اهمیت بالایی برخودار است و امیدوارم بتوانیم عملکرد خوبی داشته باشیم و بازی والیبال خوبی به نمایش بگذاریم.

شعبان خمسه در خصوص هدف‌گذاری فدراسیون گفت: با توجه به صحبت‌هایی که با جناب مهندس تقوی ریاست فدراسیون و خانم محمدیان نایب رئیس بانوان فدراسیون داشتیم، توجه فدراسیون به رده‌های پایه است تا نتیجه آن را در سال‌های آینده در والیبال بانوان ببینیم. در واقع هدف گذاری روی تیم‌های پایه است و مثل نهالی است که کاشته می‌شود و در چند سال آینده ثمره می‌دهد. اگر این روند ادامه داشته باشد، تمرکزمان روی والیبال پایه باشد و در تورنمنت‌های مختلف شرکت کنیم قطعا در آینده اتفاقات خوبی برای والیبال بانوان اتفاق خواهد افتاد.

سرمربی تیم ملی والیبال زیر ۱۸ سال دختر ایران در مورد مسابقات قهرمانی و پیش‌بینی‌اش از جایگاه تیم در این رقابت‌ها اظهارداشت: با توجه به اهدافی که برای تیم در نظر گرفتیم، در وهله اول تغییر رنکینگ و بهبود آن هدف اصلی ماست. تلاش می‌کنیم نسبت به دوره‌های قبل جایگاه بهتری کسب کنیم و روی رسیدن به این هدف هم برنامه ریزی کردیم. البته باید این موضوع را هم در نظر بگیریم که زمان کمی در اختیار داشتیم. از ششم فروردین ماه اردوی آماده سازی شروع شد و تا زمان اعزام تنها 2 ماه و 6 روز در اردو بودیم.

شعبان خمسه خاطرنشان کرد: در این مدت سطح آمادگی جسمانی، روانی و همچنین تکنیک و تاکتیک بازیکنان به گونه‌ای بوده که نیاز به زمان بیشتری برای بهتر شدن داشتیم. امیدوارم رنکینگ بهتری نسبت به سال‌های قبل به دست آوریم و سال آینده تیم با هر کادر فنی که در این مسابقات شرکت می‌کند زمان بیشتری در اختیار داشته باشد. کار با تیم رده زیر 18 سال و همچنین تیم جوانان به زمان بیشتری برای تقویت تکتیک، تاکتیک و آمادگی جمسانی بازیکنان نیاز دارد. متأسفانه بازیکنان با توجه به رده سنی که دارند با وضعیت بدنی خوبی در اردو حاضر نمی‌شوند و نیاز است کادر فنی زمان بیشتری در اختیار داشته باشد. اما با توجه به پتانسیلی که در بخش بانوان وجود دارد در صورت برنامه ریزی می‌توان به کسب نتایج خوب در آینده امیدوار بود.

سرمربی تیم ملی والیبال زیر ۱۸ سال دختر ایران گفت: اردوی تیم ملی امروز به پایان می‌رسد و پس از آن سه روز به بازیکنان استراحت می‌دهیم و دوباره اردو از روز جمعه آغاز خواهد شد. قبل از مسابقات کاوا چند روزی دوباره تمرین خواهیم کرد و بعد از آن عازم ازبکستان می‌شویم. این مسابقات 15 تا 21 خردادماه برگزار می‌شود و پس از آن در ازبکستان ریکاوری می‌کنیم و سپس برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا راهی تایلند می‌شویم و از 27 خردادماه در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت می‌کنیم. این دوره نسبت به دوره‌های قبل کمی متفاوت است و زمان زیادی خارج از کشور هستیم.

شعبان خمسه خاطرنشان کرد: این اتفاق برای اولین بار رخ می‎‌دهد و امیدوارم در هر دو مسابقه نتایج خوبی کسب کنیم. بازیکنان با تمام وجود تمرین می‌کنند و در همین مدت زمان کوتاه تغییرات زیادی داشتند و همین موضوع باعث امیدواری ما شده است. همه بازیکنان از توانایی‌های زیادی برخوردار هستند.

نظر شما