شناسهٔ خبر: 66777431 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مهمانان جشنواره امام رضا(ع) در سوگ خادم الرضا(ع)

در پی حادثه تلخ سقوط بالگرد و شهادت رئیس جمهور و هیات همراه، برنامه اختتامیه بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) لغو و به جای آن، مراسم سوگواره شعر «خادم الرضا(ع)» با حضور شاعران سرشناس کشوری و خراسانی در مجتمع شهدای سلامت مشهد برگزار شد. در پی حادثه تلخ سقوط بالگرد و شهادت رئیس جمهور و هیات همراه، برنامه اختتامیه بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) لغو و به جای آن، مراسم سوگواره شعر «خادم الرضا(ع)» با حضور شاعران سرشناس کشوری و خراسانی در مجتمع شهدای سلامت مشهد برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان رضوی، مجتمع شهدای سلامت مشهد شاهد برگزاری مراسم سوگواره شعر «خادم الرضا(ع)» بود. 
اختتامیه جشنواره امام رضا(ع) به دلیل حادثه ناگوار سقوط بالگرد و شهادت رئیس جمهور و هیات همراه لغو گردید و جایگزین آن این محفل شعری شد. 
در این محفل، شاعران برجسته‌ای چون حسین سیدبر، هدیه ارجمند، فرامرز اکبری، مصطفی محدثی خراسانی، علی اصغر شکفته، نوید اطاعتی، راضیه رجایی، مرتضی حیدری آل کثیر، حمید هنر جو، ناصر فیض، غلامپور، هادی فردوسی، پیمان جسری، سید امین موسوی، علی باباجانی، خانم آخوندی، سید سعید هاشمی، دکتر اکرامی فر، سید ابوالفضل مبارز و دیگران حضور داشتند و به خواندن شعر و روضه اهل بیت پرداختند.
همچنین قرار بود اطلس جامع رضوی در سه جلد و هر جلد هزار صفحه در این مراسم رونمایی شود که بدلیل اتفاق تلخ شهادت رئیس جمهور به تاریخ دیگری موکول شد.
در پایان این مراسم، محفلی به منظور عرض ارادت به ساحت مقدس امام رضا(ع) و امام حسین(ع) و یادبود شهید رئیسی و هیئت همراه با نوای گرم سعید زمانی برپا گردید.
شخصیت‌های برجسته ملی و بین‌المللی نظیر حسین المنکوشی، فرماندار شهر مقدس کربلا، حسین مظفر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و علامه شیخ جعفر المهاجر، دانشمند و محقق برجسته لبنانی نیز در این مراسم حضور داشتند.
این مراسم با حضور گسترده شاعران و علاقه‌مندان به شعر و ادب فارسی و با احترام به یاد و خاطره شهدای اخیر کشورمان به پایان رسید.
انتهای پیام/ح.م/

نظر شما