شناسهٔ خبر: 66777196 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

هشدار نارنجی هواشناسی برای ۱۷ استان | ۳ استان محل تشییع پیکر شهدای خدمت بارانی می‌شود

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی از رگبار باران، رعد و برق، تگرگ، مه، صاعقه و وزش باد شدید در ۱۷ استان طی امروز و فردا خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی درخصوص تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایدارهای محلی به همراه رگبار باران، رعد و برق، تگرگ، مه، صاعقه و وزش باد نسبتا شدید تا شدید هشدار نارنجی صادر کرد.

بر اساس این هشدار امروز (سه‌شنبه) اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، البرز، قزوین، تهران، گیلان، مازندران، دامنه و ارتفاعات استان‌های کردستان، گلستان و سمنان، شمال مرکزی، نیمه شمالی همدان و نیمه غربی قم و فردا (چهارشنبه) اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، همدان، مرکزی، تهران، البرز، قزوین، غرب قم، شمال غرب اصفهان و نیمه شمالی استان‌های خراسان شمالی و سمنان دچار مخاطره جوی خواهند شد.

بر اثر این مخاطره جوی اختلال در ناوگان حمل و نقل، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، اختلال در ناوگان حمل و نقل و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات باغی و زراعی پیش‌بینی شده است.

پرهیز از سفرهای غیر ضروری، خودداری از جابجایی با گلایدر و هواپیماهای سبک، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و بویژه در نواحی سردسیر کنترل دما و رطوبت در سالن‌های پرورشی و استفاده از محلول‌های ضد تنش در گیاهان باغی و زراعی توصیه‌های سازمان مذکور است.

نظر شما