شناسهٔ خبر: 66777062 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه قدس | لینک خبر

یحیی آل‌اسحاق در گفت‌وگو با قدس:

رئیسی عبادت را در خدمت به خلق می‌دید

وزیر اسبق بازرگانی گفت: ویژگی انکارناپذیر شهید سیدابراهیم رئیسی این است که به علمش باور داشت و گرد آمدن همزمان علم، باور و عمل بر اساس مبانی و معارف دینی در ایشان کاملاً محرز و مشخص بود.

صاحب‌خبر -

یحیی آل‌اسحاق در گفت‌وگو با خبرنگار ما ضمن اشاره به اینکه شهید آیت‌الله رئیسی سیمای واقعی یک مدیر لایق، شایسته، پرانرژی، محبوب مردم و ان‌شاءالله محبوب خداوند را به نمایش گذاشت، اضافه کرد: ایشان در ازای رفتارها، نوع مدیریت، مردمی بودن، قاطعیت، بی‌تعارفی در کار و وظایفی که بر عهده داشت و خلوص بسیار زیادی که در وجودش بود، بالاترین مزد را که شهادت است، از خداوند دریافت کرد.

 نگاه‌هایی که مثال‌زدنی بود   
این فعال اقتصادی پیشکسوت افزود: صرف نظر از اینکه آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در حوزه‌های مختلف فعالیت داشت، نگاه ایشان به مردم، انقلاب اسلامی، حکومت و حتی نوع ارادت و ارتباطش با ائمه اطهار(ع) خاص و مثال‌زدنی است. زمانی که رئیس قوه قضائیه بود، با ایشان در سفر حج همراه بودم. از نزدیک دیدم ارتباط، راز و نیاز، توسل و توجهات ایشان به نوعی بود که هر انسانی را مبهوت روح خالص، سادگی، اعتقاد و این حجم عظیم مردمی بودن می‌کرد و اینکه فضائل روحی و اخلاقی ایشان ناشی از باورها و اعتقاداتی بود که عملاً در ایشان وجود داشت و بنده از نزدیک به این امر واقف بودم.

 عبادت را جز «خدمت خلق» نمی‌دید   
رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق درخصوص روحیه کاری شهید رئیسی اظهار کرد: در نگاه ایشان به مردم، آرمان‌ها و وظایف هم کاملاً محسوس بود که به مردم به عنوان وسیله‌ای برای تقرب به خداوند نگاه می‌کند؛ بدان معنا که خدمت به مردم در مسیر خدمت به خداوند و انجام وظیفه الهی است و این دو را هم‌جهت می‌دید و مصراع «عبادت جز خدمت خلق نیست» در وجودش عملیاتی شده بود؛ چرا که عبادت، نماز، زیارت، انجام وظیفه انقلابی و جهاد را با خدمت به مردم در یک جهت می‌دید. 
آل‌اسحاق افزود: افرادی که این نگاه را دارند، محل کارشان به مسجدشان تبدیل می‌شود؛ چرا که هر وقت پشت میز کار نشسته‌اند، گویی در مسجد در حال نماز هستند که این ویژگی خاص شهید سیدابراهیم رئیسی بود و ایشان خود را از مردم و از خدا جدا نمی‌دید. 
وزیر اسبق بازرگانی گفت: برخی مسئولان از مردم و خدمت به مردم حرف می‌زنند اما در اصل، آن‌ها را وسیله‌ای برای رسیدن به مقام، رأی و... می‌دانند اما آیت‌الله رئیسی خدمت به مردم را در راستای عبادت و حتی عین عبادت می‌دانست و بنده این ویژگی‌های خالصانه ایشان را از نزدیک شاهد بودم.
به گفته آل‌اسحاق امیدواری و باور به اینکه همه کارها تحت عنایت ویژه الهی است هم یکی دیگر از ویژگی‌های مثال‌زدنی شهید سیدابراهیم رئیسی بود.
وی اظهار کرد: ایشان همزمان به خدا و خلق خدا توجه داشت و حمایت مردم و خداوند را به طور توأمان جلب کرده بود و مردمی و متواضع بودن، نوع زندگی، گفتار و کردارش به گونه‌ای بود که مردم احساس دوگانگی و دوری نسبت به ایشان نداشتند.

خبرنگار: فرزانه غلامی

نظر شما