شناسهٔ خبر: 66776796 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

صفی‌الدین:

شهید رئیسی و امیرعبداللهیان حامی بزرگ مظلومان بودند

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله با تجلیل از مقام شهیدان آیت‌الله رئیسی و امیرعبداللهیان در حمایت از مظلومان و ملت و آرمان فلسطین تاکید کرد: از دست دادن این دو عزیز غم بزرگی برای کل امت اسلامی است، اما جمهوری اسلامی ایران بر این مصیبت فائق خواهد آمد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سید «هاشم صفی الدین» رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان طی سخنانی در یک مراسم یادبود اعلام کرد که جبهه مقاومت جبهه‌ای قوی و منسجم است که می‌داند چه می‌خواهد و محاسبات خود را به طور دقیق انجام می‌دهد و طبق برنامه‌ریزی عمل می‌کند و به هدفش می‌رسد.

رژیم اشغالگر خطری برای کل منطقه است

وی افزود: ما از روز اول گفتیم که جبهه ما جبهه حمایت از غزه و مردم آن است. در این راه فداکاری‌های زیادی انجام شد و کاملاً طبیعی است. مهم این است که ما از آرمان‌ها و ارزش‌ها و تاریخ و فرهنگ خودمان دفاع و آن‌ها را حفظ می‌کنیم. امروز مقاومت دیگر محدود به جوانان مشتاق و غیور نیست بلکه امروز مقاومت را در دل و وجدان سالمندان و زنان و دختران و پسران جوان می‌بینیم و امروز همه جامعه ما به مقاومت تبدیل شده است.

این مقام حزب الله تصریح کرد: این مقاومت در همه سال‌های گذشته پیروز بوده‌ایم و با همین مقاومت به خواست خداوند به پیروزی بزرگ و ارزشمند بر دشمن اشغالگر دست خواهیم یافت. متاسفانه هنوز برخی طرف‌ها در لبنان هستند که بعد از این همه تجربیات همچنان در این توهم به سر می‌برند که ما در لبنان با آنچه که در فلسطین می‌گذرد نباید کاری داشته باشیم.

سید هاشم صفی الدین گفت:، اما واقعیت این است که از زمان روز شوم نکبت در سال ۱۹۴۸ در فلسطین تا به امروز همه کشور‌های منطقه تحت تاثیر جنایت‌ها و اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفته‌اند و این چیزی است که هیچکس نمی‌تواند آن را انکار کند؛ مگر کسی که سرش را در خاک فرو کرده باشد. به طور کلی هر کس که در منطقه می‌خواهد وطن خود را حفظ کند باید در دفاع از مسئله اصلی امت عربی و اسلامی یعنی مسئله فلسطین و قدس سهیم باشد.

وی ادامه داد: چرا برخی به دنبال انحلال مقاومت هستند و چرا غرب و همه حامیان رژیم اشغالگر که غزه را هدف قرار داده و مردم آن را قتل عام و این منطقه را ویران می‌کنند نباید از بین بروند و مقاومت باید از بین برود؟ همین طرف‌هایی که امروز غزه را ویران می‌کنند در سال ۲۰۰۶ به لبنان آمدند تا مردم ما را قتل عام کنند، مقاومت ما را از بین ببرند و سلاح‌های ما را از دستمان بگیرند و این توطئه‌ای است که هر روز انجام می‌دهند.

رئیس شورای اجرایی حزب الله تاکید کرد: ما اگر می‌خواهیم از کشورمان دفاع کنیم باید از مقاومت و سلاح و شهر‌ها و مسائلمان محافظت کنیم و در تلاش برای پس گرفتن حقوقمان باشیم. بله برخی در لبنان و منطقه هستند که چنین مفاهیمی را قبول ندارند و این اصلاً مسئله جدیدی نیست و همواره وجود داشته، چه در سطح لبنان و چه در سطح کل کشور‌های عربی و همواره کسانی بوده‌اند که فکر می‌کردند مسئله فلسطین یا قدس به آن‌ها مربوط نیست و در اولویت کشور‌های عربی و اسلامی قرار ندارد و به آینده و برنامه‌های زندگی آن‌ها مربوط نمی‌شود.

ایران پرچم‌دار حمایت از ملت و آرمان فلسطین است

سید هاشم صفی الدین تصریح کرد:، اما همه می‌دانند که نابودی مقاومت تنها یک ادعا و توهم است و هرگز محقق نمی‌شود. ما زمانی که در لبنان، عراق، سوریه و یمن یا هر نقطه دیگری در حال مقاومت هستیم و می‌خواهیم عزت و ارزش‌هایمان را حفظ کنیم باید در خط مقدم دفاع از فلسطین و غزه و قدس باشیم؛ زیرا هر لحظه دفاع از فلسطین و قدس به معنای دفاع از کشور و مسائل و آینده خودمان است و ما باید چشم اندازمان را خودمان ترسیم کنیم نه از طریق آنچه که غرب و ایالات متحده قصد تحمیل آن را به ما دارند.

این مقام حزب الله در ادامه به حمایت‌های موثر جمهوری اسلامی ایران از مظلومان و در راس آن مردم و آرمان فلسطین اشاره و تاکید کرد: از زمانی که امام خمینی (ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس اعلام کرد مسئله فلسطین در اولویت جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت و این کشور به شکل علنی و روشن ایستادن خود در کنار مردم و مقاومت فلسطین را اعلام کرد. بر همین اساس جمهوری اسلامی ایران همواره مسئله فلسطین را در همه مسائل و اولویت‌های خود در سطح سیاست خارجی قرار داده است.

شهید رئیسی خدمت زیادی به مقاومت کرد

هاشم صفی الدین در ادامه به شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و دکتر حسین امیرعبداللهیان و همراهان بزرگوار آن‌ها در سانحه دردناک سقوط بالگرد اشاره و اعلام کرد: ایران به خاطر موضع خود در دفاع از آرمان فلسطین همواره تحت فشار‌ها و توطئه‌های زیادی از سوی دشمنان قرار داشته است. شهید عزیز ما آیت الله سید ابراهیم رئیسی یکی از کسانی بود که خدمات بزرگی به مقاومت در فلسطین، قدس، لبنان و کل منطقه ارائه داد؛ زیرا کاملاً معتقد بود که قرار گرفتن ایشان در راس قوه مجریه جمهوری اسلامی ایران به این معنا نیست که صرفاً باید به مسائل داخلی توجه داشته باشد بلکه ایشان علاوه بر انجام ماموریت مهم و سختی که در سطح سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در داخل ایران داشت هرگز قدس و فلسطین را از اولویت‌های خود کنار نگذاشت.

این مقام حزب الله افزود: شهید سید ابراهیم رئیسی مواضع شرافتمندانه و روشنی در رابطه با حمایت از غزه در محافل مختلف جهانی از جمله اجلاس کشور‌های عربی و اسلامی اتخاذ کرد و موضع ممتاز و شایسته‌ای در این زمینه داشت. ایشان همواره در حمایت از آرمان فلسطین پیشگام بود و این موضع خود را در همه مجامع جهانی و سازمان ملل متحد ابراز می‌کرد.

وی تاکید کرد: بی تردید فاجعه غم انگیزی که یکشنبه شب اتفاق افتاد و در آن ما شخصیتی مهم و امیدی بزرگ در ایران و کل امت اسلامی را از دست دادیم ضایعه دردناکی است که بر ایران و کل منطقه ما وارد شده، اما ما مطمئنیم که جمهوری اسلامی ایران با حضور آیت الله العظمی امام سید علی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب و ملت صبور و استوار ایران از این مرحله سخت و دردناک به سلامت عبور خواهد کرد و می‌تواند بر این مصیبت بزرگ فائق آید.

شهید امیرعبداللهیان موضع ممتازی در حمایت از فلسطین داشت

سید هاشم صفی الدین در ادامه با تجلیل از مقام شهید دکتر حسین امیرعبداللهیان نیز گفت: همچنین سوگوار از دست دادن برادر عزیزمان جناب آقای دکتر حسین امیرعبداللهیان، دیپلمات شایسته مقاومت هستیم. دکتر امیرعبداللهیان در ماموریت دیپلماتیک خود بسیار ویژه عمل می‌کرد و زمانی که حوادث غزه آغاز شد هرگز فلسطین را رها نکرد.

رئیس شورای اجرایی حزب الله ادامه داد: شهید امیرعبداللهیان به گونه‌ای در محافل جهانی از غزه و فلسطین حمایت می‌کرد که برخی با خود می‌گفتند آیا او وزیر خارجه ایران است یا وزیر خارجه مقاومت در فلسطین؟ مواضع شهید امیرعبداللهیان در دفاع از مظلومان تا این اندازه شرافتمندانه و پیشرفته بود و در همه جا از جمله سازمان ملل و همه محافل آن را بیان می‌کرد.

وی در پایان اظهار داشت: آنچه که اتفاق افتاد بی‌شک ضایعه بزرگی است، اما خداوند متعال به ملت ایران صبر و تحمل عنایت خواهد کرد و این کاملاً طبیعی است که ما اکنون در غم از دست دادن این عزیزان تا این اندازه غمگین و سوگوار باشیم.

نظر شما