شناسهٔ خبر: 66776649 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شهر | لینک خبر

چمران در جمع خبرنگاران:

بعید است همزمانی انتخابات شوراهای شهر و ریاست جمهوری عملیاتی باشد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نمی‌توان کشور را در ۵۰ روز برای انتخابات شوراها آماده کرد و روند طولانی دارد، گفت: بعید است همزمانی انتخابات شوراهای شهر و ریاست جمهوری عملیاتی باشد. مجلس آینده باید شکل بگیرد و در مورد انتخابات شوراها تصمیم بگیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی چمران در حاشیه دویست و سی و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن تسلیت به مناسبت شهادت شهید آیت‌الله رئیسی، وزیر امور خارجه، استاندار و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی ابراز امیدواری کرد که خداوند به برکت خون این شهدا پیروزی نهایی را از آن اسلام کند.

وی با بیان اینکه یک فوریت نامگذاری یک معبر به نام شهید آیت الله رئیسی بررسی خواهد شد، تصریح کرد: انحلال یکی از شرکت‌های شهرداری و چهار گزارش حسابرسی بررسی می‌شود.

چمران همچنین تصریح کرد: با بررسی ها و مشورت‌های متخصصین متوجه شدیم که طبق قانون باید انتخابات ریاست جمهوری و شورا با هم صورت بگیرد و با شناختی که داریم نمی‌توان کشور را در ۵۰ روز برای انتخابات شورا آماده کرد چرا که با ۱۲۶ هزار نفر طرفیم و باید هیئت نظارت شکل بگیرد و روند طولانی دارد. بعید است همزمانی آن عملیاتی باشد. مجلس آینده باید شکل بگیرد و در مورد انتخابات شوراها تصمیم بگیرد.

وی افزود: طبق تجربه شوراها می شود بیش از چهار سال باشند اما کمتر از چهار سال نمی‌توانند باشند.

چمران در صحن شورا نیز با بیان اینکه از ابتدای انقلاب شاهد روزهای سختی بودیم، اظهار کرد: ما تجربه هایی داشتیم که می توانست هر کشوری را به زمین بزند اما به برکت خون شهدا مقاومت و ایستادگی کردیم.


رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه حیف بود که آیت الله رئیسی در بستر جان خود را از دست دهد، یادآور شد: به گفته شهید سلیمانی باید قبل از به شهادت رسیدن شهید بود و این شهید بودن در چهره آیت الله رئیسی قابل مشاهده بود.


وی ادامه داد: امروز می بینیم و جز این هم انتظار نیست که همه و همه با هر تفکر و دیدگاه سیاسی و اقتصادی، در سوگ این شهید بزرگوار و دیگر شهدای ما هستند و از ته دل حسرت می خورند و این سبب انسجام ملت ما خواهد شد.


چمران با بیان اینکه در آستانه ولادت امام رضا (ع) آیت الله رئیسی عیدی خود را گرفت و به خیل شهدا پیوست، تصریح کرد: ما باید از این حوادث درس بگیریم و بیاموزیم که ممکن است یک رأی نباشیم اما باید یکدل باشیم. اگر یکدل باشیم قطعا و یقینا به موفقیت دست خواهیم یافت.


رئیس شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: در تمام حوادثی که بر ما رخ داده شاهد این بودیم که دست الهی روی سر این ملت بوده است. امروز پس از این حادثه بزرگ که بسیاری فکر می کنند ایران اسلامی به هم خواهد ریخت و حوادثی رخ خواهد داد، دیدیم و می بینیم که جمهوری اسلامی با صلابت و قدرت راه خود را طی می کند.

انتهای پیام/

نظر شما