شناسهٔ خبر: 66776231 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

یادداشت تهیه‌کننده کنسرت‌نمایش «کلنل»؛

آقای وزیر فرهنگ‌دوست شهادت‌تان مبارک/ «کلنل» فراموش‌تان نمی‌کند

فریبرز دارایی

تهیه‌کننده کنسرت‌نمایش «کلنل» که نیمه دوم سال گذشته در تالار وحدت روی صحنه رفت، در یادداشتی به خاطره‌ای پرداخت که در آن شهید حسین امیرعبداللهیان به همراه همسر خود به تماشای این اثر نشستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، کنسرت‌نمایش «کلنل» به کارگردانی امیر بشیری و تهیه‌کنندگی امین اشرفی نیمه دوم سال ۱۴۰۲ در تالار وحدت روی صحنه رفت. در یکی از شب‌های اجرا شهید حسین امیرعبداللهیان مهمان ویژه این اثر هنری بود. امین اشرفی در پی شهادت آیت‌الله رئیسی، امیرعبداللهیان و هیأت همراهشان در سانحه دلخراش سقوط بالگرد رئیس‌جمهور، یادداشتی را در اختیار گروه هنر خبرگزاری مهر قرار داد و طی آن به ذکر خاطره حضور وزیر امور خارجه در تالار وحدت و تماشای کنسرت‌نمایش «کلنل» پرداخت.

در این یادداشت می‌خوانیم:

«آقای وزیر متین، آقای وزیر فرهنگ‌دوست، آقای بلندبالای شیک‌پوش، آقای امیرعبداللهیان شهادت‌تان مبارک.

عجب که امروز به نسبت آن روز خاص این بالابلندی و بلندهمتی بیشتر به نظرمان می‌آید و عیان‌تر می‌شود که چقدر جامه شهادت برازنده‌تان است. چقدر شمایل کاملی دارید در این تن‌پوشِ افتخار که به‌نیت و عمل می‌دهند. به قرب و خدمت...

از شامگاه یکشنبه، درست از همان لحظات التهابِ ما که دیگر لحظات آرامش شما بود به عنایت و شفاعت ضامن آهو، مدام خاطره‌ای در جلوی دیدگانم رژه می‌رود. خاطره آن شب که به حضور شما برای ما به یادماندنی شد. همان شبی که حس متفاوتی از حضور یک مهمان ویژه به نسبت تمامی مهمانان خاص هر شبی داشتیم. آقای وزیر امور خارجه به دعوت دوستی مهمان ویژه‌ ملاقات با «کلنل» شده بود و ما همه متعجب که مگر وزیری با این سمت دغدغه و فرصت تماشای نمایشی را هم دارد؟ آن هم به همراهی همسر محترم‌شان؟

چه دردناک است ادامه مرور خاطره آن شب وقتی به لحظه ورودتان به سالن و تصویر لبخند شما و آن بانوی مهربان می‌رسم. چه دردناک‌تر می‌نماید صبوری شما و منتظر ایستادن‌تان زمانی که ما به تعجیل دنبال جای مناسب‌تری برای‌تان بودیم. چه این داغ سنگین‌تر می‌شود زمانی که هیجان شما در تقدیر و تشکر از تک به تک عوامل نمایش را به یاد می‌آورم که گفتید شما امشب غرور یک قهرمان ملی را در دل من زنده کردید و همین است که نمی‌دانم چگونه ازتان تشکر کنم.

افسوس از امروز … افسوس از امروز من، افسوس از امروز ما به مرور این خاطرات شیرین دیروز. دریغ از این حال که برای ما تلخی یک افسوس جاودان است و برای شما شیرینی یک آرزوی جاودان....

آقای وزیر، انس ماندگارتان در کنار رئیس مردمی یک ملت، آقای رئیس‌جمهور و در حریم بارگاه متعالی حضرت پروردگار مبارک‌تان باد.»

نظر شما