شناسهٔ خبر: 66775964 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

بهره گیری از تجربه موفق معاونت آموزش جهاددانشگاهی قم در خصوص تسهیلات اشتغالزایی

صاحب‌خبر -

وبینار آموزشی “انتقال تجربه موفق” توسط سرپرست معاونت آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی قم به عنوان واحد موفق در حوزه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی ارائه شد.

به گزارش سینا پرس، یاسر شریفی، معاونت آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی واحد استان قم، در وبینار آموزشی انتقال تجربه، توجه به شبکه سازی شغلی در حوزه اقتصاد خانوار را ضروری دانست و گفت: ایجاد فرصت‌های شغلی در اقتصاد خانوارها، یکی از مولفه‌های تاثیرگذار در تحقق شعار سال، جهش تولید از طریق به‌کارگیری ظرفیت مشارکت حداکثری مردم است.

وی با اشاره به قرارگرفتن نام جهاددانشگاهی به عنوان نهاد پرداخت کننده تسهیلات اشتغالزایی در قانون بودجه، افزود: جهاد دانشگاهی واحد قم تجارب مفیدی در این حوزه دارد که از این ظرفیت برای همکاری‌ها و ارائه طرح‌های اشتغال و کارآفرینی استفاده شده است.

وی بر ضرورت توسعه فعالیت‌های نوآورانه و اشتغالزا جهاددانشگاهی درتمامی واحدهای این نهاد انقلابی در کشور تاکید کرد و ادامه داد: در این زمینه باید به آموزش های مهارتی که قابلیت اخذ مجوز مشاغل و راه اندازی کسب وکار دارند توجه ویژه‌ای داشت.

سرپرست معاونت آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی قم، ادامه داد: در همین ارتباط و با استفاده از اعتبارات و تسهیلات موجود، باید اجرای طرح ها و برنامه‌های مدون مرتبط با ایجاد اشتغال در سطح استان‌ها به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

شریفی همچنین طرح پایش و نظارت اشتغال را مورد توجه قرار داد و گفت: این خدمات اشتغال مورد راستی‌آزمایی و نظارت جهت صحت‌سنجی آمار اشتغال ایجادی از تسهیلات پرداختی قرار می‌گیرد .

وی پایش و نظارت بر اشتغال را یکی از مهمترین شاخص‌های نظارت بر مشاغل ایجاد شده عنوان کرد که ارائه خدمات اشتغال شامل اطلاع‌رسانی، شناسایی، مشاوره، آموزش، تامین مالی، صدور مجوز، تهیه بیزینس پلن، ارجاع به بانک، ترویج و فرهنگ‌سازی نیز توسط واحد قم ثبت و مورد رسیدگی قرار می‌گیرند.

به گفته وی، متقاضیان در این بخش ها می توانند با ثبت نام در سامانه های تعریف شده، از تسهیلات دولتی مرتبط با ایجاد کسب و کار بهره مند شوند.

نظر شما