شناسهٔ خبر: 66775310 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری سوگواره شعر خادم الرضا (ع) با حضور ۱۱۰ شاعر در مشهد

سوگواره شعر خادم الرضا (ع) با حضور بیش از ۱۱۰ شاعر و هنرمند کشوری به مناسبت شهادت آیت الله رئیسی، رئیس جمهور کشورمان، در مشهد برگزار شد.

صاحب‌خبر -
برگزاری سوگواره شعر خادم الرضا (ع) با حضور ۱۱۰ شاعر در مشهد
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، این مراسم شب گذشته (دوشنبه ۳۱ اردیبهشت) در سالن شهید سلیمانی، مجتمع شهدای سلامت با حضور ۲۰ شاعر آیینی و هنرمند کشوری برگزار شد.
 
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) درباره برگزاری این برنامه اعلام کرد: آیین اختتامیه بیست و یکمین دوره جشنواره امام رضا (ع) که قرار بود، عصر روز دوشنبه با حضور مقامات و چهره‌های برجسته کشوری و استانی در مشهد برگزار شود، لغو شد.
 
مرتضی سعیدی‌زاده اظهار کرد: به مناسبت فقدان بزرگ رئیس جمهور کشورمان، مراسم سوگواره شعر خادم الرضا (ع) با حضور اهالی فرهنگ، ادب و هنرمندان در مشهد برگزار شد تا یاد و خاطره شهدای این حادثه را گرامی دارند.
 
سعیدی زاده با عنوان اینکه این مراسم فرصتی است تا شاعران ملی و استانی در بیان احساسات و همدردی خود با خانواده‌های داغدار و ملت ایران شرکت کنند، افزود: ایران اکنون در حالت عزای عمومی به سر می‌برد و این مراسم به عنوان بخشی از فرآیند سوگواری ملی، به ابراز همدردی با ملت شهید پرور ایران اسلامی می‌پردازد.
 
مدیر دفتر شعر و ادبیات بنیاد بین المللی امام رضا (ع) نیز گفت: در این برنامه حدود ۱۱۰ شاعر از اقصی نقاط مختلف کشور و در مجموع بیش از ۲۰۰ مهمان شاعر و شعر دوست در مراسم حضور دارند. 
 
حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین سیدی عنوان کرد: اشعار و دل نوشته‌هایی که در این محفل سروده و نوشته شده را گردآوری خواهیم کرد و به صورت کتاب چاپ خواهد شد.
 
فرهاد قائمیان، بازیگر و دبیر هنری جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) نیز در بخشی از این مراسم، ضمن عرض تسلیت شهادت آیت الله رئیسی و هیئت همراهش اظهار کرد: این اتفاقی جانسوز برای جامعه هنرمندان است، شهید آیت الله رئیسی همیشه همراه هنرمند‌ها بودند و دغدغه فرهنگ و هنر را داشتند.
 
فرماندار کربلا نیز که از مهمانان ویژه مراسم بود، با تاثر و تالم نسبت به شهادت آیت الله رئیسی گفت: هدف ما این بود در جشن ولادت امام رضا (ع) شرکت کنیم ولی این حادثه دردناک که بر امت اسلامی وارد شد، باعث می‌شود با شما همدردی کنیم. 
 
حمید هنرجو و ناصر فیض، علی باباجانی، فرامرز اکبری، هدیه ارجمند، راضیه رجایی، نوید اطاعتی، مصطفی محدثی خراسانی، حسین سیدبر، از جمله شاعرانی هستند که به مناسبت شهادت آیت الله رئیسی، اشعار خود را در این محفل خواندند.

نظر شما