شناسهٔ خبر: 66774600 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار لرستان:

مردمی‌سازی دولت با تلاش شهید خدمت نهادینه شد

ابراهیم شریفی

استاندار لرستان در برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت: طرح مردمی‌سازی دولت اسلامی با تلاش شهید خدمت، آیت الله سید ابراهیم رئیسی نهادینه شد.

صاحب‌خبر -

ابوطالب شفقت در برنامه زنده گفت‌گوی ویژه خبری با تسلیت شهادت سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و هئیت همراهشان بیان کرد: موضوع مردمی‌سازی که حرف امروز انقلاب اسلامی است، اصلی‌ترین محور دولت سیزدهم بود و شهید سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور بسیار بر آن تاکید داشتند و معتقد بودند باید با گسترش چتر گفتمان مردمی‌سازی از طریق نخبگان کارها را به مردم واگذار کرد و مدیران دولت، عناصر پیشران باشند.

وی تواضع، صداقت، توحیدمحوری، معادنگری، ولایتمداری و مردمی بودن را از دیگر خصوصیات اخلاقی شهید رئیسی عنوان کرد و افزود: شهید سید ابراهیم رئیسی در دوران ریاست جمهوری با وجود حجم بسیار بالای امور، اما همواره پیگیر مصوبات و حل مسائل و مشکلات مردم بودند.

شفقت اظهار کرد: درصد بالایی از برنامه‌های شهید رئیسی توجه به چرخه اقتصاد کشور بود و ایشان بر اشتغالزایی و بالا بردن سطح رفاه مردم تاکید داشتند که می‌توان نمونه آن را در فعال سازی واحدهای راکد و نیمه فعال برای ایجاد اشتغال مشاهده کرد.

استاندار لرستان گفت: از دیگر خصوصیات ایشان توجه به زیرساخت‌ها به ویژه زیرساخت‌های صنعتی و حمل و نقلی کشور بود که در سال‌های ابتدایی دولت سیزدهم با هدف ایجاد رونق اقتصادی به آنها پرداخته شد و در برنامه هفتم توسعه نیز حوزه‌های مختلف در نظر گرفته شده است.

شفقت توجه به زیرساخت‌های کشوری، فعال کردن صنعت کشور و فعال کردن اقتصاد کشاورزی را از جمله مهمترین دستاوردهای دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: در لرستان، سطح بهره برداری فعالیت‌های اقتصادی به اندازه ظرفیت‌های کشاورزی نیست، چون در استان آب کافی، آب و هوای مناسب و خاک حاصلخیز مهیا است و می‌توان با مدیریت منابع آبی و رفع موانع موجود بیش از این از نظر اقتصادی پیشرفت کنیم.

وی از مردم و شرکت‌های دانش بنیان استان خواست پای کار بیایند و برای پیشرفت صنایع تبدیلی به دولت کمک کنند و اظهار امیدواری کرد: بتوانیم همه مصوبات سفر اول رئیس جمهور به لرستان را عملیاتی کرده و به بهره برداری برسانیم. 

استاندار گفت: حدود ۷۰ درصد واحدهای صنعتی استان به چرخه تولید بازگشته و تنها چند واحد باقی مانده که امیدواریم آنها را هم سر و سامان دهیم.

شفقت در خصوص رویکرد شهید رئیسی در حوزه بین الملل هم گفت: این حوزه را می‌توان به سه بخش تقسیم کرد، اعلام موضع دولت اسلامی در جوامع بین المللی که مصداق آن سخنرانی آقای رئیسی سال ۱۴۰۲ در سازمان ملل و دعوت از همگان برای تاسی از قرآن و رسیدن به سعادت واقعی بود. دوم مواضع مقتدرانه آقای رئیسی در مقابل دشمنان که می‌توان نمونه آن را در پشتیبانی و حمایت همیشگی وی از مردم مظلوم فلسطین و غزه در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی مشاهده کرد. سوم نحوه برقراری ارتباط با کشورهای اسلامی بود که آقای رئیسی با ایجاد مودت و برادری همواره داشتن همسایه‌ای مستقل و مقتدر را فرصتی ارزشمند می‌دانست و این به نوعی نشان دهنده تعاملات دیپلماتیک رئیس جمهور بود.

حجم قراردادهای منعقد شده ایران در دولت سیزدهم نیز دیگر موردی بود که استاندار از آن به عنوان نگاه ویژه آقای رئیسی در حوزه بین الملل اشاره کرد.

به گفته استاندار تا پایان هفته نیز در گرامیداشت یاد و خاطره شهید سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و همراهان شهیدش مراسمهای مختلفی در جای جای استان برگزار خواهد شد که می توان به مراسم روز چهارشنبه دوم اردیبهشت با حضور کارکنان دستگاه های اجرایی در استانداری لرستان، برنامه های مردمی در مساجد و پایگاه ها، برپایی موکب ها به همت هیأت های مذهبی و برنامه عصر پنج شنبه سوم خردادماه در استان اشاره کرد.

انتهای پیام

نظر شما