شناسهٔ خبر: 66774242 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

فلزياب‌هاي قاچاق در مناطق ييلاقي رودسر کشف شد

فرمانده انتظامي شهرستان رودسر گفت: 2 دستگاه فلزياب قاچاق و متعلقات آن به ارزش 2 ميليارد و 400 ميليون ريال در مناطق ييلاقي بخش رحيم‌آباد کشف شد. فرمانده انتظامي شهرستان رودسر گفت: 2 دستگاه فلزياب قاچاق و متعلقات آن به ارزش 2 ميليارد و 400 ميليون ريال در مناطق ييلاقي بخش رحيم‌آباد کشف شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ سرهنگ "سيد جلال‌الدين جوانمردي" در گفت‌وگویی با اشاره به اينکه هرگونه حفاري و کاوش غيرمجاز براي به دست آوردن اموال تاريخي و آثار باستاني ممنوع بوده و با متخلفان برابر قانون برخورد مي‌شود، اظهار‌داشت: ميراث فرهنگي جزئي از تاريخ اين سرزمين است و بايد در حفظ و نگهداري آن كوشا باشيم.

وي در ادامه با بيان اينکه ماموران پاسگاه انتظامي شوئيل حين گشت‌زني در سطح حوزه استحفاظي به يک دستگاه خودرو رانا در حال تردد مشکوک شده و براي بررسي آن را متوقف کردند، افزود: در بازرسي از اين خودرو، 2 دستگاه فلزياب قاچاق و متعلقات مربوطه کشف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان رودسر ارزش اين کشفيات را طبق نظر کارشناسان 2 ميليارد و 400 ميليون ريال عنوان کرد و بيان‌داشت: در اين خصوص متهمان 40، 43 و 44 ساله پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني در اختيار مرجع قضائي قرار گرفتند.
اين مقام انتظامي در پايان با اشاره به عزم جدي پليس در حراست از ميراث فرهنگي و مبارزه با قاچاق اشياء عتيقه از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را بلافاصله از طريق سامانه 110 به پليس اطلاع دهند.

 

انتهای پیام/

نظر شما