شناسهٔ خبر: 66773790 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

آغاز روزگاری نو با افتتاح پنج سالن سینمایی در شهر دزفول

باشه آهنگر گفت: مرکز تجاری مادر شهر دزفول می‌تواند نوید بخش حضور تماشاگران بسیاری در سالن‌های سینمایی‌اش و باشد.

صاحب‌خبر -

محمدعلی باشه‌آهنگر، کارگردان و بازیگر کشورمان با حضور در مراسم افتتاحیه «پردیس سینمایی مهر مادر» در شهر دزفول در حاشیه این مراسم از گذشته و حال این شهر صحبت کرد.

محمدعلی باشه‌آهنگر با یادآوری خاطرات جنگ تحمیلی و بمباران دزفول، بیان کرد: این اتفاقی که در دزفول افتاد و اتفاق جدیدی در این دهه رخ داد. در سال ۱۳۵۹ زمانی که با خانوادۀ خود به این شهر آمده بودیم که به دلیل جنگ تحمیلی به آبادان برگشتم. در یکی از شب‌های جنگ، پنج موشک شهر دزفول را مورد اصابت قرار داد که ما از وجود آن آگاه نبودیم و حتی تا ساعاتی خبرگزاری‌ها از کلمه موشک استفاده نمی‌کردند و به آن «حمله هوایی» می‌گفتند ولی بعد‌ها متوجه شدیم که این‌ها موشگ فراگ ۷ و اسکاد_بی روسیه هستند که شهر دزفول را بمباران کردند.

وی افزود: هیچ‌کس باور نمی‌کرد که ماده منفجره‌ای وجود داشته باشد که این چنین ویرانی عظیمی را به وجود آورد. وقتی وضعیت قبلی این شهر را با وضعیت کنونی آن مقایسه می‌کنم، می‌بینم که موشک‌های ما از فراز بسیاری از کشور‌های عربی از جمله عراق و سوریه عبور می‌کنند و در مقابل کسانی می‌نشینند که مردم بی‌گناه را در غزه و فلسطین به خاک و خون کشیدند.

این کارگردان با اشاره به اینکه نام تعدادی از این موشک‌ها که از کشور ایران ارسال می‌شوند، دزفول است، بیان کرد: در طول چهار دهه ما از شهری که در مقابل این موشک‌ها بی‌دفاع بود به کشوری تبدیل شدیم که موشک‌های ما می‌تواند حالت بازدارندگی ایجاد کند.

باشه‌آهنگر در مورد سینمای دزفول و هنرمندان صاحب سبک آن، تصریح کرد: بسیار خوشحال هستم که افتتاح پنج سالن سینمایی شهر دزفول در بخش فرهنگی و هنری این شهر روزگار نویی را آغاز کرده است. از حوزه هنری و مؤسسه بهمن سبز که یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های فرهنگی خود را بعد از انقلاب به جا آورده است تشکر می‌کنم و آرزو می‌کنم تمام گونه‌های سینمایی در این پنج سالن و سالن‌های دیگری که به همت حوزه هنری، سازمان سینمایی سوره و بخش‌های خصوصی راه‌اندازی شده‌اند به نمایش دربیایند.

این کارگردان در پایان صحبت‌های خود گفت: ما صرفا نباید به یک گونه از ژانر اکتفا کنیم، زیرا گونه‌های دیگر کم کم از بین می‌روند و تنها سبد کامل آن باعث تشکیل سینمای باشرافت و نجیب کشور ایران می‌شود. امیدوارم که مردم دزفول بتوانند از این پنج سالن به خوبی استفاده و استقبال کنند. مرکز تجاری مادر شهر دزفول پربازدید است و می‌تواند نویدبخش این باشد که تماشاگران بسیاری را به سالن‌های سینمایی خود جذب کند.

برچسب‌ها:

نظر شما