شناسهٔ خبر: 66773773 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

واکنش‌های ادامه‌دار به شهادت رئیس جمهور و همراهانش/ در جلسه کمیسیون امنیت ملی با سرپرست وزارت خارجه چه گذشت؟

علی نیکزاد و سردار سرلشکر رشید با انتشار پیامی شهادت رئیس جمهور و هیأت همراه او را تسلیت گفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی نیکزاد، نماینده اردبیل در مجلس، با انتشار پیامی شهادت رئیس جمهور و هیأت همراهش را تسلیت گفت.

بنابر گزارش ایسنا، متن پیام علی نیکزاد به شرح زیر است:

«مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا (احزاب:۲۳)

شهادت جمعی از بهترین یاران رهبر حکیم انقلاب اسلامی و خدوم ترین چهره های مدیریتی کشور را به محضر امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری(دام ظله العالی)، مردم شریف و قدرشناس ایران اسلامی و خانواده های داغدار تسلیت و تعزیت عرض می کنم.

آنچه در طول سالیان متمادی، از آیت الله رئیسی(رحمت الله علیه) مشاهده کردم اخلاص و تقوایی مثال زدنی بود که به عشقی عمیق نسبت به مردم منجر می شد. او عاشقانه خدمت می کرد و حاضر بود برای این خدمت، هر طعنه و ملامتی را به جان بخرد. در ایام دو دوره انتخابات ریاست جمهوری که افتخار ریاست ستادهای انتخاباتی ایشان را بر عهده داشتم و پس از آن، همکاریِ تنگاتنگ در طول بیش از هزار شبانه روز خدمت صادقانه، آنچه از نزدیک شاهد بودم، نه تلاش برای کسب قدرت، بلکه نگریستن به آن برای هدفی والا و انسانی، و کسب ابزاری برای خدمت صادقانه با خط قرمزِ پایبندی به اخلاق و انصاف بود. ولایتمداری و ولایت پذیری آیت اللهِ شهید رئیسی و تلاش خالصانه اش برای نشاندن لبخند رضایت بر لبان رهبر عزیزتر از جانمان و مردم ویژگی ممتازی بود که با مُهرِ رضایت ولی امر مسلمین جهان، مِهر کرامتِ مردم ایران اسلامی را نیز برای او به ارمغان آورد و نام و یاد او به عنوان شهید خدمت به مردم جاودانه شد. رضا و رحمت الهی بر آن خادم امام هشتم باد!

در این حادثه، شهادت وزیر محترم امور خارجه؛ جناب آقای دکتر امیرعبداللهیان نیز واقعه ای تاسف بار بود؛ چرا که او با فهمی درست از دیپلماسی و میدان، کشتی دیپلماسی کشور را هدایت کرد و میدان های جدیدی را به ویژه در دیپلماسی اقتصادی و تعمیق روابط کشورمان با همسایگان گشود و در آخرین ماموریت خود نیز که در همین راستا بود، جام شهادت نوشید.
فقدان امام جمعه مردمی، فاضل و اخلاق مدار تبریز قهرمان؛ حضرت آیت الله آل هاشم (رحمت الله علیه) نیز ضایعه ای دشوار برای همه به ویژه مردم عزیز آذربایجان است. ایشان با رویکردهای ویژه خود، الگویی مثال زدنی از امامت جمعه و رابطه عمیق، ریشه دار و تاریخی مردم با روحانیت اصیل شیعی را به نمایش گذاشتند و به آرزوی دیرین خود دست یافتند تا سومین امام جمعه شهید تبریز باشند. اینجانب این ضایعه بزرگ را به مردم شریف آذربایجان شرقی و آذری زبانها و به ویژه والد معظم ایشان و ملت عزیز ایران تسلیت و تعزیت عرض می کنم.

شهادت استاندار محترم آذربایجان شرقی؛ دکتر مالک رحمتی نیز که توانسته بود در فرصت کوتاه، نویدبخش تلاش و فعالیت شبانه روزی برای خدمت به مردم باشد، به خانواده محترم ایشان و به ویژه همسر، پدر و ابوالزوجه محترمشان تسلیت و تعزیت عرض نموده، برای بازماندگان طلب صبر و عافیت دارم. از خداوند متعال برای همه شهدای این حادثه، تیم حفاظت و بویژه سردار پاسدار؛ شهید سید مهدی موسوی و کادر محترم پرواز آرزوی رحمت و رضوان الهی و همنشینی با شهدای راه اسلام را دارم.»

سرلشکر رشید شهادت آیت الله رییسی و امیرعبداللهیان را تسلیت گفت

همچنین بنابر گزارش مهر، سردار سرلشکر پاسدار «غلامعلی رشید» فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیاء(ص) به مناسبت شهادت حضرت آیت الله سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور اسلامی ایران پیامی را صادر کرد. متن این پیام به شرح ذیل است:

بِسم الله الرَحمنِ الرَحیم

«و مِن المؤمنینَ رِجالُ صَدقوا ما عاهَدوا الله عَلیه فَمِنهم من قضی نحَبهُ و مِنهم من یَنتظر وَ ما بَدّلوا تَبدیلا» شهادت رئیس جمهور انقلابیِ ولایت مدار، عالمِ بصیر و مردمی، مجاهدِ مخلصِ دشمن ستیز، خدمتگزارِ صبور و خستگی ناپذیر، حضرت آیت‌اللّه سیّدابراهیم رئیسی و شخصیت های برجسته و مقامات عالی همراه ایشان، پایانی افتخار آمیز برای زندگی سراسر مبارزه و مجاهده متعهدانه و انقلابی ایشان بود. او نمونهی بارز ولایتمداری و امانتداری و خدمت به مردم بویژه محرومین بود و عشق بی پایان او برای خدمت به مردم، او را پیوسته راهی میدان‌های خدمت در اقصی نقاط میهن عزیز کرده بود.

ایشان، شخصیتی مبارز و مورد احترام همه دوستداران انقلاب اسلامی در جغرافیای گسترده محور مقاومت، به ویژه رزمندگان و مدافعان حرم و قدس شریف بود و بی‌گمان فقدان او موجب اندوه همه دوستداران و علاقه‌مندانش شده است. گرچه به ظاهر مردم عزیز ایران خدمتگزاری ارزشمند را از دست داده‌اند، اما دست حمایت و جبرانگر حضرت پروردگار، جای او را با رهروانی شایسته پر خواهدکرد و کاروان پیروان خمینی کبیر(س) و یاوران خامنه‌ای عزیز(مدظله العالی)، همچنان، با توکل و امید به خدایِ قادرِ متعال، با اقتدار مسیر فتح قله‌های تعالی و پیشرفت را خواهند پیمود.

اینجانب فقدان این خدمتگزار مخلص و مجاهد را به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج اللّه تعالی فرجه الشریف ) و محضر فرمانده معظم کل قوا حضرت امام‌خامنه‌ای(مدظله‌العالی) و مردم شریف میهن اسلامی و بویژه والده گرامی و همسر مکرمه و فرزندان و بستگان محترم آن عزیز فقید تسلیت عرض می‌کنم و از محضر حضرت باریتعالی علو درجات و حضور در محفل انس شهدا و اولیاء الهی را برای ایشان مسئلت دارم.

سردار سرلشکر پاسدار «غلامعلی رشید» همچنین به مناسبت شهادت «حسین امیر عبدالهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، پیامی را صادر کرد که در ادامه می‌خوانید:

بِسم الله الرَحمنِ الرَحیم

«و مِن المؤمنینَ رِجالُ صَدقوا ما عاهَدوا الله عَلیه فَمِنهم من قضی نحَبهُ و مِنهم من یَنتظر وَ ما بَدّلوا تَبدیلا»

شهادت برادر ارجمند دکتر حسین امیرعبدالهیان وزیرِ انقلابی و خدمتگزارِ خستگی ناپذیر عرصه دیپلماسی و سیاست خارجی پاداش شایسته برای زندگی سراسر مبارزه و مجاهده متعهدانه ایشان بود. وی نمونه بارز ولایتمداری و عشق بی پایانِ خدمت به میهن اسلامی بود که برای عزت و استقلال و سربلندی میهن عزیز اسلامی، سر از پا نمی شناخت.

ایشان صاحب شخصیتی مورد احترام برای همه دوستداران انقلاب اسلامی در جغرافیای گسترده محور مقاومت و در میان رزمندگان و مدافعان حرم و قدس شریف و دارای جایگاهی معتبر در میان مقامات سیاسی در سطح منطقه و بین الملل بود و در چند دهه خدمت صادقانه و شجاعانه در دستگاه سیاست خارجی کشور صفحات درخشانی از کتاب افتخارات کشور به ثبت رساند و بی گمان فقدان او موجب اندوه همه دوستداران و علاقمندانش شده است.

گرچه ضایعه فقدان این خدمتگزار و امیر و سردار میدان سیاست خارجی بسی سنگین است، اما بی‌تردید دامن مادر میهن از این فرزندان برومند و مجاهد هرگز خالی نخواهد ماند و کاروان پیروان خمینی کبیر(س) و یاوران خامنه‌ای عزیز(مدظله العالی)، همچنان، با توکل و امید به خدایِ قادرِ متعال، مسیر فتح قله‌های تعالی و پیشرفت را با اقتدار خواهند پیمود.

اینجانب فقدان این خدمتگزار مخلص و مجاهد را به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج اللّه تعالی فرجه الشریف) و محضر فرمانده معظّم کلّ قوا حضرت امام‌خامنه‌ای(مدظله‌العالی) و مردم شریف میهن اسلامی، بویژه همسر مکرمه و فرزندان عزیز و خانواده گرامی تسلیت عرض می‌کنم و از محضر حضرت باریتعالی علو درجات و حضور در محفل انس شهدا و اولیاء الهی را برای ایشان مسالت دارم.

جلسه کمیسیون امنیت ملی با سرپرست وزارت خارجه

همچنین بنابر گزارش ایسنا، عباس مقتدایی با اشاره به جلسه عصر دیروز تعدادی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در وزارت خارجه گفت: جلسه اعضا کمیسیون امنیت ملی مجلس با سرپرست وزارت خارجه برگزار شد؛ در این نشست اعضای کمیسیون ضمن ابراز تسلیت به مقامات دستگاه دیپلماسی کشور و طلب آمرزش و علو درجات برای شهدای سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور، از تلاش های دیپلمات شهید و متعهد کشورمان شهید امیرعبداللهیان تقدیر کردند.

وی افزود: در این جلسه اعضای کمیسیون بر تداوم همکاری های کمیسیون با وزارت خارجه و ادامه راه آقای امیرعبداللهیان تاکید کردند؛ آقای جلال زاده رئیس کمیسیون نیز با اشاره به موفقیت های وزیر شهید امورخارجه کشورمان، ایشان را یکی از موفق ترین وزرای خارجه ادوار جمهوری برشمردند و این حادثه را فاجعه ای سنگین و غیر قابل باور ارزیابی کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در این جلسه علی باقری سرپرست وزارت خارجه بر این نکته تاکید داشت که آقای امیرعبداللهیان تراز مدیریت و دیپلماسی را ارتقا بخشید و همین باعث شد که جایگاه ایشان به عنوان یک الگو برای همه فعالان حوزه سیاست خارجی باشد.

27215

نظر شما