شناسهٔ خبر: 66773763 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران با ترکیه در روزهای آینده

اکرم احقاقی

چهارمین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی به میزبانی وزارت امور خارجه با حضور مدیرکل دفتر هماهنگی‌های اقتصادی و جمعی از مدیران وزارت امور خارجه و معاونین و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد با دستور کار «بررسی آخرین وضعیت روابط اقتصادی خارجی با ترکیه و کوبا در چارچوب کمیسیون مشترک اقتصادی» برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، در ابتدای این نشست محمدرضا ناظری، مدیرکل دفتر هماهنگی‌های اقتصادی وزارت امور خاجه ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت رئیس جمهور ، وزیر امور خارجه و هیات همراه در حادثه سقوط بالگرد، با اشاره به وضعیت ایجاد شده در پی این حادثه دلخراش، برگزاری این جلسه را در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر عدم اخلال در امور جاری کشور دانست.

در ادامه این نشست محمود حیدری، مدیرکل مدیترانه و شرق اروپای وزارت امور خارجه ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت مناسبات بین ایران و ترکیه و تنوع و وسعت حوزه‌های همکاری بین دو کشور، از برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی طی روزهای آینده خبر داد.

وی با اشاره به گستردگی مناسبات میان دو کشور همسایه، برگزاری کمیسیون مشترک را فرصتی در جهت جهش و ارتقای همکاری‌ها در همه ابعاد و تقویت اشتراکات دو کشور دانست و از نهادهای ذیربط خواست تا با آمادگی کامل و با هدف دستیابی به بهترین نتیجه ممکن در کمیسیون مشترک شرکت کنند.

برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران با ترکیه در روزهای آینده

در بخش دیگری از این نشست عیسی کاملی، مدیرکل آمریکای وزارت امور خارجه به تشریح مناسبات اقتصادی ایران با کشور کوبا در چارچوب کمیسیون مشترک اقتصادی پرداخت و با اشاره به برگزاری نوزدهمین دور گفتگوهای این کمیسیون در ماه آینده، پیگیری موضوعات مشترک اقتصادی دو کشور را حائز اهمیت دانست.

وی با اشاره به ۱۴ سند در دست پیگیری دو کشور ابراز امیدواری کرد در فرصت باقی مانده اقدامات لازم جهت نهایی سازی اسناد از سوی دستگاه‌ها به عمل آید.

انتهای پیام

نظر شما