شناسهٔ خبر: 66773342 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

هانی‌زاده در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

نام شهید امیر عبداللهیان در تاریخ دیپلماسی جاودانه خواهد ماند

کارشناس مسائل غرب‌‌آسیا، گفت: وزیر امور خارجه دولت شهید آیت‌الله رئیسی برای ارتقاء جایگاه محور مقاومت تلاش‌های زیادی انجام داد که بسیار موثر بوده است.

صاحب‌خبر -

«حسین امیرعبداللهیان» در تاریخ دیپلماسی ایران جاودانه خواهد بود«حسن هانی‌زاده» کارشناس مسائل غرب‌آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس پیرامون نقش «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در جهت تحقق اهداف سیاست خارجی نظام و ایجاد تحول چشمگیر در سیاست خارجی و پیوند دیپلماسی و میدان، اظهار داشت: با توجه به اینکه شهید «حسین امیرعبداللهیان» یکی از شخصیت‌های مهم در سیاست خارجی محسوب می‌شود، طبیعتا شهادت وی ضایعه‌ای دردناک در حوزه سیاست خارجی و دستگاه دیپلماسی است.

هانی‌زاده با اشاره به سابقه فعالیت‌های «حسین امیرعبداللهیان» افزود: «حسین امیرعبداللهیان» فردی بود که از ابتدای آغاز فعالیت خود در وزارت امور خارجه مسئولیت‌های مهمی بود؛ چه در دورانی که سفیر ایران در خارج بود و چه در دوران کابینه شهید آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» به‌عنوان وزیر امور خارجه مسئولیت داشت.

کارشناس مسائل غرب‌آسیا ضمن تقدیر از تلاش‌های «امیرعبداللهیان» برای برقراری رابطه با کشور‌های منطقه، ادامه داد: شهید امیرعبداللهیان همیشه تلاش می‌کرد تا جایگاه جمهوری اسلامی ایران را در طراز بالایی در سطح منطقه و جهان ارتقاء ببخشد. در واقع باید گفت که همواره تلاش‌ها و تحرکات دیپلماتیک شهید «حسین امیرعبداللهیان» برای برقراری رابطه با کشور‌های منطقه قابل تقدیر بود.

وی شهید «امیرعبداللهیان» را در حوزه مناسبات عربی و منطقه‌ای بسیار صاحب‌نظر دانست و خاطرنشان کرد: به اعتبار اینکه شهید «حسین امیرعبداللهیان» در حوزه مناسبات عربی و منطقه‌ای بسیار صاحب‌نظر بود و تجربه گران‌سنگی داشت و به همین دلیل او در طول هشت ماه بحران غزه سفر‌های متعددی به کشور‌های منطقه برای کمک به مردم غزه و مردم فلسطین داشت.

هانی‌زاده تلاش‌های شهید «امیرعبداللهیان» برای تقویت محور مقاومت را قابل تقدیر دانست و اضافه کرد: برقراری رابطه بین ایران و عربستان مرهون تلاش‌های شهید «حسین امیرعبداللهیان» بوده است. همچنین او برای ارتقاء جایگاه محور مقاومت و تقویت این محور تلاش‌های وسیعی انجام دادند که بسیار موثر بوده است.

کارشناس مسائل غرب‌آسیا عنوان کرد: نام شهید «حسین امیرعبداللهیان» در تاریخ دیپلماسی ایران نامی جاودانه خواهد ماند. زیرا او تمامی تلا‌ش‌های خود را انجام داد و به کار گرفت تا بتواند شرایط را به نفع ایران در منطقه و جهان رقم بزند.

وی در پایان تصریح کرد: بر همین اساس باید گفت که جای «امیرعبداللهیان» در وزارت امور خارجه و دستگاه دیپلماسی خالی است. البته امیدواریم بعد از انتخابات ریاست جمهوری آینده، وزیر امور خارجه‌ای داشته باشیم که بتواند مسیر «حسین امیرعبداللهیان» را دنبال و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در همین طرازی که هست حفظ کند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما