شناسهٔ خبر: 66773230 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

8 خرید ژابی برای ساخت تیم شکست ناپذیر

قهرمانی لورکوزن در فصل نقل و انتقالات!

ژابی آلونسو در تابستان 2023 با توجه به نیازمندی‌های تیمش هشت بازیکن جدید به خدمت گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"،  ژابی با این بازیکنان خلاقیت و سرعت را به تیم اضافه کرد. این بازیکنان که هر کدام با مهارت‌ها و تونایی‌های خوبشان به سرعت در تیم جایگرفتند و نقش مهمی رو در موفقیت بایرلورکوزن ایفا کردند.

سرمربی لورکوزن برای پیشرفت تیمش در سال 2023/2024 دست به تغییراتی زد و با توجه به برنامه‌ها و نیاز‌هایش هشت بازیکن به تیم اضافه کرد و با آنها جام قهرمانی اول را در آغوش گرفت:

*ماتی کوار گلر 23 ساله محصول آکادمی منچستر یونایتد که در تیم‌های سوئیندون تاون، بورتون آلبیون و اسپارتا پراگو سابقه بازی به طور قرضی را دارد یکی از کشف‌های ژابی بود. کوار با مبلغ 9 ملیون یورو از منچستریونایتد به لورکوزن پیوست و قرارداد 4 ساله بست. گلر جوان و آینده داری که منچستریونایتد به راحتی از دست داد امسال برای لورکوزن 16 بار به میدان رفت 1 بار در بوندسلیگا 4 بار در جام حذفی و 11 بار در لیگ اروپا که از مهم‌ترین این بازی‌ها، بازی رفت و برگشت مقابل رم بود. کوار در مجموع این 16 بازی میانگین نمره 7.1 را دریافت کرد که نمره بسیار خوبی است.

2024134

*جوزپ استانیشیچ بازیکن کرووات 24 ساله بایرن مونیخ که از آکادمی به تیم اصلی منتقل شده بود یکی دیگر از خرید‌های ژابی آلونسو بود. این بازیکن با قرداد قرضی یک ساله از بایرن مونیخ به لورکوزن پیوست. جوزپ در پست دفاع راست بازی میکند که در بازی با بوخوم هم یک گل زد و یک پاس گل داد تا با نمره 8.9 بهترین بازیکن زمین شود. جوزپ در دو سالی که برای بایرن مونیخ به میدان رفت آمار یک گل و یک پاس گل رو از خود به جای گذاشت که آمار جالبی نبود ولی امسال در تیم ژابی در 36 بازی آمار 4 گل و 6 پاس گل با نمره 7.5 در تمام رقابت‌ها از خود به ثبت رساند که از این آمار به 20 بازی، 3 گل و 1 پاس گل در بوندسلیگا، 4 بازی و 1 پاس گل در جام حذفی و 12 بازی، 1 گل و 4 پاس گل در لیگ اروپا تقسیم میشود.

2024133

*سومین خرید ژابی و آخرین خرید در پست دفاع کسی نیست جز ناتان تلا. این بازیکن 24 ساله همانند جوزپ استانیشیچ در پست دفاع راست بازی میکند منتها این بازیکن رو به جلوتر از رقیب خود است. و گاهی اوقات به عنوان وینگر هم مورد استفاده قرار میگیرد. تلا با مبلغ 19 ملیون یورو با قراردادی 5 ساله از ساوت‌همپتون وارد بایرلورکوزن میشود. این بازیکن پس از پیوستن به بایرلورکوزن 24 بازی در بوندسلیگا انجام داد که با 5 گل و 2 پاس گل تاثیر گذاری خود را نشان داد همچنان در لیگ اروپا با 10 بازی یک گل و یک پاس گل از خود به جای گذاشت ولی در جام حذفی عملکرد چندان جالبی نداشت. این بازیکن نیجریه‌ای در مجموع 37 بازی برای لورکوزن انجام داد و 6 گل و 3 پاس گل با میانگین نمره 7 را از خود به ثبت رساند.

2024130

*مهم‌ترین خرید ژآبی در پست دفاع کسی نیست جز الکس گریمالدو بازیکنی که با اضافه شدنش سرعت زیادی به تیم داد و موثرترین بازیکن تیم ژابی میباشد. این بازیکن 28 ساله به طور رایگان و آزاد از بنفیکا به بایرلورکوزن پیوست. دفاع راست بی‎نظیر ژابی از خود آمار  33 بازی در بوندسلیگا 10 گل و 13 پاس گل 1 پاس گل، در 5 بازی جام حذفی و 2 گل و 3 پاس گل در 11 بازی لیگ اروپا به ثبت رساند تا در مجموع در این فصل آمار 49 بازی 12 گل و 17 پاس گل با نمره فوق العاده 7.8 را داشته باشد.

2024131

*خرید‌های ژابی در پست دروازه و دفاع را بررسی کردیم و حالا نوبت به خط میانی میرسد. ژابی در خط میانی خرید‌های تاثیرگذاری  داشت که یکی از آنها گرانیت ژاکا 31 ساله است. این بازیکن با قراردادی 4 ساله به مبلغ 25 ملیون یورو از آرسنال به لورکوزن پیوست. ژاکا از بازیکنانی است که از زمان آرسن ونگر در آرسنال حضور داشت اون در 7 سالی که در آرسنال بود تبدیل به یکی از بازیکنان فراموش نشدنی در آرسنال شد  و به بایرلورکوزن آمد تا در تیم شکست ناپذیر ژابی هم نقش مهمی را داشته باشد.
ژاکا برای لورکوزن 5 بازی در جام حذفی 10 بازی در لیگ اروپا با دو پاس گل و 33 بازی در لیگ با 3 گل انجام داد که در مجموع آمار 48 بازی 3 گل و 2 پاس گل با میانگین نمره 7.7 را از خود به ثبت رساند که این نمره شگفت انگیز گویای تجربه و کیفیت بالای بازی ژاکاست. این بازیکن سوئیسی پنجمین بازیکن برتر بایرلورکوزن میباشد.

2024127

*خرید بعدی ژابی، یوناس‌هافمن بود. بازیکنی که با 10 ملیون یورو از  گلادباخ به لورکوزن پیوست و قراردادی 4 ساله بست. این‌هافبک با تجربه و 31 ساله سابقه بازی در تیم‌های دورتمند، ماینتز و  گلادباخ را در کارنامه خود دارد. این بازیکن آلمانی در 32 بازی لیگ 5 گل و 7 پاس گل، در 4 بازی جام حدفی 1 گل در 9 بازی در لیگ اروپا 2 گل و 2 پاس گل از خود به ثبت رساند تا در مجموع در 45 بازی آمار 8 گل و 9 پاس گل و نمره 7.4 را داشته باشد تا هفتمین بازیکن برتر ژابی باشد و در موفقیت ژابی نقش موثری داشته باشد.

2024128

* آخرین فرد این لیست کسی نیست جز ویکتور اوکه بونیفیس بازیکن 23 ساله‌ای که از یونیون سنت ژیلو بلژیک به این تیم پیوست.
این بازیکن با قراردادی به مبلغ 20 ملیون یورو از یونیون سنت ژیلو به جمع شاگردان ژابی پیوست و قراردادی 5 ساله بست. ویکتور نیجریه‌ای برای یونیون بلژیک در 51 بازی 17 گل و 10 پاس گل از خود به جای گذاشت تا ژابی را قانع کند که او را خریداری کند. این بازیکن از کشف‌های ژابی است که در 23 بازی لیگ 14 گل و 8 پاس گل در 3 بازی جام حذفی 2 گل و در 7 بازی لیگ اروپا 5 گل و 1 پاس گل از خود به ثبت رساند تا در مجموع آمار فوق العاده 33 بازی 21 گل و 9 پاس گل با نمره 7.7 را داشته باشد. این بازیکن در اواخر نیم فصل مصدوم شد تا ژابی به طور قرضی بورخا ایگلسیاس را از رئال بتیس برای یک نیم فصل جذب کند که این بازیکن عملکرد جالبی نداشت و بدون تاثیر گذاری در تمامی رقابت‌ها واقع شد. ویکتور، پاتریک شیک را در سایه خود قرار داده و باعث شده ژابی برای برگشت سردار برنامه‌ای نریزد.

2024129

*تنها خرید کم فروغ ژابی آرتور بود. بازیکن برزیلی و 21 ساله از مینیرو آمریکا با قراردادی به مبلغ 7 ملیون یورو به بایرلورکوزن پیوست. او در پست دفاع راست در 4 بازی در لیگ با 2 پاس گل و یک بازی در جام حذفی بدون تاثیر گذاری انجام داد و درکل نمره 7 را کسب کرد.

بایرلورکوزن یک بازی در فینال جام حذفی و یک بازی در فینال لیگ اروپا دارد.

علیرضا میرزاده

2024132

نظر شما