شناسهٔ خبر: 66772345 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ساخت ۴۹۸ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در سیستان و بلوچستان آغاز شده است

دبیر شورای هماهنگی راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر به همت دولت سیزدهم ۴۹۸ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در این استان در دست ساخت است.

صاحب‌خبر -

 عطاءالله اکبری  در جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه های راهسازی سیستان و بلوچستان گفت: یکی از افتخارات دولت سیزدهم، توسعه شبکه بزرگراهی جنوب شرق کشور به ویژه استان سیستان و بلوچستان بوده است

وی اضافه کرد: حدود ۱۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این میزان از بزرگراه و راه در استان مورد نیاز است که در آینده نزدیک تحول عظیم در حمل و نقل داخلی و بین المللی منطقه ایجاد خواهد شد.

دبیر شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان سیستان وبلوچستان گفت: هزینه احداث هر کیلومتر بزرگراه در این استان حدود ۳۵۰ میلیارد ریال است که این میزان قطعا در سالهای آینده افزایش خواهد یافت.

اکبری افزود: با توجه اهمیت محورهای شریانی و استراتژیک این استان، با هدف سرعت گرفتن کار ساخت و بهره برداری از قطعات در حال اجرا، پیگیری‌های مستمری برای تامین و افزایش اعتبار و افزایش سالانه و همچنین اخذ تسهیلات قانون بودجه انجام شده است و امیدواریم با تامین به موقع بودجه لازم بزودی شاهد بهره‌برداری از این پروژه ها باشیم.

وی گفت: بهره برداری و تکمیل این بزرگراهها یکی از اصلی ترین و مهمترین برنامه ها و اولویت های عمرانی در استان است و بدون شک شرایط خاص منطقه از حیث تجارت و ترانزیت ایجاب می کند که باید با نگاهی فرا استانی و فرا منطقه ای والبته با عزمی راسخ و مسئولانه برای تکمیل شبکه بزرگراهی این خطه گام برداشت.

کریدور شمال و جنوب(چابهار - میلک و زاهدان- بیرجند) سیستان و بلوچستان یک‌هزار و ۳۵ کیلومتر طول دارد که در این مسیر ۳۰۹ کیلومتر باند دوم به بهره برداری رسیده و عملیات احداث ۲۶۱ کیلومتر بزرگراه نیز در دست اجر است

نظر شما