شناسهٔ خبر: 66771345 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

تی‌سی‌ال رونمایی کرد؛ اولین موبایل دنیا که نمایشگر آن دو بار تا می‌شود

در سال ۲۰۱۹، شرکت چینی TCL یک نمونه اولیه گوشی تاشو با دو لؤلا را به‌نمایش گذاشت. آن نمونه هنگامی که کاملاً باز می‌شد، به یک تبلت ۱۰ اینچی تبدیل می‌شد. اکنون، پس از پنج سال، TCL CSOT اولین گوشی تاشو با نمایشگر سه‌تکه و دو لؤلا را در نمایشگاه SID ۲۰۲۴ رونمایی کرده است. اندازه صفحه نمایش این گوشی در حالت کاملاً باز ۷.۸۵ اینچ است. براساس گزارشی تازه، گوشی تاشو جدید TCL در نمایشگاه SID ۲۰۲۴ کالیفرنیا به‌نمایش گذاشته شد. این گوشی از صفحه‌نمایش سه‌تایی استفاده می‌کند که TCL آن را «Free-type» نامیده است، و به شکل‌های «G» و «Z» تا می‌شود. زمانی که صفحه نمایش ۷.۸۵ اینچی کاملاً صاف باشد، نسبت تصویر آن مطابق با یک تبلت معمولی خواهد بود.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در سال 2019، شرکت چینی TCL یک نمونه اولیه گوشی تاشو با دو لؤلا را به‌نمایش گذاشت. آن نمونه هنگامی که کاملاً باز می‌شد، به یک تبلت 10 اینچی تبدیل می‌شد. اکنون، پس از پنج سال، TCL CSOT اولین گوشی تاشو با نمایشگر سه‌تکه و دو لؤلا را در نمایشگاه SID 2024 رونمایی کرده است. اندازه صفحه نمایش این گوشی در حالت کاملاً باز 7.85 اینچ است.
 
براساس گزارشی تازه، گوشی تاشو جدید TCL در نمایشگاه SID 2024 کالیفرنیا به‌نمایش گذاشته شد. این گوشی از صفحه‌نمایش سه‌تایی استفاده می‌کند که TCL آن را «Free-type» نامیده است، و به شکل‌های «G» و «Z» تا می‌شود. زمانی که صفحه نمایش 7.85 اینچی کاملاً صاف باشد، نسبت تصویر آن مطابق با یک تبلت معمولی خواهد بود.
 
گوشی تاشو TCL با نمایشگر سه‌تکه و دو لؤلا
 
یکی از مشکلات نمونه‌های اولیه گوشی‌های هوشمند تاشو سه‌تایی، ضخامت آن‌ها بوده است. به گزارش سایت My Drivers، گوشی تاشو TCL تنها 427 میکرون ضخامت دارد. همچنین حسگر تشخیص چهره سه‌بعدی آن در زیر صفحه‌نمایش تاشو قرار دارد.
 
از حسگر تشخیص چهره سه‌بعدی می‌توان برای تأیید هویت کاربر هنگام بازکردن قفل گوشی یا پرداخت‌ها و موارد دیگر استفاده کرد. همچنین تراکم پیکسلی این نمایشگر 420 PPI است که باعث می‌شود ابعاد بالای گوشی کیفیت صفحه‌نمایش را چندان تغییر ندهد.
 
این نمایشگر همچنین رفریش ریت متغیر مبتنی بر LTPO را ارائه می‌دهد که بسته به محتواهای بصری، از 1 تا 120 هرتز تغییر می‌کند و همچنین دارای مصرف انرژی کمی است. هنوز مشخص نیست که برنامه بلندمدت TCL برای عرضه این گوشی چیست.
 
طی سال‌های گذشته برخی شرکت‌های مطرح مانند هواوی و سامسونگ نیز ظاهراً قصد داشته‌اند چنین گوشی‌هایی را توسعه دهند. احتمال دارد هواوی در سال جاری میلادی چنین دستگاه تاشویی را عرضه کند که نمایشگر بزرگ 10 اینچی خواهد داشت.
 
شرکت TCL، در کنفرانس SID 2024 همچنین از اولین پنل 4K جهان با رفرش ریت 1000 هرتز رونمایی کرد.
 
منبع: دیجیاتو
لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما