شناسهٔ خبر: 66771258 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

علت داغ شدن گیربکس تیگو ۷

صاحب‌خبر -

رپورتاژآگهی

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که از خودروهای تیگو 7 استفاده می‌کنید احتمالا یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که با آن درگیر شده‌اید خراب شدن و داغ شدن گیربکس‌های این ماشین است. داغ شدن بیش از اندازه این خودروها ممکن است گاهی اوقات شما را وادار به تعمیر گیربکس تیگو ۷ کند. در چنین شرایطی بهتر است که شما با دلایل داغ شدن آن آشنایی کاملی داشته باشید و بتوانید مشکل و راهکار مخصوص به آن را در کمترین زمان ممکن پیدا کنید.

مهمترین علت های داغ شدن گیربکس تیگو 7

خراب شدن سیستم خنک‌کننده گیربکس 

زمانی که قصد تعمیر گیربکس تیگو ۷ را دارید باید ابتدا دلایل رایجی که باعث گرم شدن و داغ شدن بیش از اندازه آن می‌شوند را بررسی کنید. به گفته منابع معتبر از جمله: تهران گیربکس، شرکت مدیران خودرو، کاتالوگ خودروی تیگو 7، تعمیر گیربکس تیگو 7 و شرکت Chery: اولین دلیلی که برای این موضوع وجود دارد این است که سیستم خنک‌کننده گیربکس خودرو شما کیفیت خود را از دست داده باشد. در این شرایط نمی‌تواند به‌خوبی گیربکس را خنک کرده و همین موضوع نیز باعث داغ شدن بیش از اندازه گیربکس خودرو شما خواهد شد. در چنین شرایطی بهتر است به‌سرعت فن دستگاه را نزد یک تعمیرکار حرفه‌ای ببرید. 
به این ترتیب می‌توانید مطمئن باشید که سیستم خنک‌کننده شما عملکرد قابل قبولی دارد و داغ شدن گیربکس از آن نیست. 

نامناسب بودن شرایط روغن گیربکس

زمانی که روغن گیربکس شما شرایط نامساعدی داشته باشد می‌توانید این انتظار را داشته باشید که به‌سرعت شروع به داغ شدن کرده و در نتیجه باعث شود تا شما نیازمند استفاده از خدمات تعمیر گیربکس چری شوید. اولین حالتی که وجود دارد این است که روغن گیربکس شما به اندازه کافی نباشد. اگر روغن در سطح مناسب قرار نداشته باشد این احتمال وجود دارد که گیربکس خیلی سریع‌تر از حالت عادی شروع به داغ شدن کند. 
از طرف دیگر گاهی اوقات ممکن است گیربکس شما روغن نامناسبی داشته باشد. در واقع اگر روغنی که برای گیربکس استفاده می‌کنید روغن باکیفیت و مرغوبی نباشد احتمالا با مشکلات زیادی مواجه خواهید شد. سومین عاملی که می‌تواند باعث شود تا گیربکس شما کیفیت مناسبی نداشته باشد این است که روغنی که استفاده کرده‌اید روغنی کثیف باشد. در این شرایط نیز گیربکس شما با مشکلاتی درگیر خواهد شد و نیازمند تعمیر آن خواهید بود.

خراب شدن یا ساییدگی بلبرینگ‌ها

از دیگر دلایل رایجی که باعث می‌شود تا شما نیازمند استفاده از خدمات تعمیر گیربکس تیگو ۷ شوید این است که بلبرینگ‌ها و قطعات داخلی گیربکس شما دچار ساییدگی و خرابی شده باشند. در این موقعیت معمولا شما باید اقدام به تعویض گیربکس یا بلبرینگ‌های آن کنید. نکته بسیار مهمی که باید به آن دقت داشته باشید این است که اگر اصطکاک و گرمای زیادی در ناحیه بلبرینگ‌ها و چرخ‌دنده‌های داخلی این محصولات به وجود بیاید این موضوع می‌تواند به خرابی نهایی آنها منجر شود.
به همین علت است که معمولا پیشنهاد می‌کنیم حتما روی عملکرد درست قطعات داخلی گیربکس دقت داشته باشید و سعی کنید به طور مرتب آنها را بررسی  و ارزیابی کنید. 

خرابی سیستم الکتریکی خودرو تیگو 7 شما

عامل بسیار مهم دیگری که می‌تواند روی عملکرد نهایی گیربکس تیگو 7 تاثیرگذار بوده و باعث خرابی آن شود خراب بودن سیستم الکتریکی است که امروزه در این خودروها مورداستفاده قرار می‌گیرد. گاهی اوقات ممکن است کوچک‌ترین نقصی در سنسورهای به کار رفته در این محصولات باعث شود که عملکرد نهایی گیربکس تحت تاثیر قرار گیرد. از طرف دیگر باید دقت داشته باشید که اگر مشکلی در سیم‌کشی داخلی گیربکس‌ها یا موتور خودرو به وجود بیاید نیز عملکرد گیربکس‌ها با مشکل مواجه خواهد شد. 

دقت داشته باشید که برخی از انواع گیربکس‌هایی که امروزه برای خودروهای تیگو 7 استفاده می‌شوند گیربکس‌های دو کلاجه‌ای هستند که به‌صورت اتوماتیک عمل می‌کنند. همین عامل نیز باعث می‌شود تا وقتی که آنها زیاد گرم شده یا فشار زیادی به آنها وارد شود با مشکلات زیادی مواجه شوند و عملکرد آنها تحت تاثیر قرار گیرد. پس وقتی که شم هم با چنین مشکلی مواجه شدید نیازمند استفاده از خدمات تعمیر گیربکس تیگو ۷ خواهید بود.

رانندگی به شکلی غیراستاندارد با خودرو تیگو 7

از دیگر عوامل بسیار مهمی که می‌تواند به طور مستقیم روی خراب شدن گیربکس خودرو شما تاثیرگذار باشد رانندگی به شکلی غیراستاندارد با استفاده از این خودروهاست. زمانی که شما برای مثال در یک سربالایی حرکت می‌کنید و به طور مداوم ترمز کرده و مجددا گاز می‌دهید باعث خواهید شد تا فشار زیادی به گیربکس‌های خودرو شما وارد شود. همین عامل نیز باعث می‌شود تا گیربکس‌های شما بعد از مدتی عملکرد و کیفیت خود را از دست داده و نیازمند تعمیر باشند. 
نکته بسیار مهمی که باید به آن دقت داشته باشید این است که وقتی به‌صورت استاندارد شروع به رانندگی با خودرو تیگو 7 خود می‌کنید در واقع از گرم شدن زیاد گیربکس آن و ایجاد اصطکاک زیاد در این قطعات جلوگیری خواهید کرد. این موضوع در نهایت باعث خواهد شد تا شما بتوانید انتظار عملکرد بهتری را از گیربکس خود داشته باشید و دیرتر نیازمند استفاده از خدمات تعمیر گیربکس تیگو ۷ شوید. 

خرابی و مشکل در اگزوز

عامل بسیار مهم دیگری که روی خراب گیربکس تاثیرگذار است. وقتی که صحبت از دلایل خرابی گیربکس‌های تیگو 7 می‌شود باید دقت داشته باشید که عوامل و فاکتورهای مختلفی می‌توانند روی این خرابی تاثیرگذار باشند. یکی از مهم‌ترین این دلایل خراب بودن اگزوز خودرو شما خواهد بود. در صورتی که مشکلی در اگزوز خودروهای شما وجود داشته باشد شما نمی‌توانید انتظار بهترین عملکرد را از گیربکس‌ها آنها داشته باشید. از طرف دیگر باید دقت کنید که وجود مشکل در اگزوز خودرو می‌تواند باعث گرم شدن بیش از حد گیربکس و آسیب رسیدن به آن نیز بشود. 
پس سعی کنید سالم بودن اگزوز خودرو خود را به طور مرتب بررسی کنید تا نسبت به عملکرد آن مطمئن شوید. 

سخن پایانی

تعمیر گیربکس تیگو ۷ نیازمند این است که شما اطلاعات کاملی را درباره دلایل خرابی این گیربکس‌ها به دست بیاورید و بتوانید در کمترین زمان ممکن مشکل را تشخیص داده و راهکاری را برای حل آن ایجاد کنید. اگر گیربکس خودروهای تیگو 7 شما نیز با مشکل مواجه شده است به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از خدمات ارائه شده توسط تعمیرگاه های معتبر  گیربکس های اتوماتیک که در این مقاله اشاره شدند به‌منظور تعمیر گیربکس‌های خود استفاده کرده و از مزایای ارائه شده توسط این مجموعه نهایت بهره را ببرید. 

نظر شما