شناسهٔ خبر: 66771000 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

برگزیدگان جشنواره تلاوت‌های تقلیدی معرفی شدند

نفرات برتر نخستین دوره جشنواره تلاوت‌های تقلیدی شامگاه امروز 31 اردیبهشت‌ماه پس از برگزاری فینال و اختتامیه این جشنواره که به صورت یادمان شهدای راه خدمت برگزار شد، معرفی شدند.

صاحب‌خبر -

برگزیدگان جشنواره تلاوت‌های تقلیدی معرفی شدند

به گزارش خبرنگار ایکنا، فینال و مراسم اختتامیه نخستین دوره جشنواره تلاوت‌های تقلیدی که به صورت یادمان شهید آیت‌الله ابراهیم رئیسی و هیئت همراه ایشان برگزار شد، عصر امروز 31 اردیبهشت ماه در ورزشگاه شهید شیرودی تهران و با حضور گسترده علاقه‌مندان به فعالیت‌های قرآنی به کار خود پایان داد.

در این مراسم که ثواب تلاوت‌های صورت گرفته در آن به شهدای راه خدمت اهدا شد، ابتدا حامد علیزاده، قاری بین‌المللی کشورمان به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداخت و در ادامه تیزر این جشنواره و معرفی هیئت داوران انجام شد.

گروه داوری مرحله فینال این جشنواره شامل غلامرضا شاه‌میوه، جواد پناهی، محسن یاراحمدی، حسن مختاری، امین پویا، مسعود نوری، حامد ولیزاده، سیداحمد مقیمی، سیدمحمدهادی قاسمی و علی محرابی می‌شود.

در ادامه این مراسم، 16 قاری راه یافته به فینال این جشنواره بر اساس نوبت قرعه‌ای که داشتند، به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید به روش تقلید از اساتید برجسته‌ای همچون مصطفی اسماعیل، شعبان صیاد، عبدالباسط، محمدصدیق منشاوی، شحات انور، کامل یوسف بتهیمی و ... پرداختند.

در بخشی از این مراسم و در خلال اجرای شرکت‌کنندگان، محمدحسین پویانفر و مجتبی باقری، از ذاکرین اهل بیت عصمت و طهارت به ذکر مصیبت اهل بیت و نیز مرثیه‌سرایی برای شهدای راه اخیر پرداختند. همچنین در بخش دیگری از این مراسم مجید تال، از شعرای آیینی کشورمان اشعاری در مورد شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و هیئت همراه ایشان ارائه کرد.

همچنین در بخش دیگری از این مراسم که نزدیک به پنج ساعت به طول انجامید، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه به بیان سخنانی پرداخت.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در ابتدای صحبت‌های خود ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور محترم کشورمان، خادم الرضا(ع)، آیت‌الله آل‌هاشم، امیرعبدالهیان و هیئت همراه ایشان، گفت: شهیدان ما آرمانی مشترک دارند و آن عمل به فرمان خدا و رضایتمندی حق است. خداوند می‌فرماید: «إِنَّ اللَّهَ اشتَرىٰ مِنَ المُؤمِنينَ أَنفُسَهُم وَأَموالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الجَنَّةَ ...» خداوند متعال نفس‌ها، جان‌ها و مال‌های انسان‌ها را می‌گیرد، آن‌ها در جوار حق زنده هستند. 

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به آیه «وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی سَبیلِ اللهِ»، افزود: آن‌ها را به عنوان مردگان حساب نکنید آن‌ها زنده و «بَلْ أَحْيَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ» هستند، زندگانی که نزد خدا روزی می‌گیرند و به آنچه خداوند به آن‌ها عنایت کرده است، شاد هستند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: اگر حبیب نجار از اقصی نقاط شهر آمد و از فرستادگان نبی خدا دفاع کرد و گفت «وَمَالِيَ لَآ أَعۡبُدُ ٱلَّذِي فَطَرَنِي وَإِلَيۡهِ تُرۡجَعُونَ» چرا خدایی که ما را خلق کرده است عبادت نکنیم و در مقابل مردمی بودند که به فرستادگان گفتند ما به شما فال بد می‌زنیم در مقابل آن‌ها ایستادگی کرد و شهید شدند و در هنگامه شهادتشان قرآن می‌فرماید، «یا لَیْتَ قَومِي یَعلَمُونَ بِما غَفَرَ لي رَبِّي وَ جَعَلَني مِن المُکرَمینَ» شهیدان ما مورد کرامت واقع بوده و در جنات برزخی هستند. ان‌شاالله بدون درک صحرای محشر به جنة العقبی متصل می‌شوند و از دست با کفایت ائمه طاهرین(ع)، شهد پیروزی و گوارای وصال را می‌گیرند.

در پایان این مراسم که با اجرای مهدی صفری، از مجریان شبکه قرآن و معارف سیما همراه بود، قرعه کشی اهدای هزینه سفر به عتبات عالیات برای 110 نفر از بین حاضران در سالن و بینندگان و شنوندگان تلویزیونی و رادیویی این برنامه صورت گرفت و مقرر شد طی روزهای آینده با افرادی که نام آن‌ها به عنوان برگزیده مشخص شده است، تماس گرفته شود. 

در پایان این مراسم نفرات ممتاز، عالی و شایسته تقدیر نخستین دوره جشنواره تلاوت‌های تقلیدی معرفی شدند که به شرح زیر است:

نفرات حائز رتبه ممتاز 

علیرضا بهرامی‌پور از استان مازندران
احمدرضا عسگری از استان اصفهان
محمدمهدی دمیرچلی از استان البرز

نفرات حائز رتبه عالی 

علی‌اکبر بصائری‌پور از استان تهران
عرشیا حسین‌زاده از استان مازندران
ابوالفضل فرجی از استان تهران 

نفرات حائز رتبه شایسته تقدیر 

امیرمحمد بارفروش‌مقدم از استان تهران
محمد اسماعیلی از استان چهارمحال و بختیاری
امیرحسین باقری از استان قم
مهدی رشتبری از استان تهران
ابوالفضل نبی‌لو از استان تهران
محمدسبحان پرسم از استان تهران
امیرحسین جعفرزاده از استان البرز
محمدمهدی طهماسب‌پور از استان مازندران
محمدطاها کاظمی از استان بوشهر
محمد اسماعیلیان از استان خراسان رضوی

بر اساس این گزارش نفرات حائز رتبه ممتاز این جشنواره 130 میلیون تومان جایزه نقدی و هزینه سفر به عتبات عالیات، نفرات حائز رتبه عالی 90 میلیون تومان جایزه نقدی و هزینه سفر به عتبات عالیات و افراد شایسته تقدیر نیز 40 میلیون تومان جایزه نقدی و هزینه سفر به عتبات عالیات را دریافت خواهند کرد. 

انتهای پیام

نظر شما