شناسهٔ خبر: 66769315 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

اجتماع چندهزار نفری مردم و دانشجویان در مسجد دانشگاه تهران

ایران در عزای «شهید جمهور»/ زاکانی: آقای رئیسی با همه وجود می‌سوخت تا مشکلات مردم حل شود

مراسم عزاداری شهادت رئیس جمهور با استقبال پرشور دانشجویان و حضور گسترده اقشار مختلف مردم روبرو شد. مسئولین مختلفی که سال‌ها همراه با رئیس جمهور در سمت‌های مختلف و سطوح مدیریتی گوناگون حضور داشتند، به بیان ویژگی‌های خاص رفتاری «شهید جمهور» پرداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ظهر امروز ۳۱ اردیبهشت ماه، به همت بسیج دانشجویی و جامعه دانشگاهی تهران، هیئت عزاداری و مراسم گرامیداشت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، ریاست جمهوری اسلامی ایران و جمعی از همراهان وی که در حادثه سقوط بالگرد روز گذشته در استان آذربایجان شرقی به شهادت رسیدند، در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد.

 

این مراسم با استقبال پرشور دانشجویان و حضور گسترده اقشار مختلف مردم روبرو شد. مردم سوگوار در این مراسم اردات و قدردانی خودشان نسبت به عملکرد و تلاش‌های ریاست جمهور ابراز کردند. مسئولین مختلفی که سال‌ها همراه با رئیس جمهور در سمت‌های مختلف و سطوح مدیریتی حضور داشتند، به بیان ویژگی‌های خاص رفتاری «شهید جمهور» پرداختند.

 

<div id="video-display-embed-code_2282111" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1147639/2282111?width=400&height=300"></script></div>
علیرضا زاکانی، شهردار تهران یکی از چندین مسئول حاضر در این مراسم بود که در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری دانشجو درباره مردم‌داری و ساده زیستی آیت‌الله رئیسی گفت: یکی از ویژگی‌های ممتاز آقای رئیسی «مردمی بودن» بود و محبتی که به مردم داشت. او با همه وجود خود می‌سوخت برای اینکه تکالیف مردمی را به نحو احسن انجام بدهد.

زاکانی گفت: آیت‌الله رئیسی رئیس جمهوری بود که در متن و در بین مردم بود. آیت‌الله رئیسی تصمیمات را در بین مردم می‌گرفت و مشکلات آن‌ها را برطرف می‌کرد. آقای رئیسی با همه وجود می‌سوخت تا مشکلات مردم حل شود.
<div id="video-display-embed-code_2282112" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1147639/2282112?width=400&height=300"></script></div>
 
شهردار تهران در سخنرانی خود گفت: آیت‌الله رئیسی همیشه خطاب به وزرا تاکید می‌کرد؛ «باید به نفع مردم تصمیم گرفته شود؛ هرچند تصمیم سختی باشد»

وی افزود: در ایامی در کابینه که موضوعات مختلفی مطرح می‌شد به موضوعات مهمی می‌رسیدیم که تصمیمات تند ممکن بود باعث تنش و تکانه و یا باعث سوءاستفاده دیگران برای مخدوش کردن عامل آن تصمیم می‌شود. یک تصمیم به نفع مردم و نظام و انقلاب بود، ولی چون سخت بود دیگران حاضر نبودند این تصمیم را بگیرند.

زاکانی گفت: بار‌ها و بار‌ها اتفاق افتاد که این شهید سعید خطاب به وزرا و اهل کابینه تاکید کرد؛ باید به نفع مردم تصمیم گرفته شود؛ هرچند تصمیم سختی باشد. شهادت می‌دهم آیت‌الله رئیسی به دنبال مقصد عالی و بر مبنای انگیزه الهی عمر خود را سپری کرد.
 
<div id="video-display-embed-code_2282114" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1147639/2282114?width=400&height=300"></script></div>
 
زاکانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اداره کشور خیلی سخت است اما او اداره کشور را با پیگیری های مستمر خود جوری قرار داد که آن اتفاقاتی در افق آینده می دیدند و وزرای سابق در اولین جلسه هیات دولت وعده دادند که اتفاقاتی از جمله سه رقمی شدن قیمت دلار به وقع خواهد پیوست، رخ نداد.
 
در جلسه صبح امروز رئیس بانک مرکزی امروز اعلام کرد هیچ کمبود ارزی نداریم و رئیس جهاد کشاورزی ادغان می‌کرد که ذخایر ما برای بعد از شهریور ماه کامل است. از این حرف ها قبلا نبود و هیچ وقت کشور شرایط کنونی را نداشت که در چنین وضعیتی این شهید به رحمت خداوند رفت.
 
<div id="video-display-embed-code_2282115" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1147639/2282115?width=400&height=300"></script></div>
 

نظر شما