شناسهٔ خبر: 66768162 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سخنان رئیس دانشگاه تهران در اجتماع دانشگاهیان سوگوار «شهدای خدمت»

رئیس دانشگاه تهران گفت: دکتر رئیسی سیاست‌مداری پرهیزگار و دکتر امیرعبداللهیان سیاست‌مداری صادق بود.

صاحب‌خبر -

سخنان رئیس دانشگاه تهران در اجتماع دانشگاهیان سوگوار «شهدای خدمت»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس دانشگاه تهران در اجتماع دانشگاهیان حاضر در مراسم یادبود «شهدای خدمت»، با آرزوی محشور شدن روح رئیس‌جمهور شهید و همراهان ایشان با انبیا و اولیا، گفت: آیت‌الله دکتر رئیسی، نمادی از سیاست‌مدار پرهیزگار بود؛ ایشان نمادی از قرین شدن ایمان و عمل صالح بود.
دکتر سید محمد مقیمی افزود: قرین شدن نشانه‌ها در زمان شهادت دکتر رئیسی برای ما پیام دارد. ایشان خود را به‌عنوان خادم‌الرضا معرفی می‌کرد و در شب ولادت امام رضا (ع) به شهادت رسید؛ سید محرومان لقب گرفته بود و در یک منطقه محروم، روح مطهرش به آسمان پر کشید.
وی یادآور شد: امروز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت قرار بود رئیس جمهور کشورمان در تالار علامه امینی دانشگاه تهران در اختتامیه کنگره بین‌المللی قرآن و علم حضور پیدا کند و قرار بود از قرآن‌پژوهان و عالمانی که بین قرآن و علم، تلاش‌های علمی ارزشمندی انجام داده بودند، با حضور دکتر رئیسی قدردانی شوند.
رئیس دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: دکتر امیرعبداللهیان دانش‌آموخته دانشگاه تهران بود و مقاطع کارشناسی‌ ارشد و دکتری خود را در دانشگاه تهران گذراند. این افتخار بزرگی برای دانشگاه تهران است. ایشان یکی از نمونه‌های افتخارآفرین این نظام دانشگاهی است. او علم را با نجابت و صداقت ممزوج کرد.
رئیس دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: خیلی‌ها مدعی هستند که در عالم سیاست نمی‌توان صادقانه رفتار کرد؛ اما دکتر امیرعبداللهیان هم عالم، هم سیاست‌مدار و هم صادق بود.

 

نظر شما