شناسهٔ خبر: 66768039 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فعالیت موزه‌ها در این روزها چگونه است؟

سمیه حسنلو

معاونت میراث فرهنگی کشور در پی شهادت رئیس‌جمهور و هیأت همراه درباره چگونگی فعالیت موزه‌ها بیانیه‌ای صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، معاونت میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که تمام برنامه‌های هفته میراث فرهنگی را لغو کرده است، اکنون در بیانیه‌ای با تسلیت شهادت رئیس‌جمهور و هیأت همراه آن در سانحه بالگرد، اعلام کرد: «با تأسی از رئیس‌جمهور فقید مردمی و خدمتگزار، در مسیر پیشرفت ایران قوی، مصمم و با ایمان گام خواهد برداشت. به همین منظور، موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی، محوطه‌های تاریخی و اماکن فرهنگی‌تاریخی در ایام پیش‌رو فعال هستند و همراه با مردم داغدار و شریف ایران، عزادار و سیاه‌پوش شهادت خادمان خود خواهند بود.»

معاونت میراث فرهنگی همچنین با یادآوری توقف ویژه‌ برنامه‌های هفته میراث فرهنگی در همه موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و اماکن فرهنگی‌تاریخی تحت پوشش خود، ‌ تاکید کرد: «در بزرگداشت یاد، نام و خدمات شهیدان گرانقدر یادشده، در چارچوب بیانیه‌های هیأت دولت و مراجع استانی، مشارکت شایسته و حضور مؤثر خواهند داشت. نهضت خدمت ادامه دارد.»

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش، ۵ رو عزای عمومی اعلام کردند و بسیاری از برنامه‌های فرهنگی طبق اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی لغو شد. سران قوا در جلسه فوق‌العاده‌ای به میزبانی محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور اما بر ادامه خدمت‌رسانی دولت مردمی و همراهی سران قوا تاکید شد.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور که برای افتتاح سد مرزی «قیز قلعه‌سی» به آذربایجان شرقی سفر کرده بود، به علت سانحه‌ای که برای بالگرد حامل او و همراهانش رخ داد، ‌ به شهادت رسید.

آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و چند تن دیگر از همراهان از جمله سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

انتهای پیام

نظر شما