شناسهٔ خبر: 66767364 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آنروا: نیازمند بازگشایی گذرگاه‌های زمینی به غزه هستیم

آژانس امدادرسانی و کاریابی فلسطینیان با اشاره به شرایط وخیم غزه خواستار بازگشایی گذرگاه زمینی به این باریکه شد.

صاحب‌خبر -

رژیم صهیونیستی از هفتم ماه مِی عملیات زمینی خود در رفح، جنوبی‌ترین منطقه غزه را آغاز کرده است. فلسطینیان در این باریکه که پیش از این به دلیل گستردگی حملات با مشکلات گسترده‌ای مواجه بودند اکنون به دلیل بسته شدن گذرگاه‌های مرزی با چالش کمبود جدی منابع غذایی دست و پنجه نرم می‌کنند. 

به گزارش الجزیره، آژانس امدادرسانی و کاریابی برای فلسطینیان موسوم به آنروا امروز (دوشنبه) خواستار بازگشایی گذرگاه‌های زمینی در غزه شد. 

این نهاد وابسته به سازمان ملل افزود: گذرگاه‌های مرزی به غزه باید بازگشایی شده و دسترسی ایمن به آنها میسر شود. بدون بازگشایی این گذرگاه ها، محرومیت از کمک‌های امدادی و شرایط اسفناک انسانی در این باریکه باقی خواهد ماند. 

آنروا با اشاره به قحطی گسترده در غزه و عدم دسترسی به ابتدایی‌ترین نیاز‌های فلسطینیان خاطرنشان کرد: اکنون به هیچ عنوان کمک‌های امدادی کافی به غزه نمی‌رسد. ما نیازمند دسترسی پایدار هستیم. 

آمریکا به تازگی اسکله موقت خود در سواحل غزه را برای ورود کمک‌های بشردوستانه از طریق دریا به این باریکه افتتاح کرده است. با این حال، حجم ورودی کمک‌ها از این طریق بسیار محدود بوده و جوابگوی نیاز بیش از ۲ میلیون فلسطینی نیازمند نیست.

گذرگاه رفح، اصلی‌ترین گذرگاه ورودی کمک‌های بشردوستانه به غزه طی چند هفته گذشته به اشغال نظامیان صهیونیست درآمده و تل آویو با هدف نسل کشی فلسطینیان روند ورود کمک‌های بشردوستانه را مسدود کرده است.

متزجم: ابوالفضل هاشمی

برچسب‌ها:

نظر شما