شناسهٔ خبر: 66767029 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

سهمیه آسیایی مس رفسنجان در صورت قهرمانی به کدام تیم می‌رسد؟

سهمیه مس رفسنجان به دلیل عدم کسب مجوز حرفه‌ای در صورت قهرمانی جام حذفی، به تیم سوم لیگ برتر می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، پس از اعلام اسامی تیم‌هایی که موفق به کسب مجوز حرفه ای شدند، مشخص شد باشگاه مس رفسنجان به دلیل نقص مدارک بارگذاری شده در چندین معیار الزامی، با توجه به تشخیص کمیته بدوی صلاحیت لازم برای دریافت مجوز حرفه‌ای را ندارد.

مس رفسنجان که با شکست تراکتور در مرحله یک چهارمنهایی جام حذفی، در جمع چهار تیم حاضر در مرحله نیمه نهایی قرار گرفت، یکی از گزینه‌های اصلی برای قهرمانی به شمار می‌رود.

طبق فرمت جدید لیگ قهرمانان آسیا، قهرمان جام حذفی سهمیه پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا را دریافت خواهد کرد. حال اگر مس رفسنجان قهرمان جام حذفی شود به دلیل عدم کسب مجوز حرفه‌ای نمی‌تواند راهی این مسابقات شود.

بر اساس مکانیزم تقسیم سهمیه‌های آسیایی بین برترین تیم‌های لیگ برتر و جام حذفی، در صورت عدم کسب مجوز حرفه ای از سوی یک باشگاه واجد شرایط، سهمیه این تیم بر اساس رتبه به باشگاه‌های واجد شرایط بعدی در جدول مسابقات لیگ برتر تعلق خواهد گرفت.

از این رو در صورت قهرمانی مس رفسنجان در جام حذفی، سهمیه پلی‌آف لیگ نخبگان به تیم سوم لیگ برتر تعلق خواهد گرفت. همچنین سهمیه سطح دوم لیگ نخبگان که به تیم سوم لیگ برتر تعلق دارد، به تیم چهارم جدول خواهد رسید.

 

انتهای پیام/

نظر شما