شناسهٔ خبر: 66765935 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

واکنش دانشگاهیان نسبت به شهادت آیت‌الله رئیسی /برافراشتن پرچم عدالتخواهی از ویژگی‌های بارز رئیس جمهور بود

دانشگاهیان با برگزاری دسته‌های عزاداری و صدور بیانیه و پیام؛ تاثر خودشان را از شهادت آیت‌الله رئیسی نشان دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، آیت الله ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری هنگام خدمت و ‏انجام وظیفه و ماموریت دچار سانحه شد و به درجه شهادت رسید. در این سانحه هوایی، علاوه بر رئیس جمهور، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، آیت الله آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز و مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی نیز حضور داشتند که همگی به شهادت رسیدند.

بیشتر بخوانید:

تسلیت رهبر انقلاب در پی شهادت رئیس‌جمهور و همراهان گرامی ایشان / آیت‌الله خامنه‌ای: «رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت»

پس از انتشار خبر سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور در رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها موجی از نگرانی بین مردم و قشر دانشگاهی به ویژه دانشجویان ایجاد شد. آنان از همان لحظه اولیه با تشکیل گروه‌های در فضای مجازی و تجمع در میادین اصلی شهرها از جمله میدان ولیعصر تهران به صورت دسته جمعی مشغول خواندن دعای توسل شدند.

در نهایت بعد از تایید خبر شهادت حجت اسلام رئیسی، دانشگاهیان با صدور پیام و بیانیه و برگزاری مجالس عزاداری، تاثر و ناراحتی و همدردی خودشان را نشان دادند.

دکتر طهرانچی شهادت رئیس جمهور کشور را تسلیت گفت

دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور پیامی، شهادت آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشور را تسلیت گفت.

در بخشی از این پیام آمده است: خبر شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشور و همراهان ایشان در پی وقوع حادثه سقوط بالگرد، قلب‌های‌ ملت ایران را در بهت و اندوه فرو برد. بدون شک این ضایعه فقدانی بزرگ و جبران‌ناپذیر است و داغی است که به آسانی تسلی نمی‌یابد. مداومت‌ و استقامت این سید محرومان در پیگیری و تلاش برای حل مشکلات و شهادت در راه خدمت به مردم، مثال‌زدنی‌ و الهام‌بخش‌ همه مسئولان و متولیان کشور بوده است.

واکنش وزیر علوم به شهادت آیت الله ابراهیم رئیسی

محمد علی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی درباره شهادت خادم الامام‌الرضا علیه‌السلام و خادم ملت شریف ایران شهید آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی، نوشت: «چقدر سخت است، باور نبودنت، الحق که سید و سالار اخلاق، ادب و ایمان بودی، امیدوارم با جد خویش و خوبان درگاه ایزدی همنشین و محشور باشید.»

آیت‌الله رئیسی نمونه بی بدیلی از حکمرانی مردمی بود

معاونت فرهنگی وزارت علوم در پیامی شهادت رئیس جمهور آیت الله رئیسی و هیات همراه را تسلیت گفت.

در بخشی از این پیام خاطرنشان شده است: آیت الله دکتر رئیسی که در چند دهه خدمت در همه عرصه‌های مختلف علمی، فقهی، قضایی و اجرایی، رجایی وار، نمونه بی بدیلی از حکمرانی مردم پایه، صفای باطن و تواضع، خدمت و تلاش جهادی، بی وقفه و شبانه روزی، مبارزه مستمر با فساد و بی عدالتی، پیگیری مجدانه حل مسائل و مشکلات جامعه و دانشگاهیان و همچون شهید سلیمانی خار چشم دشمنان به ویژه صهیونیسم بوده، به فیض شهادت رسید. رفتار، منش و عملکرد مجاهدانه ایشان در چند دهه خدمت، الگوی مناسبی برای مدیران و نظام مدیریتی کشور است.

رئیسی خدمتگزار صدیق مردم بود

عبدالرسول پورعباس سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور در پیامی بیان کرد: آیت الله سید ابراهیم رئیسی سید محرومان، شخصیتی ممتاز و خدمتگزاری صدیق برای مردم بود و فقدان ایشان ضایعه بزرگی برای کشور خواهد بود.

در بخشی از این پیام آمده است: شهادت سیدالشهدای خدمت رئیس جمهور محبوب کشورمان، وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی و همراهان عزیز ایشان موجب تألم و تأثر فراوان گردید. خادم الرضا حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی سید محرومان، شخصیتی ممتاز و خدمتگزاری صدیق برای مردم بود و فقدان ایشان ضایعه بزرگی برای کشور خواهد بود. این مجاهد خستگی‌ناپذیر در سال‌های متمادی در مسئولیت‌های گوناگون لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به ملت ایران غافل نشد و تا آخرین لحظات زندگی در این مسیر گام برداشت تا در آستانه سالروز میلاد با سعادت مولای خود حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در مسیر خدمت به دیدار حق شتافت و به شهادت رسید.

امروز یک ایران به سوگ نشسته است

رییس دانشگاه تهران در پیامی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان را تسلیت گفت.

در بخشی از این پیام مطرح شده است: آیت‌الله رئیسی علاوه بر ویژگی‌های بارز و شاخصه‌های عمومی که در زمینه پرورش گفتمان عدالت‌محوری در سپهر ایران و جهان اسلام داشت، دارای مولفه‌هایی خودویژه و ناب در سبک مدیریتی و همچنین عیار ولایت‌پذیری بود؛ مولفه‌هایی که او را ممتاز و متمایز می‌ساخت.

پیام تسلیت دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پی شهادت رئیس جمهور


حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، طی پیامی شهادت خادم الامام‌الرضا علیه‌السلام و خادم ملت شریف ایران شهید آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی، دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، آیت‌الله سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده، ولی فقیه و امام جمعه تبریز، دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از عزیزان را تسلیت گفت.

در بخشی از این پیام آمده است: آیت الله رئیسی عالمی اندیشمند، رئیس جمهوری مردمی، مجاهدی مخلص و مدیری متخلق به اخلاق نبوی بود که در شب میلاد حضرت ثامن‌الحجج علیه‌السلام در انجام خدمت به مردم عزیز ایران آسمانی و ضیافت رضوی نصیبش شد.
باید اعتراف کنم در این مدتی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی در محضر سیدالشهدای خدمت و سیاست بودم، هر لحظه شهادت را در چهره نورانی ایشان می‌دیدم. اوصاف شهیدان از جمله توحید، تدبیر، حکمت و فضیلت، اخلاص، تواضع، صفا، عقلانیت و تفکر، ولایت‌مداری و مردم‌داری در هستی او مستقر بود.

ملت شریف ایران مراتب وفاداری خویش را نسبت به خادمان نشان داده است

سازمان بسیج اساتید کشور ضمن تبریک و تسلیت شهادت شهدای خدمت در بیانیه‌ای به ملت شریف ایران اعلام کرد: اطمینان می دهیم با شهادت شهدای خدمت راه خدمت به مردم و محرومان نه تنها بسته نشد بلکه فرزندان ملت را در آغاز راهی قرار داد که بدون شک اقتدار و سربلندی ایران اسلامی و رفاه و رضایت مردم ایران را در پی خواهد داشت.

در بخشی از این بیانیه بیان شده است: آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در مسئولیت‌های مختلفی از دادیاری و بازرسی تا قوه قضائیه و ریاست قوه مجریه قرار گرفت، اما بر سر عهدی که با خدا و ملت ایران بسته بود وفادار ماند تا با نمایش الگوی جدیدی از مدیریت جهادی و خدمت صادقانه در گام دوم انقلاب، عنوان «سید محرومان» را در دوره حیات و «سیدالشهدای خدمت» را برای همیشه از آن خود سازد در حالیکه خودش به عنوان خادم الرضا (ع) افتخار می‌کرد.

برافراشتن پرچم عدالتخواهی از ویژگی‌های بارز آیت‌الله رئیسی بود

بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر در پی شهادت آیت الله رئیسی و همراهان خدومشان پیام تسلیتی را صادر کرد.

در بخشی از این پیام عنوان شده است: در شرایط سخت و دشوار جنگ اقتصادی و سیاسی امروز که توامان با مشکلات بسیاری گریبان این سالهای کشور را گرفته بود، دشمنان و بدخواهان این نظام مقدس نیز تمام تلاش و ظرفیت های خود را جهت درهم شکستن روحیه مقاومت و ایستادگی ملت ایران به کار گرفته اند، تا حرکت و پیشروی نظام مقدس را متوقف کرده و از این شکاف به وجود آمده از مشکلات مختلف کشور در القای شکاف بین مردم و نظام در جهت پیشبرد اهداف شوم خودشان بهره ببرند، قطعا این رئیس جمهور مجاهد و خدوم ملت است که با شهادت خود نشان داد که مکتب جهاد و شهادت نه فقط در عرصه های جنگ نظامی، بلکه در تمامی صحنه ها جاری است و در هیچ برهه ای از بین نخواهد رفت.

شهادت رئیس جمهور روح مردم را آزرده کرده است

جنبش عدالت‌خواه دانشجویی در پی شهادت رئیس‌جمهور و هیأت همراه پیام تسلیتی صادر کرد.

در بخشی از این پیام آمده است: این حادثه تلخ، خسارتی بزرگ برای نظام و ملت عزیز ماست. از باری تعالی خواستاریم همانطور که در این چند دهه کشور را از حوادث مهیب و تلخ به سلامت عبور داده است، این‌بار هم رحمت خود را شامل حال ما بدارد. اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی، فقدان آیت‌الله سیدابراهیم رییسی، رئیس جمهور محترم کشور را به محضر رهبر معظم انقلاب و مردم عزادار ایران تسلیت می‌گوید.

جمعیت جوانان مسلمان شهادت رئیس جمهور را تسلیت گفت

جمعیت جوانان مسلمان تاجیک طی پیامی نسبت به سانحه بالگردی و شهادت رئیس جمهوری ایران واکنش نشان دادند.

در بخشی از این پیام آمده است: جمعیت جوانان مسلمان تاجیک ضمن ابراز همدردی، این ضایعه دردناک را به رهبر انقلاب اسلامی ایران حضرت آیت الله خامنه ای، مردم شریف ایران و خانواده‌های شهدای این حادثه تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای شهداء علو درجات و برای بازمندگان صبر و اجر مسئلت دارد.

انتهای پیام/

نظر شما