شناسهٔ خبر: 66765772 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

فرصت یک هفته‌ای برای باشگاه‌ها

نامه مهم سازمان لیگ برای قرارداد بازیکنان

فرصت یک هفته‌ای برای باشگاه‌ها در شرایطی که در ابتدای فصل باشگاه‌ها ملزم به عقد قرارداد دو ساله با بازیکنان با شرط توافق شده بودند، این مهلت اکنون به مدت یک هفته تمدید شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، اردیبهشت سال گذشته بود که فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ تصمیم گرفتند تا قوانین جدیدی را برای فصل 1402 – 1403 منعقد کنند. قوانینی که سر و صدای زیادی به پا کرد و مهمترین آن نیز، تعیین قانون سقف بودجه برای تیم های لیگ برتری و دسته های پایین تر بود.

قانون سقف بودجه در کنار محاسبه شدن لژیونرهای کشور در دسته بازیکنان خارجی و کاهش لیست بازیکنان بزرگسال تیم ها به 19 بازیکن سبب شد تا صدای اعتراض بسیاری از باشگاه ها بلند شود ولی در این میان به یکی از بندهای دستورالعمل ناظر بر قراردادها کم توجهی شده است.

نامه مهم سازمان لیگ برای قرارداد بازیکنان

در ماده 27 این دستورالعمل ذکر شده بود که در صورت انعقاد قرارداد یک ساله بین باشگاه و بازیکن، باشگاه مکلف است با در نظر گرفتن شرط زیر که عیناً باید در تمامی قراردادها قید گردد، امکان تمدید یک طرفه قرارداد را برای یک فصل دیگر فراهم نماید:

«باشگاه این حق را دارد تا در صورت تمایل، قرارداد بازیکن را بصورت یک طرفه برای فصل بعد نیز تمدید نماید، مشروط بر این که تا تاریخ سی ام اردیبهشت سال بعد، تمایل کتبی خود را به بازیکن و سازمان لیگ اعلام کرده باشد و ۲۵ درصد نیز به قرارداد فصل بعد وی اضافه نماید.»

این در شرایطی است که تاریخ اعلام شده از سوی سازمان لیگ و فدراسیون روز گذشته به پایان رسید و بعید به نظر می رسد که باشگاهی در لیگ برتر برای تمدید قرارداد سال آینده بازیکنان خود که مشروط به توافق دو طرفه بوده، اقدامی انجام داده باشد.

همین موضوع سبب شده است تا محمدرضا کشوری فرد، دبیر سازمان لیگ فدراسیون فوتبال با ارسال نامه ای به مدیران عامل باشگاه های لیگ برتر، دسته اول و دسته دوم، از تمدید زمان ضرب الاجل تعیین شده خبر داده و حالا باشگاه ها تا یک هفته پس از اتمام مسابقات این فصل، زمان دارند تا شروط ذکر شده در بالا را انجام دهند.

بند خبرسازی که در بحبوحه حواشی لیگ بیست و سوم به فراموشی سپرده شده بود و حالا تیم های لیگ برتر تا هفت روز پس از برگزاری آخرین بازی فصل که احتمالا فینال جام حذفی خواهد بود، زمان دارند تا تمایل خود به تمدید قرارداد هر کدام از بازیکنان را به اطلاع سازمان لیگ برسانند.

انتهای پیام/

نظر شما