شناسهٔ خبر: 66765387 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

بهادری جهرمی:

شهادت می‌دهم که شهید رئیسی خط قرمزی جز خدا و خدمت به مردم نداشت

بهادری جهرمی: سخنگوی دولت گفت:شهادت می‌دهم که شهید رئیسی خط قرمزی جز خدا و خدمت به مردم نداشت و شهید امیرعبداللهیان اسوه اخلاق بود.

صاحب‌خبر -

علی بهادری جهرمی،ظهر امروز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت‌ماه در مراسم بزرگداشت رئیس‌جمهور و شهدای همراه ایشان در مسجد دانشگاه تهران حضور پیدا کرد و دقایقی در خصوص شخصیت آیت‌الله شهید دکتر رئیسی به سخنرانی پرداخت.

سخنگوی دولت در این مراسم ضمن عرض تسلیت شهادت رئیس‌جمهور و همراهان ایشان گفت: برای هر کدام از این عزیزان جا دارد جداگانه و اختصاصی مراسم بزرگداشت بگیریم. آقای امیرعبداللهیان واقعاً اسوه اخلاق بود. در اوج مسائل غزه، عذرخواهی می‌کرد که در یک جلسه هیأت دولت غیبت می‌کرد. من خودم خجالت زده می‌شدم و می‌گفتم از سفرهای خارجی شما اطلاع دارم و نیاز نیست به من خبر بدهید، ولی اگر باز هم در سفر بود، به من اطلاع میداد.

وی در خصوص شخصیت آیت‌الله شهید رئیسی اظهار کرد: زمانی که آقای رئیسی در قید حیات بودند، نمی‌شد یک‌سری مسائل رو مطرح کرد ولی الان بدون برنامه‌ریزی و طرح قبلی، یک‌سری نکات از شخصیت ایشان را عرض می‌کنم. بنده حدود ۶ سال در دولت و قوه قضاییه توفیق کار مستقیم با ایشان را داشتم؛ واقعاً ایشان خصوصیاتی داشت که منحصر به فرد بود. ایشان اصلاً اهل استراحت نبودند. بارها میشد که از خواب و خوراک خود می‌زدند و پیوسته کار می‌کردند.

بهادری جهرمی ادامه داد: شهادت می‌دهم که آقای رئیسی در زندگی‌شان خط قرمزی جز خدا و خدمت به مردم نداشتند. هر کسی که بیشتر نزدیک ایشان بود، فعالیت‌ش بیشتر تحت توجه ایشان بود و اصلا در این خصوص با کسی تعارف نداشتند. در عین استقامت در مسیر حق، به شدت اخلاق‌مدار بودند.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: اخلاص جدی ایشان، صفت بارز آقای رئیسی بود و شهادت می‌دهم که ذره‌ای در ایشان منیت و تکبر نبود. ایشان می‌گفتند اگر در تصمیم‌گیری کسی و چیزی غیر از خدا را در نظر بگیریم، شرک است. همه می‌دانستند که اصلاً نمی‌شود در مورد رأی‌آوری و انتخابات با ایشان صحبت کرد که مثلاً فلان کار را برای این امر انجام دهند. در عین پرکاری، مراسم روضه و دعای توسل هفتگی و زیارت عاشورا ایشان هیچ وقت قطع نشد. 

وی تشریح کرد: در حوزه ولایت مداری، ایشان کاملاً واقف به جایگاه شرعی و قانونی رهبر معظم انقلاب بودند. ایشان می‌فرمودند دبیرخانه دولت باید تک‌تک فرمایشات رهبر انقلاب را پیگیری کنند و مصداق به مصداق از دستگاه‌های مربوطه پیگیر شوند. ایشان فرمایشات حضرت آقا را فیش‌برداری می‌کردند و خودشان هم در دولت از مسئول مربوطه پیگیری می‌کردند. اصلا ممکن نبود حضرت آقا به ایشان توصیه‌ای کنند و ایشان بگویند این را ایشان فرمودند. آقای رئیسی می‌گفتند ما باید خودمان را هزینه ولایت کنیم؛ وقتی مسئولیت پذیرفتیم خودمان باید پیگیر باشیم.

سخنگوی دولت اظهار کرد: به زعم بنده هدیه شهادت برای ایشان جدای از این ویژگی‌ها به خاطر حس متفاوتی بود که به خانواده‌های شهدا داشتند. تأکید داشتند که باید نکات خانواده‌های شهدا را پیگیری کنید و اگر نمی‌توانید به خود من بگویید. شهید رئیسی می‌گفتند تا وقتی دعای مادران شهدا پشت سر ماست غمی نداشته باش.

وی در پایان گفت: این منش رئیس جمهور، مسئولیت مسئولان را بیشتر می‌کند. آنها وسواس رئیس جمهور برای خدمت رسانی به مردم را دیدند. اعضای دولت پیمان بسته‌اند تا پایان دوره مسئولیت‌شان همین مسیر را ادامه دهند.

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما