شناسهٔ خبر: 66764936 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بانی فیلم | لینک خبر

پیام تسلیت سازمان‌های دین و فرهنگ برای شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش

صاحب‌خبر -

14:13

‎جمعی از سازمان‌ها و مسئولین دینی و فرهنگی طی پیامی شهادت سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران را به ملت شریف ایران و همه ملت‌های مسلمان تسلیت گفتند.
‎به گزارش ایسنا، متن این پیام‌ها به شرح ذیل است:

‎پیام تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
‎منَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا
‎خبر غمبار شهادت خادم الرضا و خادم جمهور، حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی (رحمة الله علیه) خدمتگزار محبوب ملت ایران و هیئت همراه ایشان در میدان خدمت و انجام وظیفه  قلب همه ما را به درد آورد.
‎شخصیت مردمی و ساده زیست ایشان که همواره در عرصه‌های مختلف خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی با نیتی صادقانه، تواضع، اراده جدی و شوق خدمتگزاری و روحیه خستگی ناپذیر برای حل مشکلات مردم  تلاشی شبانه روزی داشتند از بارزترین ویژگی‌های این عالم خدمتگزار و کم‌نظیر نظام اسلامی بود که ثمره خدمات خالصانه‌ خود را در شب میلاد امام رئوف دریافت کردند.
‎اینجانب شهادت سید الشهدای میدان جهاد خدمت به مردم و همراهان ایشان، دکتر امیرعبداللهیان وزیر انقلابی امور خارجه، آیت الله آل هاشم امام جمعه عزیز تبریز، دکتر مالک رحمتی استاندار مردمی آذربایجان شرقی و جمعی دیگر از همراهان را به پیشگاه حضرت بقیه الله الاعظم (ارواحنا فداه) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت شریف ایران و همه ملت های مسلمان و همچنین بیت مکرم شهدای گرانقدر تبریک و تسلیت عرض می کنم و برای همه درگذشتگان این حادثه جانسوز از درگاه خداوند متعال علو درجات و حشر با اولیاالله را مسئلت دارم .

‎پیام تسلیت رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی
‎وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ
‎انالله و اناالیه راجعون
‎خبر شهادت  حضرت آیت الله رئیسی، رئیس جمهور مردمی، متعهد و پرتلاش کشورمان و همراهان بزرگوار ایشان  واصل و  منجر به تاثر و اندوهی وصف ناشدنی گردید. این پرورش یافته مکتب و گفتمان انقلاب اسلامی، در مسیر خدمت به مردم جان خود را در طبق اخلاص گذاشت و تا آخرین لحظات حیات بابرکت خویش لحظه‌ای از این هدف مقدس و خداپسندانه غفلت نورزید. دفاع و صیانت سرسختانه و تحسین‌برانگیز رئیس جمهور مکتبی و شهیدمان از آرمان‌ها، اصول و مبانی انقلاب اسلامی و تلاش وافر ایشان جهت اتکا به توانایی‌ها و ظرفیت‌های عمیق داخلی در مسیر رشد و شکوفایی فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کشور، همواره زبانزد خاص و عام بود.
‎حمایتهای بی دریغ شهید آیت الله رئیسی از عرصه فرهنگ و دیپلماسی فرهنگی، نام دولت سیزدهم را به عنوان مجموعه‌ای دغدغه‌مند در راستای عمل به منویات رهبر حکیم و معظم انقلاب اسلامی در این حوزه مهم ثبت و ضبط نمود.
‎بدون شک تحمل این مصیبت سخت و جانکاه، برای دوستداران ایران اسلامی صعب و طاقت فرساست اما در روز ولادت حضرت ثامن الاحجج علیه السلام، در سایه توسل به این امام همام ، در برابر تقدیر و امر مطاع پرورگار عالمیان سر تسلیم و رضا فرود می‌آوریم.
‎بدون شک تلاشهای بی‌دریغ و خالصانه رئیس جمهور شهیدمان، رهتوشه‌ای ارزشمند در حیات ابدی و جاوید ایشان خواهد بود.
‎شهادت این خادم بزرگ ملت ایران را به حضرت صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای (دام غزه)، بیت شریف و داغدار  ایشان، خصوصا سرکار خانم دکتر علم الهدی و جناب آیت الله علم الهدی امام جمعه محترم مشهد مقدس، همه اعضای محترم هیات دولت و سایر بازماندگان  تبریک و تسلیت عرض می کنم. همنشینی شهید آیت الله رئیسی و همراهان بزرگوار ایشان با ائمه معصومین علیهم السلام، امام راحل( ره) و ابرار و صالحین، دعای قلبی و عمیق همه ما در حق این شهید راه خدمت خواهد بود.
                                  
‎پیام تسلیت رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه
‎بسم الله الرحمن الرحیم
‎انا لله و انا الیه راجعون
‎شهادت رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و هیئت همراه ایشان آن هم در بحبوحه و گرماگرم عزیمت به نقاطی که حتی شاید تا به حال هیچ مسئولی بدان جا قدم ننهاده بود، خبری ناگوار، اتفاقی بسیار تلخ و مصیبتی بزرگ بود خاصه برای مردم نقاط دوردست کشور که تازه طعم شیرین خدمت را چشیده بودند.
‎خادم‌الرضا؛ آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با روحیه‌ای خستگی‌ناپذیر و شجاعتی مثال زدنی مصداق عملی مجاهدت در راه خدمت به مردم بودند و در نهایت در همین مسیر به مقام بلند شهادت نایل شدند.
‎پیگیری و پیجویی مردم عزیز ایران از حال رئیس جمهور و استغاثه از درگاه باری تعالی در مساجد و امامزادگان برای سلامت ایشان آن هم به صورت خودجوش و برنامه‌ریزی‌نشده نشان‌دهنده محبوبیت زیاد رئیس جمهور و شکل گرفتن وفاق ملی در بزنگاه چنین حوادث تلخ و جانسوزی است.
‎اینجانب شهادت رئیس‌جمهور و همراهان ایشان را به مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران و بازماندگان ایشان تسلیت می‌گویم و معتقدم که راه خدمت به مردم بیشتر از گذشته گسترانیده شده و با رفع موانع آن توسط رئیس جمهور خدوم و شهیدمان حتما رهرو خواهد داشت.
‎إنّا لله و إنّا إلیه راجعون
‎پیام تسلیت سازمان هیأت و تشکل‌های دینی
‎بسم رب الشهدا و الصدیقین
‎شهادت آیت الله دکتر رییسی، رئیس جمهور محبوب و مردمی کشورمان و جمعی از همراهان‌شان را به حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، مردم شهیدپرور و بیت معززشان تسلیت و تبریک می‌گوییم.
‎بی‌شک آن سید بزرگوار که سال‌ها ملبس به لباس خادمی آستان مقدس رضوی بوده‌اند و توفیق همجواری با امام رضا(ع) را داشته‌اند، در روز میلاد آن امام همام، مهمان و همنشین ایشان خواهند بود.
‎سازمان هیأت و تشکل‌های دینی ضمن عرض تسلیت و تبریک به مناسبت شهادت رئیس جمهور مردمی، از آحاد مردم ایران و خاصه اهالی هیأت درخواست می‌کند برای شادی ارواح طیبه این شهدا به قرائت فاتحه و صلوات بپردازند.

نظر شما