شناسهٔ خبر: 66764930 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

واکنش مراجع تقلید به شهادت ابراهیم رئیسی | متن پیام ۴مرجع عالیقدر

جمعی از مراجع عظام تقلید، با صدور پیام های جداگانه ای شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان را تسلیت گفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری‌آنلاین، یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ بالگرد حامل رئیس جمهوری اسلامی ایران و همراهانش که برای بازدید از سد خداآفرین و افتتاح چندین طرح ملی و استانی به آذربایجان شرقی رفته بودند، به علت شرایط نامساعد آب و هوایی، دچار سانحه شد و تمام سرنشینان بالگرد به شهادت رسیدند.

در این سانحه هوایی، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و همراهان او از جمله امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه، آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز، رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، و همچنین سرتیم حفاظت رئیس جمهور و خلبانان و کادر پرواز بالگرد به شهادت رسیدند.

در پی این حادثه ناگوار و تلخ جمعی از مراجع عظام تقلید، با صدور پیام های جداگانه‌ای شهادت رئیس جمهوری و همراهان ایشان را تسلیت گفتند.

آیت‌الله مکارم شیرازی: رئیس‌جمهور نمونه بارزی از مسئول متعهد و مخلص انقلابی بود

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در پیامی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور و همراهان آورده است: ایشان نمونه بارزی از مسوول متعهد و مخلص انقلابی بود و در ادای خدمت و وظیفه کوتاهی نکرد.

آیت‌الله جوادی‌آملی: این سانحه سنگین و تلخ موجب تألم فراوان شد

آیت‌الله جوادی‌آملی در پیامی نوشت: سانحه سنگین و رخداد تلخ ارتحال شهادت‌گونه رئیس ‌جمهور و امام جمعه گرامی تبریز و وزیر امور خارجه ارجمند و سایر همراهان موجب تألم شد.این مصیبت را به رهبر معظم انقلاب و ملت بزرگ ایران و بازماندگان تسلیت و مغفرت و اجر شهادت را برای سالکان به مقصد رسیده و خادمان به شهود مقصود بار یافته خواهان و استواری ایران اسلامی را از خدای سبحان مسئلت دارم.

آیت الله نوری همدانی: حجت‌الاسلام رئیسی تمام عمر را صرف خدمت به مردم و انقلاب کرد

مرجع‌تقلید شیعیان در پیام تسلیتی بیان کرد: مرحوم شهید حجت الاسلام والمسلمین رئیسی (رضوان الله علیه) تمام عمر را با اخلاص و دیانت و تواضع صرف خدمت به مردم و انقلاب نمود و در این مسیر فردی خستگی ناپذیر بود.

پیام تسلیت آیت الله سیستانی

آیت الله سیدعلی سیستانی مرجع عالی شیعه عراق در پیام تسلیت خود به ملت ایران آورده است: خبر درگذشت جناب حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی ریاست جمهوری اسلامی ایران و همراهان ایشان در حادثه سقوط بالگرد، موجب تاثر و تاسف شد.

آیت الله سیستانی در این پیام ضمن عرض تسلیت این ضایعه دردناک به ملت شریف و مسئولان جمهوری اسلامی ایران، از خداوند متعال برای عزیزان جان‌باخته رحمت و رضوان الهی و برای بازماندگان و خانوادهای داغدارصبر جمیل و اجر جزیل مسئلت کرد.

پیام تسلیت آیت الله سبحانی در پی شهادت حجت الاسلام رئیسی

آیت‌الله سبحانی هم با صدور پیامی شهادت خادم الرضا حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، رئیس‌جمهور شهید و هیات همراه را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انا للّه وانا الیه راجعون
ضایعه جانگداز شهادت رئیس جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران حجة الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر سید ابراهیم رئیسی (قدس سره)، و هیأت همراه، دل‌های بیدار را تکان داد و همگان را در غم و اندوه فرو برد.
آن عزیز از دست رفته انسانی فداکار و پرتلاش بود که به شهادت همگان وقت خود را در دوران ریاست جمهوری بر حل مشکلات اقتصادی و سیاسی وقف نمود؛ و بحمدالله تا آنجا که شرائط اجازه می‌داد موفقیت بالایی داشت.

اینجانب شهادت ایشان و هیأت همراه حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، و جناب آقای دکتر امیر عبداللهیان و دکتر رحمتی استاندار تبریز را به حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، و ملت سرفراز ایران و خانواده‌های معزز آنان تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای همگان غفران و رضوان الهی و علو درجه را خواهانم.

این خبر تکمیل می‌شود...

نظر شما