شناسهٔ خبر: 66764832 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاملات بورسی در آذربایجان غربی از ۱۶۶۲ میلیارد ریال فراتر رفت

میزان دادستد سهام در تالار بورس آذربایجان غربی ازرقم 1662 میلیارد ريال گذشت.

صاحب‌خبر -

مدیر تالار بورس آذربایجان غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تعداد ۲۵۵ میلیون و ۵۰۹ هزار و  ۵۳۱ برگ از  اوراق اسناد خزانه اسلامی، سهم و حق تقدم از سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی به ارزش نزدیک به یک هزار و .۶۶۲ میلیارد و 680 میلیون ريال در تالار منطقه‌ای ارومیه مورد معامله قرار گرفت، که ۵۹ درصد آن مربوط به خرید و بقیه آن فروش بوده است.

وحید جواد خاطر نشان کرد: در این ماه در تالار ارومیه ۱۰ کارگزار از ۱۳ ایستگاه معاملاتی، اوراق اسناد خزانه اسلامی، سهام و حق تقدم بیش از ۲۹۱ شرکت بورسی و فرابورسی را معامله کردند. که نمایندگی شرکت کارگزاری توسعه سهند با بیش از ۳۶۶ میلیارد ریال معامله در اردیبهشت ماه توانست ۲۲ درصد از کل ارزش معاملات را بدست آورده و از سایر کارگزاران پیشی بگیرد و همچنین در اردیبهشت ماه حق تقدم سهام شرکت مبین انرژی خلیج فارس با بیش از ۲۰۷ میلیارد ریال معامله، ۵/۱۲ درصد ارزش کل معاملات تالار ارومیه را به خود اختصاص داد.

مدیر تالار بورس آذربایجان غربی ادامه داد:  شاخص کل بازار بورس نیز در تالار برو ساستان با ۹۵ هزار و ۶۵۴ واحد کاهش در مقایسه با پایان ماه گذشته به ۲ میلیون ۲۰۸ هزار و ۲۱۴ واحد و همچنین شاخص کل بازار فرابورس نیز با یک هزار و ۴۸۳ واحد کاهش به رقم ۲۳ هزار و ۱۳۲ واحد رسید.

نظر شما