شناسهٔ خبر: 66764789 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

‌حیرت و اندوه مردم شیراز در فقدان خادم ملت

همزمان با نقاط مختلف کشورمان، مردم شیراز به عزاداری برای رئیس جمهور خدوم خود پرداختند.

صاحب‌خبر -

 ظهر امروز، ۳۱ اردیبهشت جمع زیادی از مردم انقلابی شیراز، ناباورانه مراسم بزرگداشت رئیس جمهور شهید و همراهانش را در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار کردند.

‌حیرت و اندوه مردم شیراز در فقدان خادم ملت

چهره‌های بهت‌زده و اشک‌آلودِ پیر و جوان، نشان‌دهنده علاقه قلبی آن‌ها به خادم امام هشتم شیعیان بود.

یکی از جوانان حاضر در این مراسم به خبرنگار ایسنا گفت: ای کاش بیدار شوم و ببینم همه این اتفاقات، یک کابوس ساده بوده است. از دیروز که خبر حادثه را شنیدم، تمام کارها و دغدغه‌هایی که داشتم را فراموش کردم. نمی‌دانم کی خوابیدم و چه زمانی بیدار شدم که از تلویزیون خبر شهادت آقای رئیسی را شنیدم. من نمی‌توانم این اتفاق را باور کنم.

طلبه ۲۲ ساله‌ای هم که از شهرستان کوار خود را به حرم مطهر رسانده بود، گفت: آیت‌الله رئیسی الگوی واقعی من در زندگی بود و آرزو داشتم که به‌خصوص در امر قضاوت، پا جای پای آن بزرگوار بگذارم.

او ادامه داد: اعتقاد دارم خدا می‌خواست نام ایشان را در تاریخ کشور اسلامی ما ماندگار کند.

زن سالمندی که به پهنای صورت اشک می‌ریخت، اظهار کرد: احساس می‌کنم پسرم را از دست داده‌ام و از زمانی که خبر را شنیدم اشک‌هایم بند نمی‌آید.

‌حیرت و اندوه مردم شیراز در فقدان خادم ملت

وی گفت: پسرم، ان‌شاءالله با امام شهیدت محشور شوی.

با مرد میانسالی که در محوطه حرم قدم می‌زد صحبت کردیم. او گفت: من پیگیر مسائل سیاسی نیستم و از چند و چون عملکرد دولت هم خبر ندارم، اما از زمانی که خبر سقوط هلی‌کوپتر رئیس جمهور را شنیدم، حال خوبی ندارم. امروز هم که خبر شهادت را شنیدم به حرم شاهچراغ(ع) آمدم تا کمی آرام شوم.

وی ادامه داد: انسان‌های خوب و خدمتگزار، حتی مرگشان هم می‌تواند باعث خیر و برکت باشد و فکر می‌کنم در خصوص آقای رئیس جمهور هم این مساله صدق می‌کند.

مرد دیگری هم که خود را اهل شهرستان بیضا و راننده تاکسی معرفی کرد، گفت: من روزگار سختی را می‌گذرانم و از وضعیت زندگی‌ام گلایه دارم، اما آنطور که اخبار را دنبال می‌کردم، آقای رئیسی را پیگیر مسائل مردم می‌دیدم. خبر ناگوار شهادت ایشان برای من که به کارهای ایشان دلبسته بودم، غم بیشتری داشت.

‌حیرت و اندوه مردم شیراز در فقدان خادم ملت

دختر نوجوانی هم که به همراه دوستان خود به مراسم بزرگداشت آیت‌الله رئیسی آمده بود، گفت: توفیق شهادت نصیب هر کسی نمی‌شود.

وی افزود: رئیسی، رئیس جمهور محبوب و منتخب ما بود و به راستی و درستی او ایمان داشتیم. امیدواریم راهی که ایشان آغاز کرده بود، توسط اشخاص دیگری ادامه پیدا کند و هیچگاه انقلاب ما دست نااهلان نیفتد.

زن دیگری هم که همراه با فرزند خردسالش به شبستان امام خمینی(ره) آمده بود، گفت: نباید دشمن شاد شویم. بسیاری از دشمنان انقلاب به‌خاطر این اتفاق خوشحال هستند اما مردم ایران به آن‌ها نشان خواهند داد که شهادت رئیس جمهور خادم ملت نه تنها خللی در ثبات قدم ایرانیان وارد نمی‌کند، بلکه ما را برای ادامه این مسیر استوارتر خواهد کرد.

انتهای پیام

نظر شما