شناسهٔ خبر: 66764682 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

عَلم خدمت تا ابد استوار است؛

حُزن گلستانی‌ها در عروج علمدار خدمت / ترکمن‌ها چادر‌های عزا برپا کردند

ساعاتی پس از تایید خبر شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی در حادثه سقوط بالگرد، فضای عمومی شهر‌ها و روستا‌های استان گلستان فضای غمباری به خود گرفت تا حدی که ترکمن‌ها چادر‌های عزا برپا کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، حوالی ساعت ۱۵ روز گذشته بود که برخی از شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی خبر بروز حادثه برای بالگرد حامل رئیس جمهور در استان آذربایجان شرقی را مخابره کردند.

آرام آرام خبرگزاری‌ها و در ادامه رسانه ملی جزئیات بیشتری از این حادثه را رسانه‌ای کردند و خبر حادثه برای رئیس جمهور به خبر نخست سراسر کشور و حتی بسیاری از کشور‌ها تبدیل شد. اهالی استان گلستان از شیعه و سنی، همانند سایر هم‌وطنان برای سلامتی خادمان خود به ویژه آیت الله سید ابراهیم رئیسی دست به دعا برداشتند دل آشوبگی ونگرانی به حدی شد که اهالی برخی از روستا‌ها و شهر‌های استان گلستان با حضور در مساجد و بقای متبرکه دعا توسل قرائت کردند. اما حدود ۱۵ ساعت خوف و رجا صبح امروز به پایان رسید و خادم الرضا عروج کرد.

پس از آنکه مراجع رسمی شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس محترم جمهور را در حادثه سقوط بالگرد در آذربایجان شرقی تایید کردند رنگ و بوی شهر‌ها و روستا‌های استان گلستان تغییر کرد.
بنا به اخبار رسیده، در حال حاضر جلسه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با حضور مسئولان متولی در حال برگزاری است.

پرسنل فرهنگی تعدادی از نهاد‌های خدمات رسان، در حال سیاه پوش کردن معابر، خیابان‌ها و میادین اصلی شهر‌ها و روستا‌های استان گلستان هستند.

هرچند از همان نخستین ساعات صبح امروز بسیاری از کسبه و بازاریان با برافراشتن پارچه‌های سیاه و نصب تصاویر آیت الله سید ابراهیم رئیسی بر شیشه و سردرب مغازه و پاساژ‌ها در این امر پیشگام بودند.

خبر‌های رسیده از شهر‌ها و روستا‌های ترکمن نشین استان گلستان حکایت از آن دارد که به رسم یک سنت دیرین، چادر و خیمه‌های عزا در این مناطق برپا شده است.

از برخی از مساجد و بقاع متبرکه استان گلستان صوت دلنشین قرآن پخش می‌شود. پرچم سبز برخی از بقاع متبرکه و امامزادگان استان گلستان تغییر کرد و پرچم سیاه و عذاب اهتزاز درآمده است.

دانشجویان و طلاب در مدارس دینی و دانشگاه‌ها برنامه‌های خط ختم قرآن پیش بینی کرده اند. برخی ادارات نهاد‌های دولتی و خصوصی با نصب پارچه نوشته و بنر‌هایی شهادت رئیس جمهور را تسلیت گفتند.

شبکه‌های اجتماعی محلی در فضای مجازی با با بازنشر تصاویر و ویدیو‌های سفر آیت الله رئیسی در اسفند سال ۱۴۰۰ و آذر ماه سال گذشته و استقبال پرشور مردم تلاش دارند تا بخشی از محبت و مودت اهالی است گلستان به آیت الله رییسی را به تصویر بکشند.

گفتنی است، آیت الله سیّد ابراهیم رئیس‌الساداتی ۶۴ ساله هشتمین رئیس‌جمهور ایران بود.

وی متولد ۲۳ آذر ۱۳۳۹ شهر مقدس مشهد بود و مسئولیت‌هایی، چون ریاست قوه قضاییه و معاونت اول این قوه، دادستانی کل کشور، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و نائب رئیسی مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان قدس رضوی را در کارنامه داشت.

برچسب‌ها:

نظر شما