شناسهٔ خبر: 66764575 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

واکنش محمد شریعتمداری به شهادت ابراهیم رئیسی و هیأت همراهش /شورای نگهبان بیانیه داد

محمد شریعتمداری با انتشار پیامی شهادت رئیس جمهور کشورمان و هیات همراه وی را تسلیت گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در پی شهادت ابراهیم رئیسی و هیات همراه وی در سانحه بالگرد در آذربایجان شرقی، محمد شریعتمداری وزیر دولت روحانی پیامی به شرح زیر صادر کرد؛

«مِّنَ ٱلۡمُؤۡمِنِینَ رِجَالٞ صَدَقُواْ مَا عَٰهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَیۡهِۖ فَمِنۡهُم مَّن قَضَیٰ نَحۡبَهُۥ وَمِنۡهُم مَّن یَنتَظِرُۖ وَمَا بَدَّلُواْ تَبۡدِیلٗا

یار و خادم ملت و رئیس جمهور سخت کوش ایران اسلامی به لقاء حق شتافت ، و همه ملت ایران را درسوگ نشاند .

بی شک‌ ردای شهادت برازنده قامت آن عزیز بزرگوار بود .

در سالیان طولانی رفاقت با ایشان ، ایمان و اعتماد به خدا ، اخلاص ، تواضع و آرامش در حوادث را در آن مرد شریف کم نظیر دیدم .

خداوند در روز ولادت حضرت علی بن موسی الرضا ع این شهید بزرگوار و سایر شهدای همراهش ، وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، استاندار و سایر همراهان را در جوار رحمتش با امام رئوف ع محشور فرماید .

با اینکه این حادثه تلخ ، دردناک و فقدانی عظیم است، اما جمهوری اسلامی ایران در طول حیات با برکت خود با حوادث بسیار سختی روبرو بوده است و این کشور امام رضا ع از تمام آن‌ سختی ها با

پایمردی ملت شریف ایران ، به سلامت عبور کرده است. امروز نیز با حضور و تدبیر رهبری معظم انقلاب و انسجام اجتماعی و اتحاد مردمی ، از سختی این ایام نیز عبور خواهدکرد .ان شاءالله.

اینجانب شهادت این دولتمرد بزرگ و همه همراهانش را به امام زمان عج و رهبر معظم انقلاب و خانواده معزز این شهیدان والامقام، تسلیت عرض می کنم و برای همه ملت ایران و دوستداران آن

شهیدان عزیز و صبر و آرامش از درگاه ربوبیش مسئلت دارم .

محمد شریعتمداری»

شورای نگهبان: خدمات آیت‌الله رئیسی فراموش نخواهد شد

از سوی دیگر، شورای نگهبان نیز با صدور بیانیه‌ای به شرح زیر شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش را تسلیت گفت:

«بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

حادثه غم‌انگیز شهادت رئیس‌جمهوری اسلامی ایران آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی، دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، آیت‌آلله آل‌هاشم نماینده ولی فقیه و نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری و همچنین دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و سایر همراهان ایشان، باعث تاثر و اندوه فراوان شد و همه ملت ایران را داغدار این عزیزان کرد.

دبیر و اعضای شورای نگهبان ضمن تبریک و تسلیت این حادثه تاسف‌بار به محضر حضرت ولی‌عصر ارواحنا فداه، رهبر معظم انقلاب، ملت غیور ایران اسلامی و همچنین خانواده بزرگوارشان، علو درجات این شهدا را از پیشگاه خداوند متعال مسالت می‌کنند.

بدون تردید خدمات و زحمات مخلصانه و شبانه‌روزی آیت‌الله رئیسی در داخل کشور و صحنه بین‌الملل که بارها مورد تقدیر رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفته است، هرگز از اذهان مردم قدرشناس ایران پاک نشده و به الگویی برای سایر خدمتگزاران بدل خواهد شد.

برای این خادم امام رضا علیه‌السلام و خدمتگزار صادق مردم و همراهان شهیدشان علو درجات و همنشینی بر سفره کرامت هشتمین کوکب آسمان امامت و ولایت را از خداوند طلب می‌کنیم.

به مردم شریف ایران اطمینان داده می‌شود که امور جاری کشور بر اساس قانون اساسی پیش خواهد رفت و با هدایت‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی با هیچ خللی مواجه نخواهد شد و مسیر افتخارآمیز خود را ادامه خواهد داد.»

27218

نظر شما