شناسهٔ خبر: 66764377 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

پیام تسلیت رهبران جهان در پی شهادت آیت الله رئیسی

در پی شهادت آیت الله رئیسی، ریاست محترم جمهوری کشورمان و هیئت همراه در حادثه سقوط بالگرد، رهبران جهان با ارسال پیام هایی به مقام معظم رهبری، دولت و ملت ایران تسلیت گفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در پی شهادت آیت الله رئیسی، ریاست محترم جمهوری کشورمان و هیئت همراه در حادثه سقوط بالگرد، رهبران جهان با ارسال پیام‌هایی به مقام معظم رهبری، دولت و ملت ایران تسلیت گفتند.

پیام تسلیت ولادیمیر پوتین در پی شهادت رئیس جمهور

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با ارسال پیامی، شهادت آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی، شهید حسین امیرعبدالهیان و جمعی از همراهان ایشان را به مقام معظم رهبری، دولت و ملت ایران تسلیت گفت.
متن پیام پوتین به این شرح است:

«رهبر جمهوری اسلامی ایران
صمیمانه‌ترین تسلیت‌های ما را در رابطه با فاجعه عظیمی که بر مردم جمهوری اسلامی ایران در سانحه هوایی، که منجر به جان باختن سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و تعدادی دیگر از شخصیت‌های برجسته دولتی وارد شد، بپذیرید.
سید ابراهیم رئیسی سیاستمداری برجسته بود که تمام عمرش وقف خدمت به میهن بود. او به حق از احترام بالایی نزد هموطنان خود و اقتدار قابل توجهی در خارج از کشور برخوردار بود. او به عنوان یک دوست واقعی روسیه، مشارکت شخصی ارزشمندی در توسعه روابط حسن همجواری بین کشورهایمان داشت و تلاش زیادی برای رساندن آنها به سطح مشارکت استراتژیک انجام داد.
من چندین بار فرصت دیدار با سید ابراهیم رئیسی را داشتم و بهترین خاطره از این مرد بزرگ را برای همیشه در ذهنم باقی خواهد ماند. من از شما می‌خواهم که صمیمانه ابراز همدردی و حمایت خود را به خانواده و دوستان رئیس جمهور فقید و همه کشته شدگان این فاجعه وحشتناک اعلام کنید. برای آنها و همه مردم ایران در برابر چنین ضایعه سخت و جبران ناپذیری آرزوی صلابت روحی دارم.»

پیام تسلیت رهبران جهان در پی شهادت آیت الله رئیسی

پیام تسلیت اردوغان به رهبر معظم انقلاب و ملت ایران

رئیس جمهور ترکیه شهادت رئیس جمهور کشورمان و هیأت همراه ایشان را تسلیت گفت.
رجب طیب اردوغان در صفحه شخصی خود پیام تسلیتی به شرح ذیل منتشر کرد: «متأسفانه خبردار شدیم که برادر و همتایم جناب آقای ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران در سانحۀ هوایی جان خود را از دست داده است. بدین وسیله از حضرت حق برای ایشان طلب رحمت می‌کنم.
برای وزیر امور خارجه و دیگر همراهان ایشان طلب رحمت کرده و از این طریق به رهبر و مردم دوست و برادر ایران، دولت و خانوادۀ آقای رئیسی و همراهان ایشان مراتب تأسف خود را ابراز می‌دارم.
بنده شخصاً از نزدیک شاهد تلاش‌های جناب رئیسی برای برقراری صلح و آسایش در کشور و منطقه بوده‌ام و از اینجا یاد ایشان را با احترام یاد می‌کنم. ما به عنوان ترکیه به مانند همیشه در روزهای سخت در کنار کشور همسایه مان ایران خواهیم بود.»

پیام تسلیت رهبران جهان در پی شهادت آیت الله رئیسی

پیام تسلیت رئیس جمهور سوریه به مقام معظم رهبری، دولت و مردم ایران

به گزارش نهاد ریاست جمهوری سوریه، بشار اسد در پیامی مراتب تسلیت قلبی خود، دولت و مردم سوریه را به حضرت امام خامنه ای مقام معظم رهبری، دولت و ملت دوست ایران اعلام کرد.
در این بیانیه آمده است: رئیس جمهوری سوریه در پیام تسلیت خود، مراتب همبستگی سوریه با جمهوری اسلامی ایران، خانواده رئیس جمهور راحل و نیز با خانواده‌های همراهان ایشان که در این سانحه به شهادت رسیدند، ابراز کرد.
بشار اسد همچنین مراتب تأسف و همدردی خود و مردم سوریه را در قبال این سانحه دردناک و ضایعه بزرگ ناشی از آن ابراز کرد.
در ادامه این پیام، رئیس جمهوری سوریه همچنین اعلام کرد، اخلاص آقای رئیسی در انجام و پیگیری مسئولیت‌های خود موجب شد تا ایشان برای شرکت در مراسم گشایش یک طرح حیاتی برای کشور به استان آذربایجان شرقی عازم شوند، و در مسیر خدمت به مردم به شهادت برسند.
بشار اسد در ادامه یادآور شد، به همراه رئیس جمهور راحل جمهوری اسلامی ایران برای استمرار روابط راهبردی سوریه و ایران و شکوفای آن در مسیر تأمین منافع ملت‌های دو کشور تلاش مجدانه داشتم و در این خصوص همچنان سفر ایشان به سوریه با دیدگاه‌ها و ایده‌هایی که به همراه داشت، به عنوان ایستگاهی مهم در این مسیر ارتقای روابط دوجانبه به یاد می‌آوریم.

پیام تسلیت رهبران جهان در پی شهادت آیت الله رئیسی

پیام تسلیت نخست وزیر مالزی

انوار ابراهیم، نخست وزیر مالزی در پیامی شهادت آیت الله رئیسی و همراهان ایشان را تسلیت گفت. متن پیام وی به شرح زیر است:

«دریافت گزارش‌هایی مبنی بر سانحه هوایی برای رئیس‌جمهور ایران و هیئت همراه، از جمله وزیر امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان متأثر و اندوهگین شدم.
عملیات جستجو و نجات انجام شد و تیم امداد و نجات از یافتن بالگرد و پیکرهای رئیس جمهور، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و هیئت همراه خبر داد.
من سال گذشته با رئیس جمهور فقید رئیسی در نیویورک آمریکا ملاقات کردم و درباره مسائل مختلف نزدیک به هر دو کشور گفتگو کردیم.
ایشان با نگرش باز و قاطع بر اعتلای کشور و مردم خود تأکید داشت و ظرفیت زیادی در حفظ ایران به عنوان یک کشور و تمدن قدرتمند داشت.
من به کار کردن با آقای رئیسی افتخار می‌کنم و این فاجعه غم انگیز را تسلیت می‌گویم.حادثه‌ای که آثار عمیقی به ویژه در مبارزه برای دفاع از فلسطینی‌ها بر جای می‌گذارد.
مالزی در این مصیبت غمگین است و مصیبت وارده بر کشور دوستش ایران را درک می‌کند. برای همبستگی ملت جمهوری اسلامی ایران دعا و از خداوند متعال برای آن رئیس جمهور فقید رحمت و مغفرت مسالت می‌کنیم. انشاالله جایگاه ویژه‌ای در جوار الهی نصیبشان گردد.
خدایا آنها را ببخش و بیامرز»

انور ابراهیم پاسخ تنبیهی ایران را یک اقدام مشروع خواند - ایرنا

پیام تسلیت پادشاه اردن در پی شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه

عبدالله دوم پادشاه اردن در حساب کاربری خود در ایکس نوشت: درگذشت برادر، ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و همراهان ایشان را به رهبری، دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران صمیمانه تسلیت عرض می‌کنیم. خداوند همه آنها را بیامرزد. در این شرایط دشوار با برادران در ایران اعلام همبستگی می‌کنیم.

پیام تسلیت رهبران جهان در پی شهادت آیت الله رئیسی

رئیس جمهور بلاروس: نام رئیس جمهور ایران در تاریخ خواهد ماند

الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس ضمن تسلیت به ملت ایران و خانواده‌های جان باختگان گفت، نام ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران به عنوان شخصیت فرزانه‌ای که تمام عمر خود را وقف خدمت به مردم ایران کرد، در تاریخ خواهد ماند.

پیام تسلیت رهبران جهان در پی شهادت آیت الله رئیسی

محمد بن زائد شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه را تسلیت گفت

حمد بن زائد رئیس امارات در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: درگذشت ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و همراهانشان در این سانحه دردناک را به رهبری و ملت جمهوری اسلامی ایران تسلیت می‌گوئیم. از خداوند متعال برای ایشان رحمت و برای خانواده محترمشان صبر و آرامش مسئلت داریم و بر همبستگی امارات با ایران در این شرایط سخت تاکید می‌کنیم.

‌پیام تسلیت شاه و ولی‌عهد سعودی به ایران

پادشاه عربستان سعودی «سلمان بن عبدالعزیز» شهادت رئیس جمهوری اسلامی ایران و یارانش را به محمد مخبر _سرپرست دستگاه اجرایی کشور_ تسلیت گفت و اظهار کرد: «از خبر درگذشت جناب آقای دکتر ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران و یارانش (رحمهم الله) آگاه شدیم. ما به شما و ملت برادر ایران صمیمانه تسلیت و تعزیت عرض می‌کنیم و از خداوند متعال رحمت واسعه و مغفرت الهی و بهشت برای آن‌ها مسئلت داریم. انا لله و انا الیه راجعون».

ولی‌عهد عربستان سعودی «محمد بن سلمان» نیز در پیام مشابه جداگانه‌ای برای محمد مخبر شهادت آیت‌الله رئیسی و هیأت همراهش را «صمیمانه» تسلیت گفت و برای آنها رحمت و مغفرت آرزو کرد.

نظر شما