شناسهٔ خبر: 66764044 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار خبر داد:

شناسنامه دار شدن 200 هکتار اراضی کشاورزی فریدونکنار

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار از شناسنامه دار شدن بیش از 200 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان تاکنون خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین مازندران، حمید رضا معماریان با اشاره به برگزاری همایش شناسنامه داران اراضی کشاورزی و باغی با حضور فرماندار فریدونکنار، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران و جمعی از مسوولین، دهیاران، شوراها، باغداران و تولیدکنندگان بخش کشاورزی با همکاری نظام صنفی کشاورزی در شهرستان فریدونکنار از شناسنامه دار شدن بیش از 200 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان تاکنون خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار با بیان اینکه این شهرستان دارای بیش از 6 هزار هکتار اراضی کشاورزی است، افزود: تاکنون بیش از 200 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان شناسنامه دار شد و شناسنامه دار کردن بیش از 70 هکتار از اراضی کشاورزی نیز در حال انجام است.

این مسوول بیان کرد: طرح شناسنامه دار کردن اراضی کشاورزی نشانه هویت بخشی، اصالت و مرغوبیت تولیدات بر مبنای اصلی شناسایی و ارزش گذاری محصولات در بازارهای داخلی و  خارجی است و به منظور شناسایی هوشمند و تهیه آمار جامع مربوط به تولیدات کشاورزی و برنامه ریزی در فروش و صادرات محصول و ایجاد انگیزه در کشاورزان از تولید تا مصرف، شناسنامه دار کردن اراضی کشاورزی وباغی امری ضروریست.

وی تصریح کرد: برای داشتن آمار جامع و برنامه ریزی در فروش و صادرات محصول و ایجاد زنجیره تولید تا مصرف و ثبات قیمت، تهیه شناسنامه اراضی کشاورزی و باغی امری ضروریست و بزودی تمامی خدمات نظیر توزیع نهاده‌های یارانه‌ای و حامل‌های انرژی، تسهیلات بانکی و... منوط به ارائه شناسنامه خواهد بود.

در پایان این همایش مسئولین به سوالات کشاورزان پاسخ دادند.

نظر شما