شناسهٔ خبر: 66763593 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اقدامات سفرهای آیت الله رئیسی برای خراسان جنوبی

هرآنچه از سفرهای آیت الله رئیسی برای خراسان جنوبی به ارمغان آمد

اقدامات آیت‌الله رئیسی در سفرهایی که به خراسان جنوبی داشت به این شرح است؛

صاحب‌خبر -

سید ابراهیم رئیسی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خرداد 1400 ، از سوی مردم به سمت ریاست جمهوری اسلامی ایران برگزیده شد و اقداماتی نیز انجام داد و با کار و تالاش بی وفقه خود  در آخرین سفری که برای افتتاح سد مرزی «قیز قلعه‌سی» به آذربایجان شرقی سفر کرده بود، و بالگرد حامل وی و همراهانش در مسیر بازگشت در «جنگل دیزمار» در محدوده عمومی بین ورزقان و جلفا استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و  سرانجام یکشنبه 30 اردیبهشت در حادثه سقوط بالگرد به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

اقدامات آیت‌الله رئیسی در سفرهایی که به خراسان جنوبی داشت به این شرح است؛

در دور اول سفر آیت‌الله رئیسی به خراسان جنوبی راه‌آهن از ضرورت‌های استان بود و تقریبا ۲۷۰ کیلومتر  که اعتبارات و پیمانکار آن مشخص و کار آغاز شد و احداث راه ۲۲ روستای خراسان جنوبی از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور بود.

هرآنچه از سفرهای  آیت الله رئیسی برای خراسان جنوبی به ارمغان آمد

 آیت الله رئیسی در دوم سفر نیز به تکمیل و پیگیری کارهای سفر اول پرداخت.

​​​در این سفر بخش مایع مدول دوم پروژه تصفیه‌خانه پساب و بازچرخانی شهر بیرجند، با ظرفیت ۲۱ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز، با حضور رئیسی به شکل رسمی افتتاح و به بهره‌برداری رسید و در سفر آیت الله رئیسی از اولین خط تولید تایر تک مرحله‌ای که به شکل کامل در داخل کشور ساخته شد، بازدید به عمل آمد.

رئیس جمهور در این سفر با حضور در شهرستان قائنات، واحد احیای مستقیم مجتمع فولاد این شهرستان را با ظرفیت تولید سالیانه ۸۰۰ هزار تن افتتاح کردند که با بهره‌برداری از این واحد که اولین واحد صنعت سنگین در شرق کشور محسوب می‌شد، ۴۰۰ فرصت شغلی مستقیم و ۲ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی غیرمستقیم ایجاد شد.

و در آخرین روز دومین سفر وی به شهرستان نهبندان نیز سفر کرد و اشاره‌ای به درخواست تکمیل طرح توسعه نهبندان کرد که این طرح نیازمند ایجاد زیرساخت‌هایی از جمله آب، گاز و برق است.

در سومین سفر استانی دولت سیزدهم که شهریور ۱۴۰۰ به خراسان جنوبی انجام شد، دستور تشکیل ستاد احیا و بازسازی قنوات استان را صادر کرد و با تشکیل این ستاد بعد از سفر رئیس جمهور تاکنون ۲۳۷ رشته قنات از محل این اعتبارات مرمت و احیا شد.

هرآنچه از سفرهای  آیت الله رئیسی برای خراسان جنوبی به ارمغان آمد

رئیس جمهور، از مردم شهرستان طبس به عنوان خطه مردمان صبور، مقاوم و پرتلاش نام برد که مردم این منطقه همیشه در صحنه‌های مختلف انقلاب حضوری بسیار با ارزش و مثال زدنی داشته‌اند و وظیفه دولت این است که خدمتگزاری به همه مردم به ویژه به مردم این مناطق داشته باشند.

وی در این سفر خود در خصوص مشکل آب پیگیری کرده و اقدامات انتقال آب از دریای عمان را در دستور کار خود قرار داد و با بازدید از معادن زغال سنگ پرورده طبس مشکلات کارگران را گوش کرده و در پی مشکلات دستور ویژه داد.

آیت‌الله رئیسی در سفرهای خود نیز به مناطق صفر مرزی نیز صفر کرده و به گفت‌وگو با آن‌ها نیز پرداخته است.

آخرین سفری که به خراسان جنوبی داشتند مصادف با اربعین حسینی (ع)، بود که به منظور شرکت در آیین پیاده‌روی جاماندگان اربعین در بیرجند و نیز دیدار با مردم شهرستان‌های درمیان و فردوس، وارد مرکز خراسان جنوبی شد.

آغاز عملیات زیرسازی خط‌آهن نهبندان، بیرجند، قاین، یونسی، به عنوان بخشی از کریدور شمال-جنوب که از سرخس تا چابهار امتداد دارد، با حضور رئیس جمهور در استان خراسان جنوبی صورت گرفت.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما