شناسهٔ خبر: 66762503 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

«بارزانی» فقدان آیت‌الله رئیسی را مصیبتی دردناک قلمداد کرد

رئیس اقلیم کردستان عراق در پیامی با ابراز همدردی با مردم ایران و رهبری معظم انقلاب اسلامی در غم شهادت آیت الله رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران، شهادت وی را مصیبتی دردناک و ضایعه ای بزرگ برای ملت ایران دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری کردستان ۲۴، در پیام «نیچروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق آمده است:‌ خبر دردناک درگذشت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور فقید و مرحوم حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و تعدادی از همراهانشان در سانحه سقوط بالگرد قلب ما را به درد آورد و ما را اندوهگین کرد.

رئیس اقلیم کردستان عراق افزود: در این ساعات سخت و مصیبت بار، از صمیم قلب با آیت الله سید علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی، دولت و مردم کشور همسایه، دوست و برادر ایران و خانواده های محترمشان هم درد هستیم و از خداوند متعال برای آن مرحوم غفران، رحمت و مغفرت و برای همگان صبر و شکیبایی مسئلت داریم.

نیچروان بارزانی اضافه کرد: فقدان آیت الله رئیسی، رئیس جمهور فقید مصیبتی دردناک و ضایعه ای بزرگ برای جمهوری اسلامی و ملت مسلمان ایران و دوستانشان است اما اطمینان دارم که ملت شریف ایران و دولت جمهوری اسلامی بر این مصیبت نیز فائق خواهند آمد.

وی افزود: یاد درگذشتگان این حادثه گرامی باد و امیدوارم خداوند متعال همه را یاری و عنایت فرماید.

همچنین نخست وزیر اقلیم کردستان عراق نیز در پیام جداگانه ای شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و حسین امیرعبداللهیان و هیات همراه را به مردم، رهبری و دولت ایران تسلیت گفت.

« مسرور بارزانی» در این پیام آورده است که مصیبت دردناک درگذشت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه ایران را به رهبری، دولت و مردم ایران تسلیت عرض می کنم و از خداوند متعال خواستاریم که همه آنان را مشمول رحمت و مغفرت خویش قرار دهد و به خانواده و عزیزانشان صبر و شکیبایی عنایت فرماید و آنان را در تحمل این مصیبت دردناک یاری کند.

نخست وزیر اقلیم کردستان در پیام خود افزود:‌ ما در غم، اندوه و درد عمیق مردم ایران شریک هستیم و حمایت و همبستگی خود را از آنها در این شرایط سخت اعلام می کنیم.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، آیت الله آل هاشم نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سیدمهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهوری و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌ جمهور بودند که روز گذشته بر اثر سانحه هوایی به شهادت رسیدند.

هواپیمای حامل این شهدا عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت آنان از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد.

نظر شما