شناسهٔ خبر: 66762430 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

تمرکز زدایی از رسیدگی به مودیان خرد و تمرکز بر مشاغل پر درآمد و دانه درشت ها

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به طرح اخذ مالیات از مشاغل پردرآمد اظهار کرد: این قبیل اقدامات می‌تواند گذر از مالیات ستانی سنتی به مالیات ستانی هوشمند قلمداد شود. همچنین در قالب این اقدام تمرکز زدایی از رسیدگی به مودیان خرد و تمرکز بر دانه درشت ها مدنظر قرار دارد.

صاحب‌خبر -

سید کریم حسینی در گفتگو با خبرنگار قدس با اشاره به آغاز طرح اخذ مالیات از مشاغل پردرآمد و خاص و تحقق عدالت مالیاتی در این بخش اظهار کرد: اخذ مالیات از مشاغل پردرآمد و خاص در تحقق مالیاتی نقش ویژه‌ای در شفافیت اقتصادی داشته و می‌تواند اقدام مناسبی قلمداد شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما باید بر اساس درآمدهایی که در صنوف مختلف و اصناف و مشاغل خاص،رخ می‌دهد بتوانیم مالیات مناسبی را برای این بخش‌ها وضع کرده و این مالیات‌ها را اخذ کنیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به واقع ما در گذشته  تنها از افرادی مالیات اخذ می‌کردیم که کسبه خرد بوده و باید مورد حمایت قرار می‌گرفتند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به عنوان مثال ما برای اخذ مالیات به سراغ کارمندان ،کارگران و صنوفی که کمترین درآمد را داشته باشند می‌رفتیم اما در سال‌های اخیر ما مشاهده کردیم که از حقوق‌های پایین و حقوق‌هایی که درآمدزایی پایینی دارند مالیات گرفته نشده و در واقع به تدریج حقوق‌هایی که سطح بالاتری دارند و از درآمدهایی که در سطح بالاتری قرار گرفته اند، مالیات دریافت شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مالیات‌ها یکی از پایه‌های اصلی و منابع درآمدی پایدار در بودجه قلمداد می‌شوند تاکید کرد: در حال حاضر بسیاری از کشورهای پیشرفته و کشورهای توسعه یافته بر اساس اخذ مالیات مسیر توسعه خود را طی کردند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یقیناً در این رابطه هم باید مسئولین امر برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند تا مالیات به درستی از اصناف پردرآمد اخذ شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: البته این قبیل موضوعات یک دلهره‌ای و در واقع ذهنیت منفی را علیه سازمان امور مالیاتی ایجاد می‌کند و برخی هم تلاش دارند تا به این موارد دامن بزنند، لذا هرچه شفافیت در زمینه اطلاع رسانی این موارد بیشتر شده و صراحت عمل وجود داشته باشد، ما می‌توانیم خوشبین به بالارفتن توفیقات این طرح‌ها باشیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح اخذ مالیات از اصناف پردرآمد و مشاغل خاص طرح خوبی است اظهار کرد: فی النفسه اخذ مالیات از اصناف پردرآمد و مشاغل خاص اقدام مناسبی است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این قبیل اقدامات می‌تواند گذر از مالیات ستانی سنتی به مالیات ستانی هوشمند قلمداد شود. همچنین در قالب این اقدام تمرکز زدایی از رسیدگی به مودیان خرد و تمرکز بر دانه درشت ها مد نظر قرار خواهد گرفت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر برخی از بنگاه‌ها و مشاغل پردرآمد و زیرزمینی درآمدهای بسیار کلانی را کسب کرده و اما مالیات نمی دهند که به نوعی از مالیات دادن فرار می کنند و این مسئله به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

نظر شما