شناسهٔ خبر: 66762018 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون شرکت آبفا کشور در قرارگاه تنش آبی آبفا استان:

طرح های توسعه ای به تنهایی جوابگوی بحران کم آبی در فارس نیست

معاون شرکت آبفا کشور در قرارگاه تنش آبی آبفا استان: معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آبفا کشور گفت: وضعیت منابع آب به گونه ای است که طرح ها و پروژه های توسعه ای به تنهایی نمی تواند جوابگوی مدیریت بحران کم آبی در استان باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، علیرضا جزء قاسمی در جلسه ی قرارگاه تنش آبی شرکت آبفا فارس که با حضور مدیر عامل، معاونین و جمعی از مدیران مرتبط با طرح های آبرسانی برگزار شد،  اظهار داشت: باید با به کار گیری طرح های مدیریت مصرف، دانش و تخصص را به کار گرفت تا تقاضای جامعه در حوزه ی آب مدیریت شود؛ چرا که تأمین و ایجاد زیر ساخت های جدید تنها راه برون رفت ازمشکلات کم آبی نیست و مدیریت تقاضا از مهمترین راهکارهای مهار کردن بحران در شهرهای دچار تنش آبی است.

مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس هم در این نشست با ارائه ی گزارشی از وضعیت منابع آب استان در قالب گزارش پیشگیری از تنش آبی و مشکلات ناشی از عدم بارش مطلوب و به موقع باران، گفت: باید با مطالعات دقیق و کارشناسی، شهرها و روستاهای استان را نیاز سنجی و طرح های راهگشای آبرسانی را در دستور کار خود قراردهیم.

علی شبانی  شهرها ی داراب، فسا، مرودشت و کازرون را در آستانه ی تنش آبی و شهرهای گله دار، قطرویه، فیروزآباد و کوار را در خطر تنش آبی عنوان کرد و افزود: طی ماه های گذشته اقداماتی در راستای رفع مشکلات آبرسانی در این شهرها صورت گرفته است که کافی نیست و باید هم در حوزه ی ساختاری و هم حوزه ی رفتاری اقدامات تکمیلی به سرعت در دستور کار قرار گیرد.

مدیر عامل شرکت آبفا فارس، انجام به موقع طرح های آبرسانی را منوط به تأمین به بهنگام اعتبارات مورد نیاز دانست و خواستار مساعدت ویژه ی مسئولین به منظور تأمین اعتبار و اجرای به موقع طرح های مورد نظر شد.

انتهای پیام/

نظر شما