شناسهٔ خبر: 66761204 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس بنیاد شهید:

شهادت پاداش مجاهدت‌های رئیس جمهور بود/ اعضای دولت با اتحاد امور کشور را پبش می‌برند

معاون رئیس جمهور گفت: آیت الله رئیسی مانند شهید رجایی به عنوان یک انسان جهادی و ولایتمدار الگوی ما شدند و پاداش خود را از حضرت حق گرفتند.

صاحب‌خبر -

سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید در گفتگوی زنده در شیکه خبر با تسلیت شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان گفت: انشالله ملت موحد ایران از این فراز هم با همراهی و توفیق عبور خواهد کرد و باید توجه داشت که شهادت حسن عاقبت است.

وی افزود: شهادت یک پاداش است که خدا به شاگردان ممتاز خود هدیه می‌دهد و کسانی که به این مقام می‌رسند به پاس مهارت‌ مجاهدت‌هایشان است و خدا شهیدان را انتخاب می‌کند و به آنها مدال هدیه می‌کند تا دیگران نیز درس بگیرند.

قاضی زاده هاشمی عنوان کرد: خدا در همه گروه‌ها و دسته‌ها انسان‌هایی را قرار می‌دهد که معیار باشند آیت الله رئیسی نیز مانند شهید رجایی به عنوان یک انسان جهادی و ولایتمدار الگوی ما شدند و پاداش خود را از حضرت حق گرفتند.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: آیت الله رئیسی را بنده پانزده سال است که می‌شناسم و ایشان نمونه جامع صفات خوب بودند، اخلاص در ایشان بارز بود و با این که مقامات گوناگون پیدا کرده بودند مانند بسیاری از انسان‌ها که دچار غرور می‌شوند هیچگاه مقام‌ها روی شخصیت ایشان تاثیر نگذاشت.

رئیس بنیاد شهید اظهار کرد: وی برای خود شخصیتی را قائل نبود که به مردم یا کسانی دیگر ذره‌ای تغییر کند. در دوران ریاست جمهوری ایشان اتفاقات بزرگی افتاد و شرایط کشور با وجود تحریم‌ها تحت کنترل او بود و در نهایت خصلت‌های آیت الله رئیسی مورد تایید خداوند قرار گرفت.

وی ادامه داد: رئیس جمهور شهید ما هیچ گاه خود را نمی‌دید و معتقد بود که رسیدن به جایگاه بالا کسب رضایت مردم در همه امور حاصل می‌شود و اقشار جامعه را وسیله‌ای برای نزدیکی به خدا می‌دانست. او رئیس جمهور پشت میز نشینی نبود و به هر رویداد مهمی می‌رفت بالاخره یک دیدار مردمی ترتیب میداد چرا که عاشق مردم و مستضعفین بود.

قاضی زاده هاشمی متذکر شد: بنده به عنوان معاون ایشان هیچوقت نگران نبودم که آیت الله رئیسی از صحبتی ناراحت شود و صمیمانه با معاونان و زیر دستان برخورد می‌کرد و البته به صورت جدی پیگیر امور مردم از ما بودند. خصلت‌های ایشان هم کار را برای ما سخت میکرد و هم آسان ایشان با ما مانند خانواده برخورد می‌کرد، اما باید یه صورت جدی هم پاسخگوی کوچکترین امور مربوط به مردم می‌بودیم. 

معاون رئیس‌جمهور افزود: ایشان درباره خانواده‌های معظم شهدا می‌گفتند پرچم برافراشته دین و کشور باید این خانواده‌ها باشند. درباره والدین شهدا و فرزندان کوچک آنها نیز تمرکز خاصی داشتند و برای دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم برنامه ریزی می‌کردند.

رئیس بنیاد شهید تاکید کرد:یکی از اولویت اول دولت توجه به حوزه ایثار و شهادت است و در این سه سال توجهات بسیاری با تکیه بر آمار به این حوزه شده و نسبت به سال‌های ماقبل چندین برابر شده است و این امر با تمرکز و توجه رئیس جمهور شهید صورت گرفت.

وی در پایان گفت: در جلسه دیروز و امروز همه اعضای دولت هم قسم شدند که پرتلاش‌تر و مجاهدانه‌تر کار‌ها را پیش ببرند و هیچ یک از امور مردم معطل نخواهد ماند تا رئیس جمهور جدید اداره امور را به دست بگیرد. شهادت می‌دهم که هیچ دوگانگی در دولت وجود نداشت و اکنون حتی اختلاف نظر‌ها را هم کنار گذاشته ایم تا امور بهتر پیش برود.

نظر شما