شناسهٔ خبر: 66760920 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

ظریف:

یکی از مقصران اصلی فاجعه سقوط بالگرد آمریکا است

وزیر سابق امور خارجه با بیان اینکه شهید آیت‌الله رئیسی و شهید امیرعبداللهیان بسیار مخلص بودند و پاداش این اخلاص را با شهادت دریافت کردند، گفت: یکی از مقصران اصلی فاجعه دیروز آمریکاست.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری‌آنلاین، محمدجواد ظریف وزیر سابق امور خارجه امروز (دوشنبه) ۳۱ اردیبهشت ماه در گفت‌وگویی تلویزیونی در پی سانحه سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور و وزیر امور خارجه گفت: بیش از دو نکته بین این دو عزیز مشترک بود اینکه خادم حضرت رضا بودند و این سعادت را داشتند در شب ولادت امام رضا به خدمت آن حضرت در جهان باقی شرفیاب شدند و این سعادت را تبریک می‌گویم.

ظریف افزود: مشخصه دوم این دو بزرگوار که برای من بسیار درس آموز بود، اخلاص آنها بود. شهید آیت‌الله رئیسی و هم شهید دکتر امیرعبداللهیان بسیار بسیار مخلص بودند و پاداش این اخلاص را با شهادت دریافت کردند، خوش به سعادت آنها.

وزیر سابق امور خارجه ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور، وزیر خارجه و دیگر همراهان بیان کرد: ما از شرایط سخت زیادی در ۴۵ سال گذشته به لطف خدا عبور کردیم و همانطور که دیروز مقام معظم رهبری فرمودند از این شرایط هم عبور خواهیم کرد و جای نگرانی نیست.

ما جنگ تحمیلی را پشت سر گذاشتیم که همه دنیا فکر می‌کرد ظرف یک هفته سقوط خواهیم کرد، شهادت ۷۲ تن، رئیس جمهور و نخست‌وزیر، ارتحال امام (ره)، تحریم‌های ظالمانه آمریکا که یکی از مقصران اصلی فاجعه دیروز آمریکاست که علیرغم دستور دیوان بین‌المللی دادگستری فروش قطعات هواپیما و هوانوردی را به ایران تحریم کرده و اجازه نمی‌دهد مردم ایران از امکانات خوب هوانوردی برخوردار باشند.

ظریف بیان کرد: اینها در سیاهه جنایات آمریکا علیه مردم ایران ثبت خواهد شد که با مردم ایران چنین رفتار کردند.

وی همچنین در گفت‌وگویی دیگر خاطره‌ای بیان کرد و افزود: روزی از دفتر رئیس‌جمهور تماس گرفتند که آقای رئیس جمهور با شما کار دارد، من در حال رفتن به کلاس بودم و گفتم در حال رفتن به کلاس هستم و فرصت نمی‌کنم فردا تماس گرفتند و شهید رئیسی زنگ زده بود و گفت که می‌خواستم فقط احوالت را بپرسم. این نشاندهنده این بود که فارغ از نگرش‌های سیاسی، انسانیت ایشان همیشه قابل توجه بود.

نظر شما